Mijn vorige camera Canon SX240 met het advies van het forum gekocht en is erg goed bevallen. Ik ben inmiddels toe aan iets nieuws, hoop dat iemand me in de juiste weg kan wijzen.
Ik zoek een?
Travelzoom of systeem camera. In geval van een lens een beginners lens die een 'alles kunner' is.
Wat is je budget?
Liefst onder de 400-450
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een camera om mooie stad/vakantie fotos te maken. En closeup/marco fotos van 10-20cm hoge collector figuurtjes.
Effect wat ik wil bereiken is in de stad een grote hoek, en redelijk ver kunnen inzoemen ±10x (hiervoor had ik een travel zoom canon x20). En ik wil een lage scherptediepte kunnen bereiken vooral voor de fotos van de figuurtjes.
Soms video 720p (of 1080p).
Viewfinder is niet belangrijk voor mij.
Wifi is heel belangrijk, wil meteen fotos kunnen opslaan/bewerken op oa iphone en laptop.
Een pre is relatief draagbaar in grote jaszak. Dus een compacte lens ipv 25cm ding zou wel fijn zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Sony Alpha 5100 Body Zwart
pricewatch: Sony Alpha A5000 + 16-50mm F3.5-5.6 OSS Zwart
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ70 Zwart
pricewatch: Nikon 1 J5 Body Zwart
pricewatch: Samsung NX3000 + 16-50mm F3.5-5.6 Power Zoom Zwart
Wat denken jullie van deze opties? Mis ik een goede opties rond mijn budget? Of zit de holy grail net iets boven mn budget?
Ik zoek een?
Travelzoom of systeem camera. In geval van een lens een beginners lens die een 'alles kunner' is.
Wat is je budget?
Liefst onder de 400-450
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een camera om mooie stad/vakantie fotos te maken. En closeup/marco fotos van 10-20cm hoge collector figuurtjes.
Effect wat ik wil bereiken is in de stad een grote hoek, en redelijk ver kunnen inzoemen ±10x (hiervoor had ik een travel zoom canon x20). En ik wil een lage scherptediepte kunnen bereiken vooral voor de fotos van de figuurtjes.
Soms video 720p (of 1080p).
Viewfinder is niet belangrijk voor mij.
Wifi is heel belangrijk, wil meteen fotos kunnen opslaan/bewerken op oa iphone en laptop.
Een pre is relatief draagbaar in grote jaszak. Dus een compacte lens ipv 25cm ding zou wel fijn zijn.
Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: Sony Alpha 5100 Body Zwart
pricewatch: Sony Alpha A5000 + 16-50mm F3.5-5.6 OSS Zwart
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-TZ70 Zwart
pricewatch: Nikon 1 J5 Body Zwart
pricewatch: Samsung NX3000 + 16-50mm F3.5-5.6 Power Zoom Zwart
Wat denken jullie van deze opties? Mis ik een goede opties rond mijn budget? Of zit de holy grail net iets boven mn budget?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2015 23:28 ]