Op zoek naar een nieuwe full tower case

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 09:52
Hallo,

Zoals de titel doet vermoeden ben ik op zoek naar een nieuwe case voor mijn computer.
Ik zie dat er van alles van mij verwacht wordt, dus laat ik maar meteen beginnen met onderstaande vragenlijstje in/aanvullen:

Ik zoek een?
nieuwe kast voor mijn computer. Momenteel gebruik ik nog een oude Antec Performance One P180.
Deze is oud en versleten en bovendien ben ik een van de harddrive bays kwijt waardoor ik tegen een capaciteitsprobleem aan loop. Deze bays zullen vast nog ergens te koop zijn, maar aangezien de kast al oud is en bovendien bijzonder onprettig is om onderdelen in te bouwen wil ik een nieuwe kast kopen die aan al mijn eisen voldoet.

Ik heb zelf al een aantal kasten gevonden en wil via dit topic kijken wat jullie er van vinden en of ik wellicht een (aantal) case(s) over het hoofd zie. :)

Wat is je budget?
Ik wil eigenlijk niet meer dan 200 euro uitgeven. Als er een case is die volstaat en die ik mooi vind die slechts 100 euro kost dan kan dat ook uiteraard.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Wel heb ik als voorkeuren het volgende:
• ruimte genoeg om makkelijk alles in te bouwen, vandaar ook mijn voorkeur naar een full tower case.
• minimaal ruimte voor 5 harddisks 3,5"
• minimale ruimte van 31cm voor de videokaart en dan nog steeds de mogelijkheid hebben voor 5 harddisks.
• geen scherpe randen binnenin
• genoeg ruimte voor kabels netjes weg te werken achter het moederbord.
• moet er niet uit zien als een ruimteschip of marsmannetje
• plek voor een DVD brander
• bij voorkeur een knopje om fanspeed in te stellen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige computer ziet er als volgt uit:
• Case: Antec Performance One P180
• Voeding: EVGA Supernova G2 750W
• CPU: Intel i5 2500K
• Videokaart: Sapphire R9 290X Vapor-X
• Moederbord: Gigabyte GA-Z68x-ud3h
• Geheugen: Kingston HyperX geheugen, 8GB verdeeld over 2 reepjes.
• Harde schijven: diverse harde schijven variërend van 1 TB tot 2TB.
• Externe 5,25 drive: Liteon DVD brander

Dat was zo een beetje in grote lijnen mijn computer zoals hij er nu staat. Van diverse onderdelen kon ik vanwege leeftijd niets meer vinden in de pricewatch helaas, maar die lijken me ook weinig relevant.

Nou nu is het al een heel topic aan het worden door zo een paar vragen te beantwoorden, maar we zijn er nog niet, want ik heb zelf natuurlijk al avonden aan een stuk zitten te zoeken en reviews kijken en lezen. 8)

Tot nu toe heb ik de volgende shortlist van cases die aan (bijna) al mijn eisen voldoen en dat zijn deze:

De Nanoxia Deep Silence 5:
Afbeeldingslocatie: http://www.nanoxia-world.com/upload/4260285296505/4260285296505-1.png

De Thermaltake Urban T81:
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/content/6/4/6498_38_thermaltake_urban_t81_full_tower_chassis_review_full.jpg

De Phanteks Enthoo Pro:
Afbeeldingslocatie: http://www.kitguru.net/wp-content/uploads/2014/05/Enthoo-Pro-6.jpg

Uiteraard vind ik van al die kasten iets. Dat zal ik hieronder in het kort vertellen.

Nanoxia Deep Silence 5:
De Nanoxia is afgaande op de reviews een redelijk stille kast. Ik heb echter geen referentiemateriaal hoe zo een nieuwere kast zich verhoudt tot mijn oude kast. De testresultaten verschillen ook nogal vanwege verschillende manieren van geluidsproductie testen.
Ik meen mij te herinneren dat mijn huidige Antec P180 ook te boek staat als betrekkelijk stille kast, al is hij niet aan de binnenkant bekleed met dempend materiaal, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Het zou mooi zijn als mijn nieuwe case net zo veel/weinig geluid maakt als mijn P180. Minder mag natuurlijk altijd. Lastig om zo op internet uit te pluizen en hier kom ik dus ook niet helemaal uit. Dit geldt overigens ook voor de overige 2 kasten.

