Usb-sticks

Pagina: 1
Acties:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Schrijfsnelheid is niet als kolom te kiezen en leessnelheid is dan weer niet als filter te gebruiken.. ;)

http://tweakers.net/categorie/306/usb-sticks/producten/

[ Voor 21% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-08-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Om eerlijk te zijn geloof ik die getallen nooit. Ze wijken altijd erg af van de praktijk, dus waarom zou je daarop willen filteren?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heel die usb sticks hebben nooit geklopt in PW, zet maar eens usb2.0 alleen aan en minimaal 150MB/sec, allemaal usb3.0 sticks.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 01:08:
Heel die usb sticks hebben nooit geklopt in PW, zet maar eens usb2.0 alleen aan en minimaal 150MB/sec, allemaal usb3.0 sticks.
Als je deze link volgt naar onze Hardware.info buren, dan krijg je eenzelfde overzicht wat ik Olaf in een eerder topic gaf.
Als je in die pagina de sticks selecteert waar je oog op is gevallen en vervolgens op "specificaties vergelijken" klikt, dan kun je de werkelijke testresultaten zien.
Zijn de betreffende kolommen blank, dan zijn die dus niet getest.

Check ook deze recente test van USB3 sticks eens:
42 USB 3.0 geheugensticks review: van tergend traag tot supersnel

De Bronzen Award winnaar uit deze test, de Kingston HyperX Fury 64GB kregen wij hier overigens niet zover dat de geteste hoge speeds konden worden herhaald, bij lange na niet.
Voor deze prijs niet kopen zou ik zeggen, de Sandisk en nummer 1 uit die test is dan veel aantrekkelijker.

De laatste keer dat ik enkele Sandisk Extreme's @64GB in een van de vele dagaanbiedingen op Amazon.de kocht, was de prijs €29.90 inclusief het verzenden, daar kan niets tegenop. ;)
Room42 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:53:
Om eerlijk te zijn geloof ik die getallen nooit. Ze wijken altijd erg af van de praktijk, dus waarom zou je daarop willen filteren?
Als deze snelheden het officiële verhaal vertellen dan heb je een stevig punt voor een retour als die totaal niet blijken te kloppen.
Het is op z'n minst een redelijke indicatie om het kaf van het koren te scheiden.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Logisch toch? USB2's max rate is 60 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Minder logisch als ik uitsluitend 2.0 aanvink :P
http://tweakers.net/categ...JydDEQM9ACSJsjiRsABaurQUA

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 21-08-2015 09:14 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
3 is backwards compatible met 2 dus zo heel raar is dat toch niet?
Als je geen 3 wilt kun je beter op geen 3 filteren. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-08-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo staat die filter toch? Of/Wel USB2.0, maar ik krijg USB3.0 sticks te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kingston DataTraveler Micro 3.1 32GB
32GB null-stick (€0,344 per GB)
Null-stick? /dev/null ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee. Klik op USB 3, klik op Wel / Geen, voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:21

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Olaf van der Spek schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:28:
Schrijfsnelheid is niet als kolom te kiezen en leessnelheid is dan weer niet als filter te gebruiken.. ;)

http://tweakers.net/categorie/306/usb-sticks/producten/
Done
Room42 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:53:
Het zijn inderdaad altijd door de fabrikant opgegeven waarden. Hoewel er standaarden zijn qua testen, is dat nooit te controleren, dus moet je een klein korreltje zout erbij nemen. Maar ik gok dat elke fabrikant graag de zo gunstig mogelijke score laat zien, dus ook al zijn de waarden niet direct te herleiden naar de praktijk, je kan ze wel gebruiken in de vergelijking met andere sticks, waar ook (waarschijnlijk) met zo gunstig mogelijke snelheden wordt gewerkt. Als je echt de praktijkscore wilt weten, dan zul je de reviews erop na moeten lezen.
SinergyX schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:56:
Zo staat die filter toch? Of/Wel USB2.0, maar ik krijg USB3.0 sticks te zien.
Je vinkt aan dat je USB-sticks wilt zien die USB 2.0 ondersteunen en die krijg je te zien. Het gros (zo niet, alle) van de 3.0 sticks zijn backwards compatible met USB 2.0. Misschien zelfs 1.1, maar dat vermelden fabrikanten nauwelijks tot niet.
Dat was een foutje met USB 3.1 sticks, inmiddels gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Glaanie schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:11:
Je vinkt aan dat je USB-sticks wilt zien die USB 2.0 ondersteunen en die krijg je te zien. Het gros (zo niet, alle) van de 3.0 sticks zijn backwards compatible met USB 2.0. Misschien zelfs 1.1, maar dat vermelden fabrikanten nauwelijks tot niet.
Nee, ik krijg usb sticks te zien die _ook_ USB2.0 ondersteunen, dat klopt niet met de basis van het filter. Ik stel in 'of' USB2.0, niet 'en' USB2.0. Als ik dan 1.1 er bij aanvink, wil ik dus 'of' 1.1 'of' 2.0, geen hidden 'en' 3.0.

