categorie videokaarten: hdcp en linkinterface filter

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Na het lezen van nieuws: Nvidia introduceert GeForce GTX 950 en GameStream Co-Op zat ik eens tussen de videokaartfilters te neuzen en kan er geen vinden voor de hdcp versie.

Zou die specificatie en bijbehorend filter toegevoegd kunnen worden?

En ook videokaartspecificatie-gerelateerd:
Link Interface: ATi Crossfire / Nvidia SLi / Fuzion

SLI en ATI horen toch helemaal in hoofdletters geschreven te worden? En hoort Fuzion geen Fusion te zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 20-08-2015 16:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Raven schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:58:
Na het lezen van nieuws: Nvidia introduceert GeForce GTX 950 en GameStream Co-Op zat ik eens tussen de videokaartfilters te neuzen en kan er geen vinden voor de hdcp versie.

Zou die specificatie en bijbehorend filter toegevoegd kunnen worden?
Ja, simpelweg een spec voor HDMI 2.0 maken was niet zo simpel :P Inmiddels blijkt er ook HDMI 2.0a aan te komen en daaronder heb je weer verschillen in HDCP versie, maar ook chroma subsampeling blijkt niet altijd hetzelfde te zijn. Ik heb een overlegje staan met mijn collega's hoe we dit het beste kunnen aanpakken, zonder een woud aan specificaties te creëren die niemand snapt. Wordt vervolgd!
En ook videokaartspecificatie-gerelateerd:
Link Interface: ATi Crossfire / Nvidia SLi / Fuzion

SLI en ATI horen toch helemaal in hoofdletters geschreven te worden? En hoort Fuzion geen Fusion te zijn?
SLI staat nu in hoofdletters en van ATI heb ik maar AMD gemaakt, want ATI bestaat al een tijdje niet meer.

Fuzion is correct gespeld, werd gebruikt icm MSI moederborden met een Lucid Hydra-chip voor correcte communicatie tussen AMD/ATI en Nvidia videokaarten, zie oa: nieuws: MSI's Big Bang Fuzion-moederbord met Lucid Hydra-chip getest. Staat een beetje gek bij Videokaarten, maar dezelfde specificatie wordt ook gebruikt bij moederborden, waar het wel logisch is. Of althans was, want het laatste wat ik kan vinden op Tweakers qua nieuwsberichten over deze chip, is een bericht uit maart 2010 :p