• SoWTM
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-02 11:14
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb sinds kort mijn PC omgebouwd in een nieuwe case : NZXT. H440.

Ik heb eerder met lichtbalkjes gewerkt, maar wil toch graag overstappen op LED-Strips.
Heeft iemand enige ervaring met dit product:

http://www.highflow.nl/mo...0cm-rgb-72x-smd-leds.html

Had al begrepen dat je er een controller bij moet nemen.

Hoor het graag,

Mvg

Heracles Almelo | Borussia Dortmund

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 13:50
Geen ervaring, maar in de omschrijving van het product staat al vermeld welke controller je moet hebben:

http://www.highflow.nl/mo...ir-remote-controller.html

Lijkt mij een gewone LED-strip, niet heel bijzonder ofzo.

• Tycho206
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-02 12:36
Ook geen ervaring mee, maar als het niet perse rgb moet zijn kan je ook eens kijken naar de led strips van bitfenix.
Stuk goedkoper, geeft veel licht en makkelijk mee te werken

http://www.highflow.nl/?s...h=products.search&x=0&y=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.Hoekstra
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-10 16:54
Moeilijk te zien welk type deze ledstrip is maar het gaat iig om 60 leds / meter. Ik denk dat het dan om een 5050 strip gaat. Bij elke willekeurige Chinese webboer kun je 5 meter van een dergelijke RGB strip waterdicht + bijbehorende controller kopen voor maximaal 20 euro inclusief bezorging.

Dan heb je er uiteraard geen sleeving (behalve die waterdichte huls) bij. Als je niet bang bent voor een klein beetje solderen kun je deze makkelijk op lengte knippen en aansluiten op je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter-K
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-09-2023
Precies wat D.Hoekstra zegt, je kan zo'n 5050 RGB led strip op ebay al voor 6 à 7 euro kopen met gratis verzending zelfs. Dan moet je wel even bij wereldwijde veilingen kijken. Als je hem dan op je voeding aan wilt sluiten kun je inderdaad een DC plug op een molex connector solderen, of je koopt een soldeerloze DC plug. Dan is het alleen een kwestie van een molex afknippen en vastschroeven op de plug.

Heb zelf precies zo'n strip en was in totaal niet meer dan 10 euro kwijt. En dan heb je nog zo'n 4 meter over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:43
ik heb in mn 440 de nzxt sleeved led kit van 1 meter. geeft wel fraai licht maar als je door heel je kast ligt wil moet je de 2 meter nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-08 10:06
Hey,

Ik gebruik zelf RGB strips van de IKEA al zijn die van mij meer balkjes. Ik heb de adapter eraf geknipt en daaraan een molex aansluiting gemaakt. Je kunt de controller instellen en in de kast laten of op de voorkant van je case modden zoals ik heb gedaan. Geeft mooi licht en ik heb zelf 1 bovenin de case 1 achter de mobo tray en 2 onder de kast. Kost wel 30€ maar het werkt perfect voor mij!

Mvg Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[spam]

[ Voor 92% gewijzigd door _ferry_ op 15-09-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 11:41
Ik gebruik led-strips met SMD leds uit China. Duurt een week of twee voor je ze hebt, maar het kost bijna niets.

En de aansluiting is ideaal, gewoon een molex-stekker.

Ik heb er twee gebruikt om m'n case uit te lichten, nog geen €10 kwijt 8) 3

Bijvoorbeeld deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortJwz
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 17:02

JortJwz

VW golf MK II avance 1987

ik heb ook de nzxt h440 een casemod gegeven met LED verlichtring. Echter heb ik gewoon goedkope LED's gebruikt uit china. Controllertje er tussen hangen, molex stekkertje er aan solderen en de smd strip op lengte knippen. het solderen was nog het lastigste. je moet er voor zorgen dat de LED's gewoon DC power krijgen van je voeding en je moet er rekening mee houden dat je LED's koopt die 12V zijn.

het voordeel is wel met het zelf bouwen dat je zelf de lengtes kan bepalen. dat kan je niet met die voorgemaakte dingen zoals nzxt verkoopt.

sommige mensen willen er graag een zekering tussen te doen, maar dat is niet noodzakelijk. Al denk je toch van doe eens gek, doe de zekering(het liefste een glaszekering natuurlijk) tussen de rode draad(plus) solderen. vergeet niet dat je de zekering goed moet isoleren. al wil je er dus een zekering tussen dan moet je dat even uitrekenen. meestal ligt dat wel rond de 100mA dus ik zou zeggen doe er een 100mA trage glaszekering tussen als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:25

World Citizen

FreeReef.nl

Ik liep hier in Tilburg een semi computer / drone winkeltje binnen en die heeft allemaal LED strips op rol in 18000 verschillende soorten en maten die we op onze drones gebruiken.