Dat 2.0 al lang backwards is vanuit 3.0 doet er niet echt toe, gaat erom dat het filter zelf niet goed werkt.

Hier werkt namelijk de filter wel correct, bij 'of' Sata-150 laat hij de Sata-300 niet zien.
http://tweakers.net/categ...lwpFihqYYwsamhhaAQUrq0FAA

Edit, blijkbaar omdat er bij de specs enkel Sata150 of 300 is ingevuld, bij usb sticks dus beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

SinergyX schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 13:50:
[...]

Nee, ik krijg usb sticks te zien die _ook_ USB2.0 ondersteunen, dat klopt niet met de basis van het filter. Ik stel in 'of' USB2.0, niet 'en' USB2.0. Als ik dan 1.1 er bij aanvink, wil ik dus 'of' 1.1 'of' 2.0, geen hidden 'en' 3.0.

Dat 2.0 al lang backwards is vanuit 3.0 doet er niet echt toe, gaat erom dat het filter zelf niet goed werkt.

Hier werkt namelijk de filter wel correct, bij 'of' Sata-150 laat hij de Sata-300 niet zien.
http://tweakers.net/categ...lwpFihqYYwsamhhaAQUrq0FAA

Edit, blijkbaar omdat er bij de specs enkel Sata150 of 300 is ingevuld, bij usb sticks dus beide.
Dat dus :) In geval van SATA harde schijven is het SATA en niks anders, maar bij USB-sticks kunnen er verschillende aansluitingen zijn, kijk maar naar deze USB micro-sticks die ook een gewone USB-poort hebben: http://tweakers.net/categ...ohtbG5pqKSjZGJpqRRbW1sLAA.

Als er meerdere opties in te vullen aan de achterkant, werkt het filter bij het selecteren van een enkele optie niet exclusief, dus in dit geval krijg je alle USB-sticks die 2.0 ondersteunen, ook degenen waarbij daarnaast nog een optie is ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Blijft het toch wel een beetje onduidelijk dat er in die spec dus een soort mix van stekkertype en USB standaard zit.

Is het niet handiger om dat uit elkaar te trekken? Want wat betekent een product met "Micro USB" en "USB-2.0"? Dat ie USB 2.0 ondersteunt over een micro usb stekker? Of dat ie een micro-usb aansluiting heeft (met ongedefinieerde versie) én een normale USB aansluiting (met versie 2.0)?

Ik zou zeggen, maak dan één multi-select spec met de aansluiting en een single-select spec met de USB versie (die backward compatible is).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Orion84 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:14:
[...]Want wat betekent een product met "Micro USB" en "USB-2.0"? [...] Of dat ie een micro-usb aansluiting heeft (met ongedefinieerde versie) én een normale USB aansluiting (met versie 2.0)?
Dit :)
Ik zou zeggen, maak dan één multi-select spec met de aansluiting en een single-select spec met de USB versie (die backward compatible is).
Dat is inderdaad een verbetering die wij mogelijk willen doorvoeren in de toekomst. We hebben nu echter meerdere problemen waardoor wij dat niet zomaar kunnen doen. Een daarvan is dat wij nu simpelweg niet de tools hebben om dit soort specs 'uit elkaar te trekken'. Daarnaast willen we goed bekijken of men het nog wel snapt als er straks twee filters zijn, waar je er nu eentje hebt, een voor het protocol (en/of bussnelheid) en een voor de fysieke aansluiting.

Kortom: voorlopig doen we hier even niets mee, het enige wat voor korte termijn misschien een idee is, is om Micro USB ook een versie mee te geven, dus versie 2.0 of 3.0 (van 3.1 bestaat er voor zover ik weet geen micro-variant). Ik gooi dit in de groep, wie weet zie je dit later terug in de PW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 08:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Check :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1