Toon posts:

TV kaart probleem:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey hoi,

Ik heb een TV kaart van Hauppauge, een Win TV theatre en als je zo'n kaart hebt dan krijg je er gratis een zak problemen bij waar je akelig van wordt.
Na 400 keer format c: verder te zijn omdat die kaart het systeem zo vast laat lopen als een heel appartement ben ik het echt zat.:r

Dus de problemen die ik heb zijn:

1. Steeds vastlopen tijden snapshot maken of AVI opnemen, of hij loopt vast als je wat instellingen wilt veranderen.
Als ik 'line in' op dempen zet werkt het iets beter dus ik denk dat de Soundblaster Live ook roet in het eten gooit.

2. allemaal strepen op het beeld in full screen mode

ik heb het volgende systeem:

Celeron 433 op 66Mhz
224 MB geheugen
harde schijf IBM 5200 rpm
moederbord Abit VA6
Soundblaster Live geluidskaart
Asus V3800 magic videokaart

Nu is dit niet echt een supersnel systeem maar moet je nu echt een gigaherz systeem hebben en een Geforce kaart om een beetje TV te kijken??

Wie kan me uit de brand helpen met dit vreselijke probleem??

Alvast bedankt
Mzzls

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nee, je hebt geen supersnel systeem nodig,

heb een TVkaart gehad op een inmiddels overleden P200MMX met 32meg Ram, heeft nooit problemen gegeven.

Als ik jou was zou ik die kaart eens in andere sloten gaan zetten, dit helpt wel eens... Good luck

ps, zelf heb ik e MIROvideoPCtv pro - weinig probs mee gehad

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou eens kijken naar nieuwe drivers of andere drivers voor je SB... heb al heeeeeeel vaak gehoord dat die dingen voor gezeik zorgen. En inderdaad wil het veranderen van slot ook wel eens helpen (zou niet mogen maar helaassss...)

Succes dus.

BTW, heb zelf een P166@200, 64MB, SB16 en een WinTV PCI, gaat als de brandweer! :)

(ok ok, ik WIL wel wat anders maar dat kost geld)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart in verschillende pci sloten gehad nu ,met als resultaat dat het vastloopgedrag iets is veranderd maar hij loopt dus nog steeds vast.
Ook heb ik de nieuwste drivers voor mijn geluidskaart geinstalleerd ,helpt helaas ook niet.
Ik heb ook al een andere videokaart(asus geforce) geprobeerd ivm met die strepen op het beeld, wat ook niet helpt.

BTW Hebben jullie geen probleem met AVI capturen, ik kan het haast niet geloven.

Wie o wie weet raad??

Verwijderd

Geen problemen met mijn Hauppauge WinTV. Heb je wel genoeg ruimte vrij op je HD? Het capturen van video vraagt veel ruimte, als je niet genoeg ruimte hebt en je HD vol zit, loopt je PC dus vast. 10 minuten in 320x240 is ongeveer 2 gig, dus dan weet je dat vast.
Snapshot heb ik nog nooit geprobeerd, dus ik weet niet of dat goed hoort te werken.
Welke resolutie capture je, welke compressie, wat voor soort kleur indeling (BTYUV, etc.) en wat voor framerate gebruik je?