Ik heb me recent een leuke lanbak gebouwt, om een lekker snel systeem wat mobiel is te hebben.
Hierin zit de volgende hardware:
Asrock b75m-itx icm een 2500K cpu
CM Poison AIO watercooler
2x4Gb Corsair Platinum 1866mhz C9
Nvidia GTX970 OC Refference
Samsung 840 EVO 750Gb SSD
Systeem draait prima, alleen heeft het bios enkel de AUTO, 1066 en 1333mhz memoryspeed setting.
Als ik google vind ik op http://www.asrock.com/mb/Intel/B75M-ITX/?cat=Specifications:
- Dual Channel DDR3 memory technology
- 2 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 1600/1333/1066 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 16GB*
- Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP) 1.3 / 1.2
Ook vind ik in de manuel een screenshot waarop binnen de memory settings boven de in te stellen latencies ook een optie zit om het XMP profiel te selecteren, echter ontbreekt deze functie in mijn bios.

Als ik vanuit het flashgedeelte binnen het bios laat zoeken naar een update, krijg ik de melding dat ik al de meest recente heb, zijn hier andere tweakers met dit boardje, die eens willen checken of zij deze optie wel hebben?
Kan je via een dos flash wel downgraden naar een oudere bios? Beetje zonde van dit dure snelle ram om het op 667mhz te laten lopen
Hierin zit de volgende hardware:
Asrock b75m-itx icm een 2500K cpu
CM Poison AIO watercooler
2x4Gb Corsair Platinum 1866mhz C9
Nvidia GTX970 OC Refference
Samsung 840 EVO 750Gb SSD
Systeem draait prima, alleen heeft het bios enkel de AUTO, 1066 en 1333mhz memoryspeed setting.
Als ik google vind ik op http://www.asrock.com/mb/Intel/B75M-ITX/?cat=Specifications:
- Dual Channel DDR3 memory technology
- 2 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 1600/1333/1066 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 16GB*
- Supports Intel® Extreme Memory Profile (XMP) 1.3 / 1.2
Ook vind ik in de manuel een screenshot waarop binnen de memory settings boven de in te stellen latencies ook een optie zit om het XMP profiel te selecteren, echter ontbreekt deze functie in mijn bios.

Als ik vanuit het flashgedeelte binnen het bios laat zoeken naar een update, krijg ik de melding dat ik al de meest recente heb, zijn hier andere tweakers met dit boardje, die eens willen checken of zij deze optie wel hebben?
Kan je via een dos flash wel downgraden naar een oudere bios? Beetje zonde van dit dure snelle ram om het op 667mhz te laten lopen
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®