Thermaltake Urban T81:
De Thermaltake Urban T81 geniet op dit moment mijn voorkeur. Ik kan er alles makkelijk in kwijt en kan gewoon mijn videokaart (die met ruim 30cm nogal lang is) plaatsen en daarbij gebruik maken van alle harddisktrays. Het enige "nadeel" wat ik heb kunnen vinden met betrekking tot deze kast is dat hij kennelijk nogal onstabiel is. Een voorbeeld hiervan zie je in deze review van Hardware Canucks:
YouTube: Thermaltake Urban T81 PC Full Tower Review
Op 7 minuut 32 zie je hoe de kast verbogen wordt. Ik was niet van plan ermee te gaan sjouwen, maar zo nu en dan op mn tafel tillen moet geen probleem zijn. Vooral gezien het buigen en mijn grote videokaart maak ik mij daar (onterecht?) zorgen over.

Phanteks Enthoo Pro:
De Phanteks Enthoo Pro (de Luxe ook overigens) lijkt iedereen lyrisch over te zijn. Dit was ook de eerste kast die ik tegenkwam in mijn zoektocht en waarvan ik dacht dit moet hem worden.

Enige "nadeel" vind ik dat deze geen knopje heeft om de fanspeed in te stellen. Dit werkt via een PWM fancontroller. En dan moet ik dingen in mijn BIOS in gaan stellen als ik fanspeed wil regelen. Buiten dat als ik zo eens lees werkt deze fancontroller eigenlijk niet hoe hij bedoeld is volgens mij. Het fijne weet ik zo even 123 niet meer te benoemen, maar er blijken nogal wat onduidelijkheden te bestaan over het gebruik hiervan en er zijn best veel users waarbij dat ding altijd op max draait. Bij die waar hij het wel doet is het verschil tussen hardst en zachtst minimaal qua ventilatorsnelheden.

Dat weerhoudt mij een beetje van om deze kast te kopen als ik heel eerlijk ben. Heel dat PWM gedoe ben ik niet in thuis en liever heb ik gewoon een knopje.

Resumé:
3 kasten die ik uitgezocht heb die alle drie wel iets hebben waarvan ik denk mwoah.
• De Nanoxia vind ik het minst mooi.
• De Urban T81 heeft de minste ruimte voor kabels achter het moederbord en heeft een lastig rear panel design volgens reviews. Wat hier bedoeld wordt weet ik niet, maar ze benoemen het allemaal.
• De Phanteks Enthoo Pro heeft dat lastige PWM ding.

Ik ben mij er van bewust dat ik helemaal geen full tower nodig heb met mijn huidige setup, echter komen er nog een paar normale schijven en een SSD bij. Waterkoeling ben ik niet van plan, hoewel dat in alle kasten kan.
Tevens ben ik mij er bewust van dat een mid tower bijna altijd veel en veel goedkoper is en dat ik geld in mijn zak kan houden. Echter leg ik dat naast mij neer. Ik wil gewoon een grote kast zodat ik overal heel erg makkelijk bij kan, want hoewel mijn P180 ook best groot is is hij door de indeling bijzonder kut om in te bouwen en dat ben ik helemaal beu. Ik wil ruimte in overvloed en geef er niks om om daarvoor extra te betalen :)

Dat gezegd hebbende neig ik naar de Urban T81. Echter zo een beetje alle reviews geven de voorkeur aan de Enthoo Pro en waarschijnlijk is de Nanoxia Deep Silence 5 mijn beste keus als ik naar mijn wensen/eisen kijk, maar die spreekt mij qua uiterlijk dan weer het minste aan.

Ergo: ik weet het niet meer :D

Kan iemand mij misschien van tips voorzien die mijn keuze mogelijk kunnen vergemakkelijken? :)
Wellicht heb ik opties over het hoofd gezien in mijn zoektocht? :)

Bedankt alvast,
vosss

PS: waarschijnlijk doe ik met alle drie geen miskoop, maar ik kan echt niet kiezen en heb jullie hulp nodig. Welke zou jij kiezen als je in mijn schoenen stond en waarom dan precies? :)

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wat denk je over de nieuwe Cooler Master Mastercase 5?? Moeten nog naar Nederland komen maar ik denk dat dat het wachten waard is. Van de 3 die jij hebt uitgezocht, zou ik de Phanteks kiezen, simpelweg omdat ik die nu zou kiezen als ik een case zocht :D Mooi en een geweldig interieur :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• vosss
pwillemske schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:44:
Wat denk je over de nieuwe Cooler Master Mastercase 5?? Moeten nog naar Nederland komen maar ik denk dat dat het wachten waard is. Van de 3 die jij hebt uitgezocht, zou ik de Phanteks kiezen, simpelweg omdat ik die nu zou kiezen als ik een case zocht :D Mooi en een geweldig interieur :)
Even vlug bekeken.

Eerste wat mij opvalt is dat ie een vergelijkbare opzet heeft binnenin qua plaatsing van de voeding als mijn huidige kast waar ik mij zo vaak aan gestoord heb. Ik vind zo een apart vak voor je voeding bijzonder lastig met inbouwen en kabels bijprikken enzo.

