Ziggo Connect MKB internet configuratie (wel of geen router)

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 668011

Topicstarter
Beste forumleden,

Het volgende:

Ik heb voor een vriend van mij Ziggo Connect MKB zakelijk internet aangeschaft. Deze is gister opgeleverd, echter was ik er zelf niet bij. De monteur heeft een Ziggo modem achtergelaten met 5 bruikbare ip adressen. In het pand zijn 5 bedrijven actief.

Nu is het de bedoeling dat elk bedrijf zijn eigen IP adres krijgt, en via dat IP adres de pc's het internet op laten gaan. Mijn vraag is of jullie mij op weg kunnen helpen om voor zijn bedrijf de boel op een juiste manier te koppelen zodat al zijn pc's het internet op kunnen. Op dit moment werkt het (nog) niet, alle pc's zijn aangesloten op een switch en die is aangesloten op de Ziggo modem. Heb ik nu wel of geen extra router nodig om al zijn pc's te voorzien van internet, zonder de overige 4 ip adressen te gebruiken. Oftewel, waar en wat moet ik precies configureren om het werkend te krijgen.

Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord, anders ligt ik het graag nog nader toe.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet,

Ismael

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 17:25
Voor dit soort zaken huur je meestal een netwerkbeheerder in, al dan niet op (eenmalige) projectbasis.
Dat heeft zo zijn redenen.
Zeker bedrijfsmatig wil je gewoon een solide en goed beveiligde setup.

Wat heb je zelf al gevonden over de mogelijkheden?
Wat voor modem(router) heeft Ziggo geleverd?

Topicstarter
Hoi Andy,

Ik ben zelf systeembeheerder en weet op zich wel hoe het moet. Ben op zoek naar tips en trucs. Uiteindelijk heb ik nu internet wel werkend gekregen op een PC (ziggo bleek een ddos aanval te hebben ondergaan en daardoor werkten de oorspronkelijke DNS servers niet), maar uiteindelijk heb ik dus maar 5 ip adressen en die wil ik niet afzonderlijk aan pc's toekennen, maar aan routers, zodat ik meerdere pc's kan aansluiten.

De modem van Ziggo is een HITRON CGNV4. het is toch zo, dat ik 1 IP adres kan koppelen aan een router, en op die router een switch kan aansluiten waar al zijn pc's op worden aangesloten?

Alvast bedankt voor je reactie.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup. Idd een router op dat modem aansluiten. Die router voor zijn WAN kant op het vaste IP configureren en de LAN kant is aan jou :)
Zo moet het ook voor die andere bedrijven. Ieder zijn eigen router en netwerk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Een systeembeheerder die niet kan NAT'ten? Oke...

Dat is dan ook gelijk het sleutelwoord om in te verdiepen ;)

Topicstarter
Hoi Deveon,

Had niet gehoeven, maar ik neem het je niet kwalijk. Ik heb het werkend gekregen, ik zocht alleen nog wat bevestigingen, omdat ik zeker wilde zijn van mijn zaak. En ja ik weet wel wat NAT is, hoe het werkt en hoe in te stellen. Was alleen benieuwd of er nog andere mogelijkheden waren om het gevraagde voor elkaar te krijgen. Thanks anyway for your comment, niet dat het heeft geholpen, maar je krijgt je aandacht.

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:55:
Yup. Idd een router op dat modem aansluiten. Die router voor zijn WAN kant op het vaste IP configureren en de LAN kant is aan jou :)
Zo moet het ook voor die andere bedrijven. Ieder zijn eigen router en netwerk :)
Super man, zoals ik dus al dacht. Uiteindelijk werkt het zoals ik hoopte. Dank voor je reactie 'Eagle'

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

YW :)

Ik zou trowuens wel even dubbelchecken of ziggo niet een hotspot op dat modem geinstalleerd heeft. ZO ja, uit laten zetten. kan alleen maar storing geven :)

En verder welkom op GoT :)
Mocht je het nog niet opgevallen zijn bij het posten: als je binnen de afgelopen 24 uur zelf de laatste bent die gepost heeft, graag je laatste post editten ipv een nieuwe post maken. Wordt anders gezien als aandachtrekkerij / onnodig kicken van je topic en dat zal niet je bedoeling zijn geweest :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-06 23:44
Dit is toch het nieuwe "internet plus" abonnement?

Puur uit interesse, komt er 1 netwerkpoortje uit dit Ziggo modem? En zit er geen Juniper meer achter zoals eerst?

Zelf zou ik een switch plaatsen en deze aansluiten op het modem. Op deze switch kunnen de 5 routers worden aangesloten, voor elk bedrijf eentje. Of je moet 1 router hebben die achter 5 lan netwerken kan scheiden, voor elk bedrijf eentje.
Pagina: 1