Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WIFI repeater gevoed met kabel (goedkoop is beter)

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik zou graag het wifi bereik in huis vergroten en indien mogelijk met meerdere SSID's werken

Daarnaast wil ik niet dat het verkeer loop als volgt
- internet --> WIFI AP --wifi---> Repeater ----wifi---> Client
maar
internet --> modem ---kabel--> Repeater --> client

Reden voor meerdere SSID's is dat ik per "kind" internet wil kunnen afsluiten,
de kabel reden lijkt me erg voor de hand liggend, namelijk voordeel van maximale bandbreedte

ik ben op zoek naar een goedkope oplossing, de huidige repeaters geven maar 1 kanaal door .. teminste wat ik weet .. en hebben wel UTP maar das uitgaand verkeer niet inkomend ..

Tja vanalles

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dit is goedkoop en simpel EN doet exact wat je wilt

https://www.conrad.nl/nl/...-mbits-24-ghz-986922.html

Eigenlijk zoek je een goedkoop access point, niet zozeer een repeater. En dit is precies dat. Je kunt deze als AP instellen met eigen SSID en WPA2 code.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 21:38

Nox

Noxiuz

Zoek een AP waar meerdere ssid's op kunnen. Vaak 4 of 8 per freqientie.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
vso schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:40:
ik zou graag het wifi bereik in huis vergroten en indien mogelijk met meerdere SSID's werken

Daarnaast wil ik niet dat het verkeer loop als volgt
- internet --> WIFI AP --wifi---> Repeater ----wifi---> Client
maar
internet --> modem ---kabel--> Repeater --> client
Het is een goed idee om een accesspoint (dat is de naam van zo'n "repeater" op kabel) te prefereren boven een repeater. De prestaties van wifi repeaters zijn vaak zwaar onder de maat.

Je kunt hiervoor een access point kopen of een router die je als accesspoint instelt. Je leest hier hoe dat moet.
Reden voor meerdere SSID's is dat ik per "kind" internet wil kunnen afsluiten,
de kabel reden lijkt me erg voor de hand liggend, namelijk voordeel van maximale bandbreedte

ik ben op zoek naar een goedkope oplossing, de huidige repeaters geven maar 1 kanaal door .. teminste wat ik weet .. en hebben wel UTP maar das uitgaand verkeer niet inkomend ..
Je bent niet op zoek naar een oplossing met meerdere SSID's. Misschien een goed moment om van je tunnelvisie af te komen, maar als je per client het internet wilt afsluiten is het overkill, zo niet een verkeerde oplossing voor je probleem, om meerdere SSID's te introduceren in je thuisnetwerk.

Om een client "af te sluiten" van internet kun je beter een client zijn MAC blacklisten in je router. Technisch gezien niet 100% waterdicht, maar ik denk dat het voor jou beoogde doel daarmee wel bereikt wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Nieknikey op 20-08-2015 14:01 ]

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Elke avond een client blacklisten en de volgende ochtend weer opheffen lijkt me enigszins tijdsrovend. Denk dat TS op een snelle manier een netwerk X gebonden aan kind X wil opheffen.

Kan me overigens indenken dat het hebben van meerderde SSID's ook niet de oplossing is, zoals door Nieknikey aangegeven. Het is vrij snel gebeurd om wachtwoorden te delen.

Is het een idee om een AP te nemen welke de mogelijkheid geeft om softwarematig in te stellen dat die 's avonds de wifi uit zet? Ik weet dat het bij bepaalde AP's mogelijk is om een soort energiebesparende modus aan te zetten dat die tussen een bepaalde tijd de wifi verbinding uit kan schakelen.

Reviews

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:22
of... je stelt een ap in die alleen puur voor de kinderen gebruikt, en haalt in de avond uren de stekker uit het stopcontact

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Kan dit niet via de app op je telefoon/tablet met de Genie software van Netgear? Dan ben je klaar met het installeren van een Netgear router.
Pagina: 1