Verder moet ik die kast nog bekijken, wellicht is daar toch veel meer ruimte in dan in de P180 in dat aparte vak.

Bedankt voor je inbreng. Ik ga eens wat previews bekijken :)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:22
je kan de enthoo pro fan controller. ook via speedfan regelen(automatisch of handmatig). of bv gewoon zelf een fancontroler in zetten. kan je zelf draaien.

• vosss
loki504 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:10:
je kan de enthoo pro fan controller. ook via speedfan regelen(automatisch of handmatig). of bv gewoon zelf een fancontroler in zetten. kan je zelf draaien.
Mijn voorkeur gaat niet uit naar speedfan. Ik heb daar ooit wel eens naar gekeken, maar het is me allemaal een beetje onoverzichtelijk als ik heel eerlijk ben.

Een losse fancontroller heb ik ook als optie nog in mn achterhoofd zitten.

Wat maakt die Phanteks nou de betere kast t.o.v. die andere 2 opties die ik gevonden had? Ze hebben allemaal hun voors en tegens.

• pwillemske
  • Niet online
Phanteks heeft volgens mij een betere kwaliteit (weet ik niet zeker...). Heb je ook al naar een Fractal Design Define R5 gekeken??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• vosss
pwillemske schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:15:
Phanteks heeft volgens mij een betere kwaliteit (weet ik niet zeker...). Heb je ook al naar een Fractal Design Define R5 gekeken??
Jazeker.
Graphics cards up to 310 mm in length with the top HDD cage installed; with the top cage removed, graphics cards up to 440 mm in length may be installed
Dat geeft mij slechts 5mm speling met mn videokaart en hoewel dat hendig zal passen vind ik dat erg krap aan. Liever wat meer ruimte dus :)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Besef je wel dat mid towers van nu waarschijnlijk zelfs beter en handiger in elkaar zitten dan een full tower.

De Fractal Design R serie wordt geroemd om de kwaliteit, evenals de S340 van ZNXT vaak wordt geprezen om de makkelijke cable management.

Hoe vaak verwacht je trouwens in je kast te moeten duiken? Kan me niet voorstellen dat je dat vaker dan 2x per jaar hoeft te doen, en met mid towers wordt je keuze aanzienlijk groter.

Just my two cents.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• vosss
Jeroenneman schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:23:
Besef je wel dat mid towers van nu waarschijnlijk zelfs beter en handiger in elkaar zitten dan een full tower.

De Fractal Design R serie wordt geroemd om de kwaliteit, evenals de S340 van ZNXT vaak wordt geprezen om de makkelijke cable management.

Hoe vaak verwacht je trouwens in je kast te moeten duiken? Kan me niet voorstellen dat je dat vaker dan 2x per jaar hoeft te doen, en met mid towers wordt je keuze aanzienlijk groter.

Just my two cents.
Daar heb je misschien wel een punt.
Ik heb enkele mid towers bekeken en wat ik daar zag was dat ik vaak te weinig ruimte voor mijn videokaart had met alle hardiskbays op zn plek. En dat heb ik wel nodig, want er zitten nu 3 schijven in en er komen er nadat ik die nieuwe kast heb meerdere bij. Dat moet dus wel kunnen. Bij de R4 bijvoorbeeld gaat dat dus niet.

Buiten dat vind ik een grote computerkast gewoon sjiek uitzien. Net alsof er heel wat in zit. Wat gezien mijn specs dus eigenlijk best wel meevalt :P

Maargoed, heb je wat conretere voorstellen voor strakke midtowerkasten waarbij ik weg kom met en mn videokaart en mijn minimale 5 harddisks? :)

• loki504
define r5 is zeker mooi als je voor stil gaat. en kan kwa warmte prima hebben wat je nu gebruikt.

misschien een vreemde eend: pricewatch: Thermaltake Core X9

je kan er makkelijk alles in kwijt. en komt of overal makkelijk bij. al is kabelmanagemand wel wat lastig. en mocht je in de toekomst. een server draaien met xx hdd's? geen probleem stapel er nog 1 boven en verbind de 2. heeft genoeg hdd ruimte. en voor nope of een klein bedrag kan je extra hdd's racks vragen bij thermaletake zelf. uiteraard moet je zelf even een fancontroler kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door loki504 op 19-08-2015 22:31 ]

• vosss
Dat is inderdaad een vreemde eend. Vierkant kan ik lastig kwijt onder mijn kleine bureautje hier. Dan zit ik er met mn rechterbeen tegenaan telkens.

Hoe doet die Nanoxia het tegenover de R5?

Jammer dat er weinig reviews te vinden zijn over de Deep Silence 5. Is dat omdat Nanoxia een prutsmerk is? Of weinig populair wellicht?

