Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Acer Aspire E5-571G-55S4, heb ik de juiste aankoop gedaan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een tijdje op zoek geweest naar de juiste laptop voor mij en heb vandaag de keuze gemaakt de Acer Aspire (zie titel) te kopen. Echter twijfel ik over mijn keuze en wil ik hier graag jullie mening over horen en eventueel andere adviezen met alternatieve keuzes..

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop gebruiken voor mijn studie waarvoor ik alleen office en Internet nodig heb, Verder geen speciale programma's ofzo.. daarnaast om wat foto's op te slaan, Internet, films kijken en de standaard dingen, niks bijzonders..

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Alleen een beetje surfen en mailen, evt een klein foto bewerk programma

Wat is je budget?
Rond de 600 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja naar school op en neer

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Hp, dell of Acer?! Niet echt erge voorkeur, maar met deze merken heb ik persoonlijk goede ervaringen..

Ik sta ook open voor andere opties.. maar eerst hoor ik graag jullie mening over mijn aankoop, zou fijner zijn als ik hem niet hoef te ruilen zegmaar.. alvast bedankt! _/-\o_

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:54
Specificaties zien er prima uit, ik zou alleen voor een laptop gegaan zijn met een full-hd (1920x1080) scherm

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
De specificaties zijn meer dan voldoende voor wat je er mee wilt doen.

Een full HD scherm had leuker geweest maar ik ken genoeg mensen die een HD Ready scherm meer als voldoende vinden.

Er is dus eigenlijk geen echt reden om te gaan ruilen.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:06
Best een prima ding, lijkt veel op de laptop die ik vorige heb gehaald. Het enige echte verschil is het full HD scherm in die van mij en die van jou heeft dan weer een sterkere GPU. :)

Hier mijn aankoop: pricewatch: Lenovo B50-80 (80EW00HENX)

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor de reacties. Ik voel mij een stuk zekerder over mijn aankoop :).
Full HD zou inderdaad nog beter zijn, maar ik denk dat ik ook tevreden ben met een iets mindere kwaliteit. En anders houdt ik de Lenovo in gedachten ;)

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-10 02:19
Dattack schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:40:
Best een prima ding, lijkt veel op de laptop die ik vorige heb gehaald. Het enige echte verschil is het full HD scherm in die van mij en die van jou heeft dan weer een sterkere GPU. :)

Hier mijn aankoop: pricewatch: Lenovo B50-80 (80EW00HENX)
Ben je tevreden met het scherm? Heb gelezen dat de schermen in de B50's zeer lage contrastwaarden hebben (<1:100)

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:06
n0elite schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 15:29:
[...]

Ben je tevreden met het scherm? Heb gelezen dat de schermen in de B50's zeer lage contrastwaarden hebben (<1:100)
De resolutie zelf en het matte scherm is fijn, de schermkwaliteit is oké. Het scherm kan wat flets ogen, maar dit heb ik wat beter gemaakt door te spelen met de instellingen op Windows zelf. En het zwart is niet bepaald zwart, het is meer donker grijs. As we speak heb ik heb wat 'gekalibreerd' en nu is het al weer iets beter. De kwaliteit is overigens niet heel slecht, het kan wel stukken beter. Een korte samenvatting van het scherm zou zijn: vrij flets.

Het is dan ook duidelijk geen IPS paneel. 8)
Pagina: 1