• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 18:35
Wat ga je met je laptop doen?
3 dagen in de week mee naar werk nemen, daar alleen wat powerpoint etc op een scherm draaien. Rest van de week thuis gamen (gta 5, witcher 3, fallout 4 die er aan komt)

Wat is je budget?
1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, 3 dagen per week reis ik er 50 minuten mee, gewicht is niet een groot issue. 3-4 kg max.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Als ik rondneus in de pricewatch kom ik op de volgende:

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967

pricewatch: Asus N551JX-CN176H

pricewatch: Acer Aspire V Nitro VN7-571G-55ZG

pricewatch: MSI GP60-2QFi741BFD (Leopard Pro)

Allemaal zo hun voor en nadelen, een gtx950m of een gtx 960m . HDD of SSHD, 4720HQ I7 of een 4710H i7 processor. Zit allemaal wel redelijk in de buurt. Ook qua recensies zijn er behoorlijk wat verschillen in bijvoorbeeld scherm etc.

Graag hoor ik of er nog goede alternatieven zijn. Als ik de GPU's bekijk is een gtx 960m mogelijk voor 1000e. Dat zou dus mooi zijn. Een gtx965 of 970m zit net buiten mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-04 20:23

darthdrinker

HELP!

Voor dat budget denk ik dat het niet mogelijk is om een laptop te kopen waar je de door jou genoemde spellen goed op kan spelen. Een 960M is het beste wat je kan krijgen en dan is nieuwe spellen spelen op 1080P niet mogelijk. Op de site notebookcheck staan uitgebreide game benchmarks van vrijwel alle mobiele grafische kaarten. Daar kan je zien wat je kan verwachten aan framerates voor dat geld.

Je kan volgens mij dan beter een hele goedkope netbook kopen voor je werk. En een kleine game pc voor thuis. Dan heb je meer (realistische) keuze al blijft het met dat budget nog steeds lastig.

Iemand doodmaken met een blije mus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:42
Wat een bak onzin. Je kan uitstekend nieuwe spellen spelen op FHD met een 960m, hetzij niet maxed out. GTA V en Witcher, de zwaarste spellen uit jouw rijtje waarschijnlijk op medium/medium high, met de witcher nog wellicht lager. Tenzij je alleen met 60fps wilt gamen natuurlijk. ;)

Als je advies geeft laat het dan ergens op gebaseerd zijn. Benchmarks zijn op Internet genoeg te vinden.

de lenovo is denk ik je best bet met dit budget.

[ Voor 11% gewijzigd door WouterL op 21-08-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Wouter lucassen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:10:
Wat een bak onzin. Je kan uitstekend nieuwe spellen spelen op FHD met een 960m, hetzij niet maxed out. GTA V en Witcher, de zwaarste spellen uit jouw rijtje waarschijnlijk op medium/medium high, met de witcher nog wellicht lager. Tenzij je alleen met 60fps wilt gamen natuurlijk. ;)

Als je advies geeft laat het dan ergens op gebaseerd zijn. Benchmarks zijn op Internet genoeg te vinden.

de lenovo is denk ik je best bet met dit budget.
Dank je, heb op youtube gekeken en daar zie je wel gta 5 en witcher 3 gameplays die op een GTX960m draaien. Gta 5 kan op high 30-40 fps, medium 50-60 fps. Witcher 3 wat lager. High max 30 fps, medium rond de 40-45 dacht ik.

Zit ook nog te kijken naar de acer... kan nog maar niet kiezen, volgende week ga ik er één bestellen dus kan het weekend nog nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:42
Ik zou dan echt voor de lenovo gaan. Heb die acer in de MM bekeken. De bouwkwaliteit is echt om te janken :P Plastic monster. De Lenovo lijkt wat meer in orde te zijn op dat front.

[ Voor 18% gewijzigd door WouterL op 21-08-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
Heeft iemand ervaring met het merk lenovo? Is dat wat? Weet dat in het verleden negatief gekeken werd naar medion / acer. Anderen zweren bij de kwaliteit van Dell etc.. Hoe is lenovo daar in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 13:54

Vidra

Vragen?