De reviews die ik vind zijn best wel heel positief over de kast, zoals bv deze:
http://www.overclockers.c...ep-silence-5-case-review/

Aan de andere kant, ik zie nu dat er geen actuele prijzen meer bekend zijn en dat die kast ook alweer vanaf 2013 is. Liever een wat nieuwer model. Plus dat ik hem al de minst mooie van de 3 vond.

[ Voor 17% gewijzigd door vosss op 19-08-2015 22:47 ]

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:25
Wat dacht je van de H440? Het is een heel strakke kast, past je GPU makkelijk in als je 1 HDD-tray weg haalt en dan kan je alsnog 5 HDD's en minstens 2 SSD's in gooien. Het enige nadeel is dat je geen 5,25'' bay hebt, maar dan kan je ook een externe ODD gebruiken ;).

• vosss
3L3ktr1k schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:44:
Wat dacht je van de H440? Het is een heel strakke kast, past je GPU makkelijk in als je 1 HDD-tray weg haalt en dan kan je alsnog 5 HDD's en minstens 2 SSD's in gooien. Het enige nadeel is dat je geen 5,25'' bay hebt, maar dan kan je ook een externe ODD gebruiken ;).
Ik vind hem wel mooi op zich, alleen is de DVD brander een absolute must. Die moet erin kunnen.

Waarschijnlijk ben ik een van de weinige Nederlanders die nog wel eens een cdtje brandt voor in de auto :P

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

vosss schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:27:
[...]

Daar heb je misschien wel een punt.
Ik heb enkele mid towers bekeken en wat ik daar zag was dat ik vaak te weinig ruimte voor mijn videokaart had met alle hardiskbays op zn plek. En dat heb ik wel nodig, want er zitten nu 3 schijven in en er komen er nadat ik die nieuwe kast heb meerdere bij. Dat moet dus wel kunnen. Bij de R4 bijvoorbeeld gaat dat dus niet.

Buiten dat vind ik een grote computerkast gewoon sjiek uitzien. Net alsof er heel wat in zit. Wat gezien mijn specs dus eigenlijk best wel meevalt :P

Maargoed, heb je wat conretere voorstellen voor strakke midtowerkasten waarbij ik weg kom met en mn videokaart en mijn minimale 5 harddisks? :)
Een Corsair 550D kan je videokaart herbergen en 6 harddisks.Volgens mij alleen geen fancontroller in de kast zelf.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• 3L3ktr1k
vosss schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:46:
[...]

Ik vind hem wel mooi op zich, alleen is de DVD brander een absolute must. Die moet erin kunnen.

Waarschijnlijk ben ik een van de weinige Nederlanders die nog wel eens een cdtje brandt voor in de auto :P
Daar is ook een oplossing voor, flikker je muziek op een USB, daar heeft die kast er 4 van :).

Nee serieus, waarom koop je er dan niet gewoon een simpele extrene DVD brander bij?

EDIT: Wat dacht je van de 750D, 45cm ruimte voor je GPU en nog 6 plekken voor je HDD's, 3 SSD mounts en 3 plekken voor je ODD.

[ Voor 11% gewijzigd door 3L3ktr1k op 19-08-2015 22:49 ]

• vosss
3L3ktr1k schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:47:
EDIT: Wat dacht je van de 750D, 45cm ruimte voor je GPU en nog 6 plekken voor je HDD's, 3 SSD mounts en 3 plekken voor je ODD.
Ja en dit is dan zo een voorbeeld van dat ik denk mooie kast! Die moet ik hebben!

En dan zie ik dat de hele look van die kast gewoon te niet gedaan wordt eer je er een drive in stopt.

Ik begrijp dat design niet en misschien ben ik dan ook wel een muggezifter wat dat aangaat, maar als je mensen de mogelijkheid biedt om 5,25" drives te gebruiken, dan pas je je design daar mbt faceplates toch op aan? :'(

Voor de rest vind ik dit een hele mooie kast, echter voor dat geld is die designfout in mijn ogen toch wel een dealbreaker.
Hoe meer ik zit te zoeken hoe meer ik denk dat de kast die perfect is voor mij gewoon niet bestaat ;(

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Misschien dan de grote broer van de Define R4/R5, de Define XL2? pricewatch: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl zou 33cm ruimte geven voor videokaarten met allebei de cages erin. En hij tikt ook de rest van je eisen aan: ruim, ruimte voor kabels, strak uiterlijk, fancontroller, er past een 5,25" ding in en goede bouwkwaliteit binnenin.

Nadelen? Het is een loodzwaar kreng, de R4/R5 is al niet leuk meer om te verplaatsen, de XL2 is nog eens een slordige 4 kilo zwaarder, namelijk meer dan 16 kilo, leeg.

People as things, that’s where it starts.

• 3L3ktr1k
vosss schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:54:
[...]

