[Audio]Geluidsinstallatie feestzaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-01-2024
Hallo,
Ik zoek een?
Versterker en boxen 2 of 4

Wat is je budget?
€500 max.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Graag wil ik een goede geluidsinstallatie in de feestzaal hier thuis, waarmee we muziek vanaf een laptop af kunnen spelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ikzelf heb niet heel veel kunnen vinden(ben nogal een leek) omdat er zo veel verschillende soorten zijn kan ik er totaal geen weis uit.
Ik heb natuurlijk wel even rondgekeken, en qua Versterker dacht ik aan zo iets: http://www.djstunter.nl/s...00w-bluetooth-usb-sd.html weet niet of het echte iets is, maar voor de prijs leek het me wel wat.
Boxen heb ik totaal geen idee van wat er goed zou zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
De ruimte is 6m bij 12m (72m2)
Vast opgesteld, hoeft niet verplaatst te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
een "feestzaal" thuis, wat moet ik me daarbij voorstellen? moet het op "disco-volume" gaan, of moet er nog gewoon bij gepraat kunnen worden (zeg maar biljart-cafe volume).

eerlijk gezegd, voor €500 ga je niet veel vinden van een beetje degelijke kwaliteit.

mijn beste advies is dat je op marktplaats gaat kijken voor een setje PA speakers + versterker. (eventueel een set Actieve speakers, daar zit de versterker ingebouwd)
zoek naar speakers van 12" (30cm) of 15" (38cm). kleiner kan, maar dan wil je er wel een subwoofertje bij hebben.

dat ding wat jij hebt gevonden is best geinig qua mogelijkheden (bluetooth streaming, mp3 speler) maar verder van slechte kwaliteit. zal het eerste jaar prima geluid geven, maar de kans is groot dat ie ineens kapot gaat. sowieso ruisen die skytec dingen behoorlijk, en moet je die "2000 watt" met een hele dikke pot zout nemen. als het je echt om enkel een versterker gaat, dan is een gewone versterker al voldoende.
Skytec/Behringer/devine/DAP zijn allemaal regelrechte budgetmerken. goedkoopste van het goedkoopste

[ Voor 5% gewijzigd door jorisjan op 19-08-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens bij bijvoorbeeld de vrienden van Bax naar een actief luiderspreker systeem.

Aangezien de versterkers al in de speakers zitten, is het vaak een kwestie van direct aansluiten van je laptop/telefoon/etc. en gaan!

Combinaties kan je zelf zo gek maken met een setje speakers of zelfs met subwoofers.

• teunemans
Oké, ik heb weer wat verdere gezocht, als ik deze tweede combineer:
http://www.bax-shop.nl/ac...12mp3-actieve-luidspreker
http://www.bax-shop.nl/ac...-luidspreker-met-wireless

Hoe moet ik het dan verdere regelen qua bekabeling? Zodat ik mijn laptop erop aan kan sluiten.
Alvast bedankt maar weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
teunemans schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:37:
Oké, ik heb weer wat verdere gezocht, als ik deze tweede combineer:
http://www.bax-shop.nl/ac...12mp3-actieve-luidspreker
http://www.bax-shop.nl/ac...-luidspreker-met-wireless

Hoe moet ik het dan verdere regelen qua bekabeling? Zodat ik mijn laptop erop aan kan sluiten.
Alvast bedankt maar weer
Waarom zou je die twee willen combineren?
Je wou toch 4 speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is uberhaupt het doel, moet het hard gaan of moet het kwaliteit op acceptabel volume zijn? Ik zou vooral tweedehands kijken, mooiste zou zijn als je vier boekenplank speakers kan vinden en in elke hoek van de kamer een kan ophangen. Dan krijg je een mooi verdeeld geluid.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Het moet redelijk hard kunnen, maar meestal rustig op de achtergrond.

Ik ben gaan kijken voor twee omdat 4 niet binnen het budget zal passen.

Die twee combineren, omdat het hetzelfde type is met andere mogelijkheden zoals ik begreep.

Op dit moment staan er twee speakers uit de jaren stilletjes, die nauwelijks bass hebben en kraken als een gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik kan zien is die wireless module alleen geschikt voor het aansluiten van een microfoon systeem.

Ik zou gewoon gaan voor de reguliere uitvoeringen, alleen zit je inderdaad dan met de kabels. Zover ik weet zijn er geen kabels die van 3.5mm jack naar 2x 6.3mm jacks gaan die in de speakers moeten. Als iemand deze wel kent, dan is dat erg mooi.

Anders kan je oplossen door:
  • Meer verloopkabels te gebruiken > 3.5mm Jack (laptop) naar 2x RCA naar 2x Jack
  • Een goed mengtafeltje/mixertje te kopen waarop je meerdere appararten (tablets/telefoon/laptops) kan aansluiten.
Een ander alternatief is deze DAP set, bestaande uit een subwoofer waar je alles makkelijk op kan aansluiten met 1 simpele kabel + 2 toppen.

Deze setjes zijn, in tegenstelling tot een HIFI installatie (met 4 boekenplank speakers) er opgebouwd om langdurig op flinke volumes te blazen. Zeker als je flink wat mensen over de vloer hebt, dan wil je gewoon wat headroom hebben en niet je mooie systeem altijd maar moeten oversturen. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jbe.nl/JBE_Webfiles/webshop_zoom/9396/Dap-Audio%20Clubmate%202%20D3264%20Speakerset%204.jpg

Aansluiten kan middels de RCA line input, het enige wat je dus nodig hebt is deze kabel:

Afbeeldingslocatie: http://ep.yimg.com/ay/videoware/fs-3mm-mrca-3.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 14:37 . Reden: Plaatjes toegevoegd: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Twee van deze dingen:

http://www.bax-shop.nl/ac...b212d-actieve-luidspreker
Verloopkabel van jack naar TRS, klaar.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:31:
Zover ik kan zien is die wireless module alleen geschikt voor het aansluiten van een microfoon systeem.

