WIFI adapter upgrade Asus N56VB

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 550378

Topicstarter
Ik zoek een?
Wireless netwerkkaart voor mijn Asus n56VB

Wat is je budget?
Niet heel belangrijk maar ik heb niet het beste van het beste nodig.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De huidige wireless adapter is een Qualcomm Atheros AR9485WB-EG, deze ontvangt geen netwerken op 5GHZ. Dit is met name een probleem op de uni waar ik mijn laptop het meeste gebruik sinds het 2.4ghz netwerk vaak erg langzaam is en wegvalt.

Ik heb weinig kennis op dit gebied dus de vragen: is het het waard? Is het makkelijk te vervangen? Zo ja, welke kaart zou geschikt zijn? Alvast bedankt voor de hulp!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk dat je vanaalten in "Het grote Asus N-series Notebook ervaringen-topic" even wil lezen. ;)
Blijkbaar kun je 'm vervangen, zonder een externe adapter te moeten gebruiken. Het model is misschien niet exact hetzelfde maar het verschil lijkt te zitten in de videokaart. Ik verwacht dat het ook voor jouw model geldt. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Cyphax op 20-08-2015 12:31 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 00:56
Klein schopje.

Ik ben hetzelfde van plan. Ik vind de wifi erg tegenvallen in de N56. Een van de weinige punten die me tegenvallen van deze laptop.

Welke kaart zou geschikt zijn om deze laptop te upgraden naar 5gHz en wifi AC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ik heb zelf een iets andere Asus, maar daar heb ik deze: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth voor besteld.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Welke asus heb je hem in gebruikt?
Ik lees er zo veel positieve ervaringen over, en veel betere wifi voor een paar tientjes klinkt prima. Nu alleen het installeren nog. Is dat echt zo makkelijk? (Bij de N56?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

yannickie111 schreef op zondag 13 september 2015 @ 22:23:
[...]

Welke asus heb je hem in gebruikt?
Ik lees er zo veel positieve ervaringen over, en veel betere wifi voor een paar tientjes klinkt prima. Nu alleen het installeren nog. Is dat echt zo makkelijk? (Bij de N56?)
Ik bezit een Asus n56vj-s4006h, ik heb het nieuwe kaartje nog niet binnen, dus nog niet geïnstalleerd.

Wel heb ik de laptop al vaak open gehad, dus het gaat mij wel lukken. Ik voeg een foto bij waaruit blijkt dat het kaartje makkelijk te bereiken is. Enig nadeel is dat het schroefje geblokkeerd wordt door de kap, je hebt dan 2 opties: De manier zoals eerder in dit topic werd aangehaald, dus de schroef losdraaien iets kantelen met een punttang. Of je moet de hele laptop verder uit elkaar halen. Succes, en ik laat het weten als ik mijn kaartje vervangen heb...

Wifi kaartje Asus

Tweakers Discord

• yannickie111
darkrain schreef op maandag 14 september 2015 @ 07:54:
[...]

Ik bezit een Asus n56vj-s4006h, ik heb het nieuwe kaartje nog niet binnen, dus nog niet geïnstalleerd.

Wel heb ik de laptop al vaak open gehad, dus het gaat mij wel lukken. Ik voeg een foto bij waaruit blijkt dat het kaartje makkelijk te bereiken is. Enig nadeel is dat het schroefje geblokkeerd wordt door de kap, je hebt dan 2 opties: De manier zoals eerder in dit topic werd aangehaald, dus de schroef losdraaien iets kantelen met een punttang. Of je moet de hele laptop verder uit elkaar halen. Succes, en ik laat het weten als ik mijn kaartje vervangen heb...

[afbeelding]
Heb je je kaartje al binnen? Welke manier van verwisselen ga jij gebruiken?

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

yannickie111 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:15:
[...]

Heb je je kaartje al binnen? Welke manier van verwisselen ga jij gebruiken?
Hij is wel binnen, alleen nog geen tijd gehad om hem te wisselen. Ik ga de manier met de minste schroeven proberen. Ik laat wel weten hoe het is gegaan.

Update: Inmiddels het kaartje geïnstalleerd op de simpele manier, ging prima op de manier zoals hierboven beschreven. Ik merk een enorme verbetering voor relatief weinig geld!

[ Voor 20% gewijzigd door darkrain op 18-09-2015 16:15 . Reden: Nieuwe wifi kaart geinstalleerd ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
darkrain schreef op donderdag 17 september 2015 @ 17:57:
[...]

Hij is wel binnen, alleen nog geen tijd gehad om hem te wisselen. Ik ga de manier met de minste schroeven proberen. Ik laat wel weten hoe het is gegaan.

Update: Inmiddels het kaartje geïnstalleerd op de simpele manier, ging prima op de manier zoals hierboven beschreven. Ik merk een enorme verbetering voor relatief weinig geld!
Mooi :)
SSD (die ik tegelijkertijd als ik toch aan het schroeven ben, in wil bouwen ipv dvd drive) is al binnen, binnenkort nog even de intel wifi module bestellen en rond kerst maar eens knutselen.
Nog (extra) tips waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
Een paar weken terug heb ik de wifi chip in mijn N56 vervangen, tegelijkertijd met een extra SSD in de optische drive bay.
In het begin had ik zelfs te veel open geschroefd. Om de wifi chip te vervangen hoeft enkel de klep aan de onderkant open en je kunt er direct bij. De optische bay gaat er ook erg makkelijk uit, door slechts 1 schroefje aan de onderkant.
Pagina: 1