COMPAQ 505B memory niet zichtbaar in bios wel in windows

Pagina: 1
Acties:

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:04
Hi

Ik had origineel 2GB steken

2 memory banks

Een 2de memory module gekocht met dezelfde specs, niet merk

Bios ziet de nieuwe niet, maar windows we. IN windows zie ik 3,75 GB staan, vermoedelijk 250Mb voor de geintegreerde graphics

Als ik enkel de nieuwe memory module erin steek, dan ziet bios geen enkele, maar windows 1,75

Wat zou dit kunnen zijn ?

Toch mogelijks incompatibiliteit ?

Verwijderd

Vertel eens wat zit er allemaal in die pc? (Speccy geeft info)
Verder:
-Clear cmos geprobeerd?
-Is er een bios update?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad, dit is echt veel te weinig info om hier iets zinnigs over te kunnen roepen. Sowieso ben je in het verleden al erop gewezen dat we meer eigen inzet verwachten. Helaas lijk je je er wederom niets van aan te trekken :o

Bij dezen laatste kans - zorg dat je je topicstart op orde maakt conform
Het algemeen beleid #quickstart
en
PMG beleid

Komt er bovenal op neer dat je helder aangeeft exact welke hard- en software je draait en wat er exact gebeurt (zoals je topicstart er nu staat lijk je te zeggen dat je geen probleem hebt 8)7 ) en exact welke meldingen je waar krijgt). Dat vragen we niet voor de lol of om exclusief te zijn ofzo, maar simpelweg omdat we zonder dergelijke info geen volledig beeld hebben van wat aan de hand is en we jou ook niet kunnen helpen.

Doe je dat niet, dan heeft dit topic weinig zin en gaat het dicht.

Oslik blyat! Oslik!

• rolelael
Beste, er gebeuren geen rare zaken. Enkel als ik in de bios ga gewoon ter info , zie ik 1 memory bank not populated

Verder zit er niets speciaals in de pc , geen PCI-e cards etc

En de bios is volgens Compag/hp de laatste die beschikbaar is

Verder draait er een AMD X2 250 in met een 150gb sata seagate diskje

Ik vind het gewoon bizar dat ik in de bios die ene ram module niet zie staan en in win10 wel

Geheugen specs :

Extra er in gestoken : kingston KVR16N11/2 2GB 1Rx8 256M x 64-Bit PC3-12800 CL11 240-Pin DIMM

Standaard Compaq 2GB : M378B5673EH1-CH9 Samsung 2gb Ddr3 1333mhz Pc3-10666 240-Pin Cl9 Non-E

[ Voor 29% gewijzigd door rolelael op 20-08-2015 17:17 ]

• rolelael
en ja cmos cleared ter info

• rolelael
FYI memtest86 laten lopen na bootup, maar ja die herkent ook maar 1 memory bank blijbaar
De windows memtests zijn ook niet de betere want die kunnen enkel memory testen dat niet in use is
HWInfo32 geefrt ook aan in windows dat er 2 ram modules zijn met de correcte naam

• rolelael
nog een laatste update .... probleem is duidelij kdat in de bios 1 memory bank gewoonweg niet getoond wordt.. Meer denk ik dat er niet aan de hand is.... Als ik het originele rammetje in de bank steekt die niets laat zien, zie ik die ook niet in de bios. En er is geen recentere bios update voorhanden ( 6.1 is de laatste )

Aangezien er verder geen reactie op gekomen is . Mag er een slotje op..
Pagina: 1