Ik zou gewoon gaan voor de reguliere uitvoeringen, alleen zit je inderdaad dan met de kabels. Zover ik weet zijn er geen kabels die van 3.5mm jack naar 2x 6.3mm jacks gaan die in de speakers moeten. Als iemand deze wel kent, dan is dat erg mooi.

Anders kan je oplossen door:
  • Meer verloopkabels te gebruiken > 3.5mm Jack (laptop) naar 2x RCA naar 2x Jack
  • Een goed mengtafeltje/mixertje te kopen waarop je meerdere appararten (tablets/telefoon/laptops) kan aansluiten.
Een ander alternatief is deze DAP set, bestaande uit een subwoofer waar je alles makkelijk op kan aansluiten met 1 simpele kabel + 2 toppen.

Deze setjes zijn, in tegenstelling tot een HIFI installatie (met 4 boekenplank speakers) er opgebouwd om langdurig op flinke volumes te blazen. Zeker als je flink wat mensen over de vloer hebt, dan wil je gewoon wat headroom hebben en niet je mooie systeem altijd maar moeten oversturen. :)

[afbeelding]

Aansluiten kan middels de RCA line input, het enige wat je dus nodig hebt is deze kabel:

[afbeelding]
Met deze set ga ik uiteindelijk wel (als je ook kabels gaat tellen) ruim €100 over het budget, wat niet echt de bedoeling is.

Maar van die andere speakers die ik zei, daar moet gewoon een kabel tussen de speakers, en dan nog een naar een mengpaneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-10 21:35
Een mengpaneel hoeft alleen als je meerdere geluidsbronnen TEGELIJK wilt afspelen/mixen (dus 2x cdspeler tegelijk, of een laptop en een telefoon TEGELIJK).

Bij alle opties waarbij je maar 1 apparaat wilt gebruiken en het niet erg is als er een oaar seconde stilte valt kun je prima zonder mengpaneel.

Definier "hard/luid"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Ongeveer zo hard dat je nog redelijk met elkaar kan buurten zonder echt te moeten schreeuwen, standje dorpskroeg ongeveer (hier in de buurt in iedergeval). Met een groep tot 60 man op 72m2

Maar zoals ik even concreet kijk qua bekabeling, moet ik gewoon een aantal verloopstukken aan elkaar knopen om of de gewenste 3,5 mm jack of usb te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Gooi er maar een slotje op, ik heb een set gekocht, en denk niet hier verdere info te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Bij http://www.usedproducts.nl/webshop/dj-apparatuur.html vind je ook veel van dat spul voor weinig. In de winkels vaak nog meer. Je moet er wel een beetje verstand van hebben om de troep van het redelijke te onderscheiden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:47
teunemans schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:29:
Gooi er maar een slotje op, ik heb een set gekocht, en denk niet hier verdere info te verkrijgen.
Interessant om te weten wat je gekocht hebt voor een volgende met wellicht een zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Arunia schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:35:
[...]

Interessant om te weten wat je gekocht hebt voor een volgende met wellicht een zelfde probleem?
Ik heb de B112D 2 keer gekocht, verder twee xlr kabels, en een 3,5mmjack naar twee keer xlr.
Of het allemaal is wat ik ervan verwacht moet ik nog kijken, bestelling is nog niet binnen.

• RickU09
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-10 09:53
Arunia schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 17:35:
[...]

En je ervaring ermee delen is ook niet verkeerd. :)
Ik heb namelijk in het verleden slechtere ervaringen gehad met Berhinger en juist heel positief met DAP (Echter in een andere prijsklasse >3000,- euro)

Hoe dan ook, ben benieuwd hoe ze je bevallen.

• teunemans
RickU09 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:29:
[...]

En je ervaring ermee delen is ook niet verkeerd. :)
Ik heb namelijk in het verleden slechtere ervaringen gehad met Berhinger en juist heel positief met DAP (Echter in een andere prijsklasse >3000,- euro)

Hoe dan ook, ben benieuwd hoe ze je bevallen.
Die prijsklasse ga ik niet betreden haha.

Maar boxen zijn binnen, meteen al een klein nadeel (wat je denk ik wel altijd hebt bij actieve speakers) het regelgebied buiten de speaker om (via laptop)is nogal klein.
Is niet zo'n groot punt, alleen af en toe een beetje onhandig.

Boxen zelf, gaan goed hard, ingebouwde equalizer voor de apparte tweeter en bassist is wel handig voor het goed afstellen voor het type feest of muziek dat je draait op de avond.

De echte test is zaterdag, dan worden ze live getest.

Maar tot zo veer ben ik er goed tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunemans
Afgelopen zaterdag goed gebruikt, en ze stellen zeker niet teleur.
Geluid is goed en helder, de bass is ook gewoon goed (het verricht geen wonderen qua bass, maar het valt ook niet tegen voor de grote van de speaker)

Al met al ben ik zeer tevreden over deze speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Wij hebben ook 2 van deze speakers, de bass viel wat tegen en hij ging te snel in zijn limiet.

Door het toevoegen van een tweetal actieve subs werd het een heel druk beter. Dit zijn trouwens de goedkoopste actieve subs van skytec via Bax shop. Kost geen drol, maar wel een leuke aanvulling.
Pagina: 1