Baelrog schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 16:06:
Heeft iemand ervaring met het merk lenovo? Is dat wat? Weet dat in het verleden negatief gekeken werd naar medion / acer. Anderen zweren bij de kwaliteit van Dell etc.. Hoe is lenovo daar in ?
Lenovo is de voormalige laptop/pc divisie van IBM. Degelijke systemen - ik zou persoonlijk nog steeds weg blijven van merken zoals Medion.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 15:10
Wouter lucassen schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:12:
Ik zou dan echt voor de lenovo gaan. Heb die acer in de MM bekeken. De bouwkwaliteit is echt om te janken :P Plastic monster. De Lenovo lijkt wat meer in orde te zijn op dat front.
Niet helemaal mee eens, maar bouwkwaliteit is een beetje subjectief ;)

Ik heb zelf voor de Acer gekozen omdat hij relatief licht is, een goed scherm heeft, een redelijk goede bouwkwaliteit, goed geluid. snelle componenten heeft en een acceptable batterijduur (+/- 3.5 uur bij browsen op Windows 10) voor een redelijke prijs. Ik heb de variant met een i7-4720HQ, 16GB RAM, 256GB SSD, 1 TB HD, GTX960 en een FHD scherm. Ik speel zelf ook de Witcher 3 en die doet het prima met High settings (full HD). Volgens Notebookcheck rond de 30fps en zo ziet het er ook uit.

Bouwkwaliteit is misschien een beetje subjectief:
- er is een soort plastic gebruikt, maar het zit wel goed en stevig in elkaar. Ook zijn er geen rare kieren of gaten te zien. De plastic is mat en gevoelig voor vingerafdrukken, maar voelt aangenaam aan.
- er lijken stevige scharnieren gebruikt te zijn - altijd een gevoelig punt voor een laptop. De tijd zal uitwijzen of dat klopt ;)
- het scherm (uitgeklapt) kun je buigen als je dat wil, maar ik heb het vaker erger gezien op laptops.

Ik ben erg tevreden over de laptop. Enige wat ik iets minder vind is het touchpad. Mijn vorige laptop (een Dell XPS15) was beter wat dat betreft. Het touchpad is prima bruikbaar, maar zeker geen topklasse.

Ik heb uitgebreid gezocht en ook gekeken naar Lenovo, Asus (UX501), MSI (GE60, Ghost), HP (Envy & Omen), maar binnen mijn selectiecriteria vond ik de Acer eruit springen.

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-05 11:41

Tammesp

Next is now

dreamtheater42 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 19:48:
[...]

Niet helemaal mee eens, maar bouwkwaliteit is een beetje subjectief ;)

Ik heb zelf voor de Acer gekozen omdat hij relatief licht is, een goed scherm heeft, een redelijk goede bouwkwaliteit, goed geluid. snelle componenten heeft en een acceptable batterijduur (+/- 3.5 uur bij browsen op Windows 10) voor een redelijke prijs. Ik heb de variant met een i7-4720HQ, 16GB RAM, 256GB SSD, 1 TB HD, GTX960 en een FHD scherm. Ik speel zelf ook de Witcher 3 en die doet het prima met High settings (full HD). Volgens Notebookcheck rond de 30fps en zo ziet het er ook uit.

Bouwkwaliteit is misschien een beetje subjectief:
- er is een soort plastic gebruikt, maar het zit wel goed en stevig in elkaar. Ook zijn er geen rare kieren of gaten te zien. De plastic is mat en gevoelig voor vingerafdrukken, maar voelt aangenaam aan.
- er lijken stevige scharnieren gebruikt te zijn - altijd een gevoelig punt voor een laptop. De tijd zal uitwijzen of dat klopt ;)
- het scherm (uitgeklapt) kun je buigen als je dat wil, maar ik heb het vaker erger gezien op laptops.

Ik ben erg tevreden over de laptop. Enige wat ik iets minder vind is het touchpad. Mijn vorige laptop (een Dell XPS15) was beter wat dat betreft. Het touchpad is prima bruikbaar, maar zeker geen topklasse.

Ik heb uitgebreid gezocht en ook gekeken naar Lenovo, Asus (UX501), MSI (GE60, Ghost), HP (Envy & Omen), maar binnen mijn selectiecriteria vond ik de Acer eruit springen.
toon volledige bericht
Kort vraagje, welke Acer heb jij?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamtheater42
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 15:10
Ik heb deze gekocht: pricewatch: Acer Aspire VN7-591G-770U

Die zit boven het budget van de topicstarter, maar er zijn varianten te krijgen die onder de 1000 euro zitten, zoals de 571 variant die de topicstarter voorstelt. Ook zijn er 591 varianten met de GTX960 onder de 1000 te krijgen.

"I think there is a world market for maybe five computers." - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1