Ja en dit is dan zo een voorbeeld van dat ik denk mooie kast! Die moet ik hebben!

En dan zie ik dat de hele look van die kast gewoon te niet gedaan wordt eer je er een drive in stopt.

Ik begrijp dat design niet en misschien ben ik dan ook wel een muggezifter wat dat aangaat, maar als je mensen de mogelijkheid biedt om 5,25" drives te gebruiken, dan pas je je design daar mbt faceplates toch op aan? :'(

Voor de rest vind ik dit een hele mooie kast, echter voor dat geld is die designfout in mijn ogen toch wel een dealbreaker.
Hoe meer ik zit te zoeken hoe meer ik denk dat de kast die perfect is voor mij gewoon niet bestaat ;(
Het is ook niet zo moeilijk om zo'n faceplate van die kast op je DVD lade te knutselen. Dat heb ik zelf ook gedaan bij mijn 200R. Het is heel makkelijk!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kan aan mij liggen, maar als ik aan een full tower denk, denk ik aan een big tower en niet aan kasten zoals in de plaatjes te zien zijn. Heb er nog eentje op zolder staan (AT kast) en die is minimaal 70 cm hoog). Maar geen idee of dat soort spul nog gemaakt wordt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vosss
The Eagle schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:25:
Kan aan mij liggen, maar als ik aan een full tower denk, denk ik aan een big tower en niet aan kasten zoals in de plaatjes te zien zijn. Heb er nog eentje op zolder staan (AT kast) en die is minimaal 70 cm hoog). Maar geen idee of dat soort spul nog gemaakt wordt.
Volgens mij kwalificeren die opties in de OP tegenwoordig toch wel als full tower. Of in elk geval heel erg grote midtowers dan.

:)

• loki504
En wat dacht je van een 780t van corsair(genoeg ruimte naast je hdds als het goed is). Goede airflow. Build in 3 standen fan controller. En super sexy😃

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:58
Ik heb zelf sinds enkele dagen een R5, wat een geweldige kast met veel ruimte en mogelijkheden. Daarnaast hoor ik mijn R9 290 niet eens meer, dat was in mijn vorige kast wel anders.

• vosss
loki504 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 06:52:
En wat dacht je van een 780t van corsair(genoeg ruimte naast je hdds als het goed is). Goede airflow. Build in 3 standen fan controller. En super sexy😃
Die is ook de revue gepasseerd hier. Mooie kast, alleen erg breed met ruim 30cm. Daar kom ik niet mee weg onder mijn bureau helaas.

• pwillemske
  • Niet online
En een 760t??

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• vosss
kwdtjuh schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:26:
Ik heb zelf sinds enkele dagen een R5, wat een geweldige kast met veel ruimte en mogelijkheden. Daarnaast hoor ik mijn R9 290 niet eens meer, dat was in mijn vorige kast wel anders.
Mooie kast ja. Mijn 290X Vapor-X maakt sowieso al niet heel veel herrie. Valt best mee.

Maargoed, om terug te komen op die 780t die te breed is, de 760t lijkt me ook een mooie optie. En die is niet te breed. En nog net niet helemaal een marsmannetje. Sterker nog, in het wit ziet ie er best wel gaaf uit.

Ik vraag me alleen af hoe luid zo een kast met de standaard fans is ten opzichte van mijn P180 kast.

Die draait ook met stockfans en dat valt zat mee. Is er wellicht iemand die ervaring met beiden heeft? Of met een P180 en een van de andere genoemde opties hier?

Het lastige vind ik dat die P180 al jaren oud is en in vergelijkingen altijd nieuwe kasten worden vergeleken met elkaar. Nu kan ik wel reviews vinden die geluidsmetingen doen van die P180, maar dat zegt weinig ten opzichte van een compleet andere reviewsite met andere kasten. Die meting hoeft heel hetzelfde niet te zijn, waardoor vergelijken echt lastig is.

Ik wil liever geen vliegmachine in de kamer hier. En volgens mij stond de P180 toch best te boek als redelijk stille kast.

Dus dat is ook een beetje lastig. Als je reviews leest over gewone kasten en ze zeggen die is echt behoorlijk stil; leuk, maar hoe stil is dat tegenover een stille kast en tegenover mijn oude P180?

Ik vind het erg lastig. De 760T zit ik in elk geval ook naar te kijken.

Opties tot dusver:
• Nanoxia Deep Silence 5
• Thermaltke Urban T81
• Phanteks Enthoo Pro
• Corsair 760T

Ik ben er nog niet over uit. Meer tips zijn welkom. Zijn stille kasten die ook zo in de markt gezet worden echt stil? Mijn huidige kast hoor ik op de achtergrond licht zoemen, meer kan ik het niet noemen. En dat is dan met de casefans op high.
Lastig ook dat ik geen vergelijk heb; ik weet echt niet meer hoe luid mijn vorige kast klonk. Sterker nog, ik weet niet eens meer wat mijn vorige kast was zo lang is het geleden inmiddels.