Ik zei tegen hem dat ik niet snapte dat mensen een dure IKEA strip kopen terwijl er zoveel andere strips veel goedkoper zijn....

sindsdien heeft hij ze ook met MOLEX stekker :)

f-tec shop heet het...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
Ik vind die IKEA strips wel handig want het zijn 4 losse stukjes van ongeveer 30 cm die allemaal een losse kabel hebben dus heel handig als je eens van kast wisselt of alles eruit haalde en ik kan nu makkelijk op verschillende plaatsen een stripje plaatsen (achter mobo tray, bovenin en 2 onder de kast) en ik had ze thuis nog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortJwz

JortJwz

sjoerd0910 schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:06:
Ik vind die IKEA strips wel handig want het zijn 4 losse stukjes van ongeveer 30 cm die allemaal een losse kabel hebben dus heel handig als je eens van kast wisselt of alles eruit haalde en ik kan nu makkelijk op verschillende plaatsen een stripje plaatsen (achter mobo tray, bovenin en 2 onder de kast) en ik had ze thuis nog liggen.
die ikea strips zijn indd handig.. maar wel een beetje duur. ik kan voor 5 euro 3 pc's voorzien van verlichting incl. controller. ik zeg niet dat ik het voor andere doe. maar ik heb het wel al een keer opnieuw moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd0910
Ja klopt wel. Maar ik had ze nog thuis en dat is eigenlijk de reden dat ik ze erin heb. en ze bleken goed te werken. Anders had ik waarschijnlijk ook goedkope Chinese strips gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JortJwz

JortJwz

als je ze hebt liggen zijn ze leuk.. ik heb ze ook hangen, maar dan voor algemene verlichting.

Verwijderd

Voor alle info over led verlichting kun je terecht bij onderstaand bedrijf.
Neem kontakt op met ze via de e-mail en je krijgt altijd gratis advies.

Modbreak:nee, daar nemen we geen contact mee op. Zie Het algemeen beleid #verbodenspam

Contact

Succes...

[ Voor 30% gewijzigd door _ferry_ op 24-09-2015 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:25

World Citizen

FreeReef.nl

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:52:
Voor alle info over led verlichting kun je terecht bij onderstaand bedrijf.
Neem kontakt op met ze via de e-mail en je krijgt altijd gratis advies.

[knip]
Contact

Succes...
Heb je nou een account aangemaakt om hier reclame te maken voor je website, die helemaal geen geschikte producten aanbied voor ons, met de melding.. "ik regel wel wat KContaCKt me maar"?

Duss...

[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 24-09-2015 15:47 ]

FreeReef.nl

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Blijkbaar :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wil hem graag verwijderen lukt niet meer...
heb niet goed gekeken naar beleid.
hoe verwijder ik deze post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 21:42
Ben eigenlijk nog wel benieuwd naar een foto van het eind resultaat. Waar heb je de led's uiteindelijk bevestigd? Sinds afgelopen week ook een NZXT H440 en twijfel nog of ik Led strips inbouw of dat ik de fans vervang voor witte LED fans.

Jullie toevallig ideeën hierover?

Zal eens even zoeken op die Ftec site naar die molex led strips, ik ben zelf namelijk niet zo'n held met solderen ;) Zou wel fijn zijn als je niet per strip een molex hoeft te hebben, hoe minder kabels hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:15
Ik zou voor de nzxt hue+ gaan. Maar kost wel aardig wat +- 60 euro. Maar je heb niets anders meer nodig.

Ben zelf geen fan van led fans. Omdat je niet overal een fan kan plaatsen waar je wel ligt wil hebben.
Pagina: 1