Toon posts:

LED-strip rood kleur werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 6.231 views

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ledstrip van 7m geïnstalleerd.
Dus 2 rollen van 5m aan elkaar gesoldeerd en afgeknipt. Nu werkt rood niet! (alsook rode tinten)
Als ik de overige 3m aansluit werkt dit wel. Iemand enig idee hoe dit kan?

Specificatie materiaal:
2x LEDstrip 300LEDS 5M 72W 24VDC RGB
LED voeding 24V DC 150W IP65 HLG 150-24
color task 1 rgb controller.3x3a UB-1004TA

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Move naar EL

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:06
Waarschijnlijk heb je dan een breuk of een kortsluiting. Piep even door met de multimeter, of probeer even aan de andere kant aan te sluiten om te zien of hij dan wel goed oplicht.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Heb je niet een koppelstukje nodig voor de 2 ledstrips met een apparte voeding?

Verwijderd

Topicstarter
Na het solderen heb ik de ledstrip doorgemeten met een multimeter en alles was in orde.
Wat bedoel je met een koppelstuk? Er moet ook geen eindstuk op voorzien worden?

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Wat heb je doorgemeten? Je hebt waarschijnlijk een gemeenschappelijke V+ en drie individuele V-? De gemeenschappelijke lijn zal wel goed zijn aangezien de overige kleuren werken. V- red maakt ook contact van begin tot eind? En de maakt geen contact met V+?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 20:36
Voor sommige types ledstrip heb je een koppelstuk, wat de gouden soldeervlakken aan elkaar doet koppelen. zoals deze:
http://www.applamp.nl/rgb-led-strip-koppelstuk.html

Echter heb je ook nog die koppelstukjes met voedingsstekker erbij omdat anders de spanning val over de ledstrip zelf zo erg zou worden, dat het niet zonder die externe voeding mogelijk zou zijn om de ledstrip te koppelen.

Van welk merk is de ledstrip? Vaak als je dat weet, kan je alle benodigdheden om de ledstrip aan elkaar te koppelen etc vinden. Met als voordeel dat er geen soldeerverbindingen worden gemaakt, en dit soort fouten eigenlijk nihil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan het zijn dat die 7m te veel vermogen trekt voor de voeding of de controller?
Ik merk namelijk bij een rgb ledlampje op batterijen dat rood altijd als eerste uit blijft wanneer de batterijen leeg beginnen te raken.

Wat je vaak ziet bij deze flinke lengtes led strip is dat je halverwege of aan de andere kant een tweede aansluiting hebt. Dat hele vermogen moet anders door die dunne printspoortjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ledstripwinkel
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-02-2024
Hoi, waarschijnlijk heeft dit niets met je soldering of met de voeding te maken.

Vermoedelijk maakt het rode draadje aan het begin van de strip geen goede verbinding met de controller. Controleer of de rode draad goed contact maakt met de controller, kijk ook of de rode draad goed gesoldeerd is op de strip zelf.

Het grootste aanbod led strip: http://www.ledstripwinkel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Else lansink
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-12-2020
Bij mij is het heel vervelend ik heb namelijk al 3 maanden mijn ledstrips maar op een gegeven moment begon de helft van 1 strip geen blauwe tinten te geven kan iemand mij alsjeblieft zo snel mogelijk helpen
Groetjes else lansink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 11:16

SA007

Moderator Tweaking
Sorry een kick van 5 jaar oud op GoT met een ander probleem is niet de bedoeling,

Ik gooi dit topic op slot en zou aanraden een nieuwe te maken met sowieso daarin welk type strip het exact is bijvoorbeeld.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.