:)

• vosss
Ik was net mn verhaal aan het typen. De 760T is inderdaad ook een optie. Heb jij daar ervaringen mee toevallig? :)

• pwillemske
  • Niet online
vosss schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:06:
[...]

Ik was net mn verhaal aan het typen. De 760T is inderdaad ook een optie. Heb jij daar ervaringen mee toevallig? :)
Nee, als je kijkt naar de 730t heb je wat meer reciews. Dit terwijl de 760t een 730t is maar dan met een ander zijpaneel :) Ik zou wel willen dat ik ervaring had met een 760t :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb een Corsair 730T gehad en ook een grote review geschreven; prachtige behuizing hoor :) Vooral de 760T; deze heeft een doorzichtig zijpaneel én een ingebouwde fancontroller als extra features tov de 730T.

Ik heb momenteel een witte http://tweakers.net/product/398138/phanteks-enthoo-luxe/ en deze kast is echt fantastisch! Heerlijk inbouwgemak, sublieme afwerking en overal stoffilters en allerlei slimme gimmicks :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• vosss
stin00 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:35:
Ik heb een Corsair 730T gehad en ook een grote review geschreven; prachtige behuizing hoor :) Vooral de 760T; deze heeft een doorzichtig zijpaneel én een ingebouwde fancontroller als extra features tov de 730T.

Ik heb momenteel een witte http://tweakers.net/product/398138/phanteks-enthoo-luxe/ en deze kast is echt fantastisch! Heerlijk inbouwgemak, sublieme afwerking en overal stoffilters en allerlei slimme gimmicks :D
De Luxe versie van de Enthoo stond ook op mijn shortlist, maar die fancontroller die pwm gestuurd is zie ik niet zitten. Zelfde verhaal als met de Pro.

Tevens las ik ergens dat de Luxe niet onthoud op welke kleur je de LED's ingesteld hebt staan. Klopt dat?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
vosss schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:58:
[...]

De Luxe versie van de Enthoo stond ook op mijn shortlist, maar die fancontroller die pwm gestuurd is zie ik niet zitten. Zelfde verhaal als met de Pro.

Tevens las ik ergens dat de Luxe niet onthoud op welke kleur je de LED's ingesteld hebt staan. Klopt dat?
Hij onthoudt bij gewoon altijd de led kleur hoor, gelukkig wel!

Ik gebruik zelf de pwm fancontroller niet, hier gebruik ik asus voltage control voor. Als je een beetje deftig je fans wil controllen biedt een losse fan controller sowieso de beste mogelijkheden :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• vosss
stin00 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 21:01:
[...]

Hij onthoudt bij gewoon altijd de led kleur hoor, gelukkig wel!
Ok dan zal het vast bij die ene reviewer stom toeval geweest zijn, want verder lees ik nergens over dat euvel.
Ik gebruik zelf de pwm fancontroller niet, hier gebruik ik asus voltage control voor. Als je een beetje deftig je fans wil controllen biedt een losse fan controller sowieso de beste mogelijkheden :)
Nouja dat is het juist. Ik wil helemaal geen deftige controle over mijn fans. Sterker nog, ik kwam er afgelopen jaar pas achter dat op mijn P180 een knopje voor de fanspeed op de achterkant van mn kast zit :D

Het is gewoon dat als ik zoveel geld uitgeef voor iets wat ik niet nodig heb dan moet er wel opzitten wat ik niet gebruik zegmaar.

Dat is nogal een tik van mij. Als ik wat koop dan moet het ook meteen goed en je weet nooit of je het ooit gaat gebruiken dus dan kan het er maar beter op zitten! :P

• loki504
Ik gebruik zelf de primo(grote broer van pro/luxe. En gebruik de pwn fan ook niet. Heb de 5 stock fans op momenteel 30% draaien via fanspeed.(35% als ik goed luister begin ik ze te horen). En alles draait lekker koel. En verschil tussen 30% en 100% is enkele graden voor mijn cpu/gpu. Niet waard dus.

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02 21:05
De phanteks enthoo pro vond ik zelf erg luidruchtig, ik zou deze niet aanraden. Wel was de kast erg koel en had een erg goede airflow! Zeker ook leuk voor custom loop builds!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-02 01:32
Het kan aan mij liggen, maar heb je al eens gedacht aan een Chieftec BIG Tower of FULL Tower??

Degelijke kasten!

Heel veel ruimte om alles makkelijk in te bouwen en een zeer goed / makkelijk systeem voor de 5,25 bay's.

