Toon posts:

Videokaart gezocht voor Intel Optiplex 745

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb al een lange tijd een dell-computer, de Intel Optiplex 745 Core 2 duo om precies te zijn. Nogal vaak erger ik me aan het feit dat ik gedownloade games door mijn neus geboord krijg met de melding: 'Fatal error: insufficient video card'.

Blijkbaar is mijn videokaart te zwak. Natuurlijk zou ik graag van jullie willen weten wat voor mij de beste keuze is.

Vandaar even snel een autobiografie:
Ik ben een softcore gamer, ik heb en hoef niet de nieuwste van de nieuwste games en snufjes, maar ik zou toch tenminste wel willen dat ik kan meedoen met vrienden als het gaat om MMORPG spellen, Rocket League, de nieuwste Minecraft versies (op dit moment blijt hij hangen op een oude update) etcetera. Dus ik zoek een het liefst goedkope videokaart waarmee ik mijn sociale banden niet verwaarloos. Dus goedkoop maar genoeg.

Uit andere fora heb ik al begrepen dat de Intel Optiplex 745 in allerlei soorten en maten verkrijgbaar is, dus ik zal wat specifieken geven:

Volledige naam: Intel Optiplex 745 Core 2 Duo
RAM-geheugen: 4 GB
Type systeem: 64 bit
Processor: Intel core 2 CPU 6300 @ 1.86GHz
Lokale schijf: 465 GB (389 GB beschikbaar)

Ik ben bar slecht met computers, dus ik hoop nogmaals dat jullie mij van dit probleem kunnen verlossen.

Mvg,

Den-Simon

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 08:35

mvz

muziek verslaafde

Als je deze nog kan vinden

pricewatch: Club 3D Radeon HD 7750 Low Profile

Die draait hier in een optiplex 755, en is op 720p nog enigszins mee te gamen.
Heeft geen external power nodig.
Ik ga nu voor het gemak even uit van een SFF optiplex.
Als jou optiplex een normale micro/mid tower kast heeft, is low profile niet noodzakelijk.

Plaats hier anders even het Service Tag van je computer, dan wordt gelijk duidelijk wat voor soort het is.

[ Voor 31% gewijzigd door mvz op 20-08-2015 00:22 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:10

br00ky

Moderator Harde Waren

Verwijderd

Wat is je budget?

Aan de voeding van je pc zal denk ik geen PCIe stekker zitten. Er zal dus een kaart in moeten die de stroom uit het slot haalt.
Afhankelijk van je budget zou het maximale in een midi-tower de pricewatch: MSI GeForce GTX 750 2GB zijn.

In een SFF zou een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 750 2GB LP zo'n beetje de snelste oplossing zijn.

Misschien tweedehands? Kijk eens op v&a voor een GTX 750, HD7750 of R7 250. GTX 750 is wel behoorlijk sneller dan de andere 2.

Overweeg ook eens een ssd erin te zetten. Maakt je pc voor het gevoel heel veel sneller!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 12:29 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:28:

Overweeg ook eens een ssd erin te zetten. Maakt je pc voor het gevoel heel veel sneller!
goede kans dat het systeem niet of slecht werkt met een ssd. veel moederborden uit die reeks ondersteunen geen AHCI waardoor ze niet met de SSD kunnen comuniceren. grondig onderzoek over de werking van het specifieke moederbord is nodig om dit vast te stellen. proberen staat altijd vrij natuurlijk. maar ik dacht ik vermeld het maar even.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:31
Kan je eers een foto plaatsen van de achterkant van je behuizing? Dan kunnen we zien hoeveel ruimte je hebt :).

Verder is die low-profile 750 een mooie kaart.

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-02 08:35

mvz

muziek verslaafde

2 slots-cooling is voor de SFF een no-go waardoor de 750 afvalt, je HDD tray zit dan in de weg.
Dan blijft alleen de 7750 over, die heeft een zeer plat, enkelslots footprint.

R7 250 is overigens een rebranded HD7730.

[ Voor 10% gewijzigd door mvz op 20-08-2015 14:53 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 09:33
ik had hetzelfde probleem en heb op MP voor 20 euro de eerder genoemde Radeon 7750 kunnen bemachtigen. Deze gaat precies aan je eisen en wensen voldoen. Grootste voordeel is dat deze kaart de voeding via de PCIe bus krijgt.
Pagina: 1