Nieuwe TV: Frame rate - 50Hz of 100Hz?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
Beste Tweakers,

Mijn 32" LCD TV van Samsung (LE32c450e1w) heeft het afgelopen zondagochtend begeven. Ik heb een tijdelijke TV maar natuurlijk ben ik stiekem aan het kijken voor een nieuwe.

Ik zoek een?
Een mooie 50" TV die binnen mijn budget de beste keuze is.

Wat is je budget?
Het doel was ongeveer 700 euro. Ik zou er graag wat onder gaan zitten maar heb er een op het oog van rond de 800 :/

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk elke ochtend het nieuws tijdens mijn ontbijtje en kijk veel Netflix met mijn vriendin samen. Daarnaast heb ik een PS3 en een WiiU. Het lijkt me daarom fijn om genoeg HDMI poorten te hebben. Ook heb ik veel goede verhalen gehoord over Android TV. Als Nexus 5 gebruiken ben ik zeer te spreken over Android en zou dit misschien wel graag op mijn TV terug zien. Wat me vooral aanspreekt is de snelheid van de interface.

Wat heb je zelf al gevonden?
Uiteraard ben ik in de Pricewatch aan het windowshoppen geweest en heb ik dmv enkele filters een TV op het oog. De primaire filters zijn Prijs<900eu en Formaat rond de 50". Daarnaast heb ik gekeken welke TV's Android TV ondersteunen (Sony).

De voornaamste reden dat ik hier post is omdat ik wat vragen heb over de frame rate van TV's. Ik heb me al wat ingelezen over frame rate en geoptimaliseerde frame rate. Lettende op de ('normale' ) frame rate dacht ik dat ik voor een 100Hz TV moest gaan. Toch zie ik veel nieuwe TV's met "slechts" 50 of 60Hz. Wat is jullie kijk hierop?

De TV's die ik so far op het oog heb:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W755C Zwart
en de net iets uitgebreidere variant (ookal zal ik 3D weinig gebruiken)
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart
(2 extra USB poorten, USB 3.0, 1Gb/s internet ipv 100Mb/s en meer tuner types?)

Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals ik al aangaf zou ik graag wat deskundig advies of ervaringen horen over de frame rate. Ik zit ongeveer 2,5 tot 3 meter van de TV af.

Ook ben ik erg benieuwd naar de geluidskwaliteit, blijkbaar had mijn overleden TV erg goed geluid, ik ben een beetje bang dat ik hierop achteruit zal gaan? Een losse audioinstallatie zal ik pas over een jaar of 2 aanschaffen.

Wat misschien noemenswaardig is, is dat ik over een jaar de sleutel van mijn koophuis krijg, wat uiteraard ook veel geld gaat kosten allemaal. Op mijn ene schouder zit een engeltje die mij verteld dat ik beter anderhalf jaar kan wachten en mijn tijdelijke TV wat langer moet houden, op mijn andere schouder zit een duiveltje die zegt dat ik dat ding bijna dagelijks zal gebruiken, en je leeft maar 1 keer...

Alvast bedankt voor jullie reacties, stelletje toppers! :>

[ Voor 5% gewijzigd door martyaintflying op 19-08-2015 23:58 ]

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
martyaintflying schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:51:

Wat me vooral aanspreekt is de snelheid van de interface.
Wat ik in de winkel heb gezien(zonder internetverbinding) is dat deze interface inderdaad lekker snel werkt en er soepel uitziet, overigens kan ik niet echt merken dat het echt heel veel sneller is dan bijvoorbeeld de smart functies van Samsung op een vergelijkbare tv.
De voornaamste reden dat ik hier post is omdat ik wat vragen heb over de frame rate van TV's. Ik heb me al wat ingelezen over frame rate en geoptimaliseerde frame rate. Lettende op de ('normale' ) frame rate dacht ik dat ik voor een 100Hz TV moest gaan. Toch zie ik veel nieuwe TV's met "slechts" 50 of 60Hz. Wat is jullie kijk hierop?
Persoonlijk zal ik altijd kiezen voor een tv met een hogere framerate, het mooiste voorbeeld vind ik altijd als je naar RTL-Z kijkt en de financiele gegevens onder in beeld bekijkt. Deze balkjes bewegen links naar rechts(of andersom?) en bij tv's met mindere framerate kan je zien dat deze informatie niet duidelijk en scherp is(blur).
Ook ben ik erg benieuwd naar de geluidskwaliteit, blijkbaar had mijn overleden TV erg goed geluid, ik ben een beetje bang dat ik hierop achteruit zal gaan? Een losse audioinstallatie zal ik pas over een jaar of 2 aanschaffen.
De geluidskwaliteit van de tv's tegenwoordig is helaas niet goed, kleine speakers en geen klankkast. Prima om het nieuws te kijken en serie te volgen maar verwacht hier niet teveel van.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De TV's die ik so far op het oog heb:
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W755C Zwart
en de net iets uitgebreidere variant (ookal zal ik 3D weinig gebruiken)
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W805C Zwart
(2 extra USB poorten, USB 3.0, 1Gb/s internet ipv 100Mb/s en meer tuner types?)
[/i]
('Altijd' ook) op de website van Sony kijken voor de correcte specs ...
KDL-50W755C - USB-ingang: 3 poorten
Er staat in de Pricewatch ook niet dat ie er maar 1 heeft, alleen dat het (al dan niet) USB 2.0 is. Die PW specs worden met de hand ingevuld door tweakers/ tweakers leden zelf. Of ze hebben beiden 2.0 of beiden 3.0, echt niet dat één van de twee betere USB poorten dan de ander heeft ... Ongetwijfeld zal in de manual staan wat het werkelijk is.

LAN poort is 100Mb/s voor beiden en USB zal 2.0 zijn ... (staat dus niet in de manual O-) )

[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 20-08-2015 11:15 ]

• martyaintflying
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 11:53
apis29 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:49:
Er staat in de Pricewatch ook niet dat ie er maar 1 heeft, alleen dat het (al dan niet) USB 2.0 is. Die PW specs worden met de hand ingevuld door tweakers/ tweakers leden zelf. Of ze hebben beiden 2.0 of beiden 3.0, echt niet dat één van de twee betere USB poorten dan de ander heeft ... Ongetwijfeld zal in de manual staan wat het werkelijk is.

LAN poort is 100Mb/s voor beiden en USB zal 2.0 zijn ... (staat dus niet in de manual O-) )
Dus de enige toegevoegde waarde is de mogelijkheid tot 3D? Die brillen moet je er blijkbaar ook nog eens los bijkopen dacht ik à €60 p/s. Dus als ik samen met mijn vriendin een 3D filmpje wil kijken kost mij dat (afgerond) €40 + 2x€60 = €160 extra? okdoei 8)7

Heb jij overigens ervaring met het verschil tussen 50 en 100Hz?
Rtzrs schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:28:
Persoonlijk zal ik altijd kiezen voor een tv met een hogere framerate, het mooiste voorbeeld vind ik altijd als je naar RTL-Z kijkt en de financiele gegevens onder in beeld bekijkt. Deze balkjes bewegen links naar rechts(of andersom?) en bij tv's met mindere framerate kan je zien dat deze informatie niet duidelijk en scherp is(blur).
Bedankt voor je reactie trouwens Rtzrs :) en apis29 ook uiteraard!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zeker voor een toestel met een paneelfrequentie van 100Hz (of 200Hz) gaan. Beide genoemde Sony-toestellen beschikken over een 100Hz paneel dus wat dat betreft zit je dan goed.