Ook is er nagedacht over het plaatsen van de HDD's. Hier moet ik wel bij opmerken dat er kasten zijn waar de HDD's in de lengte van de kast geplaatst moeten worden en er zijn kasten waar de HDD's in de breedte geplaatst kunnen worden. De laatste heeft mijn voorkeur.

Ook is er ruimte / lengte genoeg voor een grote graka.

Genoeg fans te plaatsen voor de nodige luchtstroom / koeling.

Kasten om eens over na te denken, zou ik zeggen.

CHIEFTEC BIG Tower:
6 X 5,25 bay's
2 X 3,5 bay's
8 X HDD

CHIEFTEC FULL Tower:
4 X 5,25 bay's
2 X 3,5 bay's
6 X HDD

• vosss
Bedankt voor het meedenken. Die towers zijn me dan weer net even veel te groot :D

Ik dacht enkele weken geleden ik ga even op internet een nieuwe kast uitzoeken, maar het blijkt heel zo makkelijk niet te zijn als ik dacht. :P

Ik moet nog maar eens goed nadenken. Ik denk dat als ik kies tussen de Nanoxia Deep Silence 5, de Thermaltake Urban T81, de Phanteks Enthoo Pro, de Corsair Graphite 760T, de Fractal Design Define R5 of die XL van Fractal Design dat het eigenlijk allemaal geen slechte keuzes zijn.

Het zijn allemaal kasten die meer dan een tientje of 3 kosten en die zoals ik kan beoordelen allemaal prima in elkaar zitten.

Lastig lastig lastig.

Bedankt nogmaals allemaal voor het meedenken; mocht iemand nog andere opties hebben die ik over het hoofd gezien heb dan hoor ik dat graag uiteraard :)

• vosss
Goed. Ik heb er nog eens rustig over nagedacht en gezocht of ik nog andere opties kon vinden die interessant waren en toen ik dacht dat ik eruit was nog een keer flink nagedacht en vervolgens mijn keuze gewijzigd en daar nog eens over nagedacht.

Mijn keuze is gevallen op: de Nanoxia Deep Silence 5 Rev. B.

Doorslag daarin was vooral dat deze case gericht is op stilte en mijn videokaart dat ook is.
Ongetwijfeld zijn de overige opties die ik had bedacht ook allemaal prima cases met elk hun eigen plussen en minnen.

Ik ga hem dit weekend nog bestellen zodat ie als het goed is dinsdag geleverd kan worden.

Ergens de komende week zal ik wel een paar fotootjes schieten als ik hem heb, misschien is dat wel aardig om in dit topic te plaatsen.

In elk geval wil ik een ieder die hier meegedacht heeft van harte bedanken in het helpen van mijn keuze. :)

=edit=
Ik zat het topic nog even terug te lezen en toen viel mij dit op:
Dat gezegd hebbende neig ik naar de Urban T81. Echter zo een beetje alle reviews geven de voorkeur aan de Enthoo Pro en waarschijnlijk is de Nanoxia Deep Silence 5 mijn beste keus als ik naar mijn wensen/eisen kijk, maar die spreekt mij qua uiterlijk dan weer het minste aan.
Wat ik hierboven zei dat ik nog flink nagedacht had en een keuze gemaakt had, dat was dus de T81. Daarna heb ik nog langer nagedacht en mijn keuze gewijzigd naar de Nanoxia. Wat ik dus de minst mooie van het stel vond :D

Anyway, ik heb er heel goed over nagedacht, dus hoewel die in eerste instantie mij het minst aansprak qua uiterlijk denk ik toch dat dit de kast gaat zijn voor mij en dat rechtvaardigt voor mezelf in mijn hoofd de aanschaf. Tevens dacht ik toen ook al dat die kast waarschijnlijk de beste keuze voor mij was.

:P

[ Voor 36% gewijzigd door vosss op 29-08-2015 22:54 ]

• vosss
Lekker dan. Zaterdag zag ik bij Alternate dat ik nog tot maandagavond tijd had om te bestellen en disndag in huis te hebben.

Nu hebben ze hem staan op +10 werkdagen }:|
Enige andere die volgens de pricewatch 24/5 kan leveren is eentje die alleen aan zakelijke klanten levert.

Potverdorie :(

Nou dan kan ik dus weer opnieuw gaan nadenken. Ik wil echt niet 10 werkdagen wachten.

• vosss
Goed na lang wikken en wegen besloten om toch alsnog voor de Nanoxia DS5 te gaan.

Bij Alternate stond ie vandaag weer op 1 tot 2 dagen levertijd, dus maar eens gebeld om te vragen hoe het nou zit omdat ie bij andere sites een lange levertijd heeft. Er kwamen er 2 binnen bij hun vandaag. Echter die waren reeds verkocht.

