Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 23:45
Hallo,

Ik kom een merkwaardig fenomeen tegen waarbij ik echter nog niet de oorzaak heb kunnen vinden.

Omgeving:
Exchange 2010 met Office 2010 gebruikers

Scenario:
Als gebruikers in Outlook een afspraak inplannen voor een room mailbox dan komt deze vrijwel direct door (lees: binnen 30 seconden) en is dan zichtbaar in zowel de eigen agenda als die van de room mailbox.

Zodra een afspraak geannuleerd wordt of verplaatst dan ziet de gedelegeerde user die de aanpassing doet deze wijziging wel direct, maar de rest niet, daar blijft de oude informatie in de agenda staan. Ook na enkele uren is dit nog steeds niet bijgewerkt.

Als je in het menu Verzenden/ontvangen klikt op de optie Map bijwerken wordt de agenda wel direct bijgewerkt. Als je Outlook volledig afsluit en weer opstart ook.

Geprobeerd:
- via OWA klopt de sync van de agenda wel
- cached mode in Outlook in- of uitgeschakeld maakt geen verschil (OST file ook fysiek verwijderd)
- .srs bestanden in Outlook profiel verwijderen maakt geen verschil

Zie ik iets over het hoofd?

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
lazybones schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:02:
Hallo,

Ik kom een merkwaardig fenomeen tegen waarbij ik echter nog niet de oorzaak heb kunnen vinden.

Omgeving:
Exchange 2010 met Office 2010 gebruikers

Scenario:
Als gebruikers in Outlook een afspraak inplannen voor een room mailbox dan komt deze vrijwel direct door (lees: binnen 30 seconden) en is dan zichtbaar in zowel de eigen agenda als die van de room mailbox.

Zodra een afspraak geannuleerd wordt of verplaatst dan ziet de gedelegeerde user die de aanpassing doet deze wijziging wel direct, maar de rest niet, daar blijft de oude informatie in de agenda staan. Ook na enkele uren is dit nog steeds niet bijgewerkt.

Als je in het menu Verzenden/ontvangen klikt op de optie Map bijwerken wordt de agenda wel direct bijgewerkt. Als je Outlook volledig afsluit en weer opstart ook.

Geprobeerd:
- via OWA klopt de sync van de agenda wel
- cached mode in Outlook in- of uitgeschakeld maakt geen verschil (OST file ook fysiek verwijderd)
- .srs bestanden in Outlook profiel verwijderen maakt geen verschil

Zie ik iets over het hoofd?
Als het in OWA wel correct werkt dan is het geen server probleem maar een client probleem.

- Als je een nieuw lokaal Outlook profiel aanmaakt (en deze direct aanmaakt zonder Cached mode), werkt het dan wel correct?

• lazybones
Op terminalserver - met cached mode disabled - werkt het ook niet. Ook een nieuw profiel aanmaken lost dit helaas niet op.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat Killah_Priest in "Outlook kalender refresht niet" al zegt: als het in OWA wel werkt, is het probleem elders te zoeken en 99.99% waarschijnlijk op de clients.

Je vertelt ons bijvoorbeeld niet welk patch-level Office & Exchange heeft, in hoeverre je "Schedule+ Free/Busy system folder" goed repliceert, eventuele log-files van Exchanges, of je in AD hebt gecontroleerd of er geen legacy/dode SiteFolderServer bestaat etc

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lazybones
MAX3400 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:44:
Wat Killah_Priest in "Outlook kalender refresht niet" al zegt: als het in OWA wel werkt, is het probleem elders te zoeken en 99.99% waarschijnlijk op de clients.
Omdat alle clients het euvel lijken te vertonen sloot ik niet op voorhand de server uit als mogelijke oorzaak. Ben het wel met je eens dat het meest waarschijnlijke een Outlook issue is.
Je vertelt ons bijvoorbeeld niet welk patch-level Office & Exchange heeft, in hoeverre je "Schedule+ Free/Busy system folder" goed repliceert, eventuele log-files van Exchanges, of je in AD hebt gecontroleerd of er geen legacy/dode SiteFolderServer bestaat etc
Ik had idd. vollediger kunnen zijn: Exchange 2010 SP3 incl. roll-up v8-2 en Office 2010 Service Pack 2.
Blijft een uitdaging :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

lazybones schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:25:
[...]
roll-up v8-2 en Office 2010 Service Pack 2.
Blijft een uitdaging :)
https://support.microsoft.com/en-us/kb/3017297 en https://support.microsoft.com/en-us/kb/3032153 zitten in Rollup 9 en lijken iets te maken te hebben met het issue wat je tegenkomt. Of het de oplossing is, durf ik niet te zeggen; daarvoor moet je eerst even je Exchange-logs doorspitten.

Misschien handig om een subscription aan te maken, dan even met een specifiek account op OWA en later via Outlook non-cached aan te loggen en een flink aantal meeting-requests & calender-items aan te maken. Hopelijk zie je dan in je logging bepaalde ID's terugkomen waar je mee verder kan.

Lees ook nog even mijn vorige vraag; heb je meer hints gegeven dan je nu post of getroubleshoot hebt. ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lazybones
MAX3400 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:35:
[...]

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3017297 en https://support.microsoft.com/en-us/kb/3032153 zitten in Rollup 9 en lijken iets te maken te hebben met het issue wat je tegenkomt. Of het de oplossing is, durf ik niet te zeggen; daarvoor moet je eerst even je Exchange-logs doorspitten.

Misschien handig om een subscription aan te maken, dan even met een specifiek account op OWA en later via Outlook non-cached aan te loggen en een flink aantal meeting-requests & calender-items aan te maken. Hopelijk zie je dan in je logging bepaalde ID's terugkomen waar je mee verder kan.

Lees ook nog even mijn vorige vraag; heb je meer hints gegeven dan je nu post of getroubleshoot hebt. ;)
Ik heb de notes voor de roll-up gelezen en dat lijken andere issues te zijn. Exchange logs geven niets bijzonders prijs, had ik al eerder gechecked, maar zal ik nog een keer doen tijdens het aanmaken van dergelijke events, dat is een goede tip waarvoor dank.

Replicatie laat vooralsnog geen fouten zien., maar ik graaf nog wat dieper.

[ Voor 3% gewijzigd door lazybones op 20-08-2015 16:08 ]

Pagina: 1