Wel kon hij rechtstreeks vanuit hun vestiging in duitsland bestellen en direct bij mij af laten leveren zonder dat de bestelling eerst naar hun ging en van daaruit door naar mij.

Dat zou qua verzendkosten 5 euro duurder zijn dan via hun site bestellen en eerst bij hun laten leveren en dan door naar mij. Wat dus ook langer duurt uiteraard.

Wel jammer dat dezelfde kast stukken goedkoper is in Duitsland (120 om 156 euro), maar hij kon niks aan de prijs doen, want in Duitsland hebben ze andere inkoopkosten dan hier.

En rechtstreeks zelf in Duitsland bestellen zal wel niet kunnen omdat ze in beide landen een vestiging hebben. Maargoed, 5 euro op de verzendkosten en dan morgen in huis als het goed is. Uiterlijk overmorgen.

Ik ben benieuwd :)

Note to self: niet vergeten een paar fotootjes te maken als de kast er is :)

[ Voor 10% gewijzigd door vosss op 02-09-2015 10:48 ]

• loki504
Yep. In het cooling forum vind je een show je build topic(zit nu op de telefoon in dat is een gedoe om hem te linken). En door jou genoemde reden heb ik vrienden in Duitsland. Hun versturen hem dan weer door. Ik ik/zij komen eens op de koffie😉

• vosss
loki504 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:51:
Yep. In het cooling forum vind je een show je build topic(zit nu op de telefoon in dat is een gedoe om hem te linken). En door jou genoemde reden heb ik vrienden in Duitsland. Hun versturen hem dan weer door. Ik ik/zij komen eens op de koffie😉
Ik zal dat topic vanavond eens opzoeken. Pakket staat nu in Krefeld, vlak over de grens bij Venlo. Dus ik denk dat ik het vandaag wel geleverd ga krijgen, want daar is het vanochtend om 7 uur al aangekomen. :)

Overigens heb ik geconstateerd dat er door de jaren heen toch best wat stof mijn kast binnen is gekomen. De koeler op mijn CPU ziet er compleet niet meer uit :'(

Ik heb nog nooit een andere koeler op een CPU gezet. Kan dat nog makkelijk achteraf als er al jaren de stock koeler op zit? :)

• loki504
Ja hoor geen enkel probleem. Wel even je cpu schoonmaken met 90% alcohol.(gewoon van de lokale drogist). Je nieuwe kast zal ongetwijfeld stoffilters hebben. Deze gewoon 1 keer per 3 maanden stofvrij maken. En dan 1 keer per jaar doe ik meestal alles met een spuitbus lucht schoonmaken. Dan blijft alles netje schoon.

• vosss
Nieuwe kast zit vol met filters. Oude ook overigens. Maar nooit schoon gemaakt. Sinds ik enige tijd geleden een hele mooie Sapphire R9 290X Vapor-X gekocht heb ga ik dat nu met die nieuwe kast zeker bijhouden :)

Ik ben ook van plan om straks alle bekabeling in het blauw te doen; dat past mooi bij de videokaart. Niet dat je er wat van ziet, want er zit geen window in.

Windowpanel is wel te bestellen in Duitsland, in Nederland kan niemand dat leveren schijnbaar; ook de Nederlandse resellers van Nanoxia zeggen het niet te kunnen leveren. Maargoed in Duitsland bestellen moet geen probleem zijn. Dus dat staat nog wel op stapel :)

Voor nu moet ik even wachten tot morgen. Ik was in de veronderstelling dat het vanuit vlakbij de Nederlandse grens meteen naar mij gebracht zou worden, maar klaarblijkelijk is het via Düsseldorf naar Amsterdam gegaan en gaat het pakket vannacht naar Eindhoven en dan morgen mijn kant op.

Dus ik moet nog even wachten. En dan eerst maar eens opbouwen met de kabels die ik heb en de koeler die er nog op mn CPU zit. De rest dat komt later wel :)

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik heb toevallig afgelopen week deze kast besteld: pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv ATX Grijs
Zit nog even te wachten tot hij binnen komt maar het ziet er uit als een geweldig mooie kast waarmee je ook in de toekomst nog veel mee kunt doen.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

• vosss
Mooie kast ja, maar aangezien hier 2 katten rondlopen denk ik dat er in de voorkant tussen die openingen en alles hele bergen haren gaan ophopen :P

Bovendien past mijn videokaart daar niet in, aangezien die langer dan 300mm is :)

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Ik denk dat die 30cm alleen telt als je een HD bracket installeert aan de voorkant :)
vosss schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:54:
Mooie kast ja, maar aangezien hier 2 katten rondlopen denk ik dat er in de voorkant tussen die openingen en alles hele bergen haren gaan ophopen :P

Bovendien past mijn videokaart daar niet in, aangezien die langer dan 300mm is :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Pagina: 1