Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheilbaerd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 19:48
Hallo allen

Vol goede moed een raspberry pi pakket (gekocht om 't vrouwtje lekker series te kunnen laten kijken.
(Quadcore Raspberry PI 2 MODEL B Met WiFi dongle)
Na enkele avonden klooien krijg ik het maar niet maar niet werkend. Helaas ook geen directe kennissen met Pi kennis :(

Bij het aankoop pakket zat een OpenElec voorgeinstalleerd, echter kon die install geen enkele zoekopdracht of film openen... Vandaar dus gepoogd een verse install te doen.
Ben nu zover dat ik denk dat deze Pi2 misschien gammel qua hardware is, maar ik hoopte dat iemand me een werkende download kan aanbieden zodat ik zeker weet dat het wél aan mij ligt :)

Dus wie o wie kan mij aan een downloadbaar zipje helpen van een kant-en-klare install?

Alvast enorm bedankt!

Mvg
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een vraagje die indirect misschien met het falen van je software te maken heeft:

Hoe heb je de afgelopen dagen de Raspberry Pi uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
Zet er gewoon eens OSMC op ipv Openelec om te zien of dat verschil maakt.

Ik vraag me wel af, wat bedoel je met zoekopdracht? Als je illegale series wil streaming, kan het wel zijn dat het niet al te best wilt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 18:24
misschien heb je hier wat aan anders ff google staan zat filmpjes op
hier linkje waas je misschien wat aan hebt
http://xbmcvoorbeginners....7d320d06925caf36d9ece7722

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06:54

arie_papa

Running on Ubuntu

Het internet stikt toch van de tutorials om te starten met een RPi + Kodi.

Verder is het niet echt duidelijk wat niet werkt? Hoe flash je een .img file naar je sd kaartje om maar te beginnen. Daarnaast is de vraag, wat zijn je verwachtingen?

Ik ga er maar even vanuit dat je een Windows gebruiker bent. Win32diskimager is wat je nodig hebt om een image bestand naar een sd kaartje te schrijven. Vergelijk het maar een beetje met het branden van een cd/dvd. Daar simpelweg bestanden opgooien werkt ook niet om een opstart schijf te maken.

Verder is het gewoon een kwestie van welke smaak jou het beste bevalt. Voor mediaspelers zijn er voor de RPi 3 smaken
- Xbian
- Osmc
- Openelec
(wellicht nog meer, die volg ik niet)

Blijft de laatste vraag, wat zijn je verwachtingen? Wil je een "gratis" netflix-speler, dan moet je even doorzoeken. Als je beschikt over een eigen voorraad films/muziek, dan is een RPi ideaal voor thuisgebruik imo.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-07 20:35
OpenELEC is nogal kritisch ten opzichte van wifi dongles. Of eigenlijk is het gewoon de schuld van Realtek, die te bescheten is om degelijke Linux drivers af te leveren voor z'n eigen hardware. Realtek dongles kunnen per Linux kernel versie wel of niet werken. Beste advies: als het maar even kan, gebruik gewoon ethernet kabel. Werkt altijd, en altijd snel.

Elke OpenELEC kan een film zoeken, mits de netwerkverbinding daar is. Probeer eens de optie "Wait for network" in de OpenELEC Settings addon in te schakelen. Zet de timeout op 30 seconden bij een wifi verbinding. De RPi-2 start een stuk sneller op dan de eerste variant.

Wat het installeren aangaat, er is een pagina op de OpenELEC Wiki pagina's waar een en ander staat uitgelegd:
http://wiki.openelec.tv/i...he_Disk_Image#tab=Windows

Download de laatste nieuwe versie: http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi2.arm-5.95.3.img.gz
Schrijf deze image naar je SD card volgens de instructies van de wiki page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Check deze eens. YouTube: Raspberry Pi en XBMC Tutorial

De installatie stelt geen dr*l voor. Als je de stappen van Vasco volgt, dan zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet idd wel een goede wifi dongle hebben anders is het een heel gedoe of je krijgt het niet werkend. Heb je de dongle zelf uitgezocht of werd deze aangeraden bij de aanschaf van de Raspberry Pi? Als deze in een bundel wordt verkocht kiest men altijd voor een exemplaar wat in elk geval werkt op de Pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En wat dus al eerder genoemd is: Wat verwacht/bedoel je precies?

Heb je hem "voorgeïnstalleerd" gekocht, met allerlei schimmige addons in je OpenElec/Kodi, dan kan je weleens de pech hebben dat bepaalde addons ondertussen niet meer werken.
Als je gewoon je eigen media hebt opgeslagen in je netwerk, dan zou hij die gewoon moeten kunnen vinden. Je moet dan natuurlijk wel de juiste locaties van je netwerk toevoegen aan de library van je OpenElec/Kodi.

Met de Kodi wiki en veel van de bovengenoemde tutorials zou je een heel eind moeten kunnen komen.
Het handigste is in elk geval om te vermelden waar je precies vastloopt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je zet gewoon een image van bijvoorbeeld Open Elec op je sd kaart, stopt die in je pi en je steekt de stekker er in. Meer is het niet eigenlijk. Linkje kun je gewoon direct op de Open Elec website vinden, maar -> http://releases.openelec.tv/OpenELEC-RPi2.arm-5.0.8.img.gz

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Probeer in Kodi vooral de Genesis addon. Ohja 1080p over WiFi zal het niet worden denk ik.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• gheilbaerd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 19:48
Hallo allen, Dank voor de vele reacties!

1. De club zit er in dat er een goede basis op komt. Enkelen heb ik geprobeerd maar draaien niet (dus wss de verkeerde gevonden)
2. Er hoeft alleen kodi op met Genesis, en dat krijg ik er zelf wel op.

Dus puntje 1 is de eerste om te slechten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Zelf heb ik toch een voorkeur voor Openelec.
Volgens mij hoort deze bij jouw versie raspberry http://ftp2.nluug.nl/medi...enELEC-RPi2.arm-5.0.8.tar

Daarna deze handleiding volgen http://wiki.openelec.tv/i...EC/Writing_The_Disk_Image

[ Voor 26% gewijzigd door YMGV4LIFE op 28-08-2015 06:50 ]

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat bedoel je met een club die er in zit en een goede basis?

Je hoeft alleen Kodi met een addon, dan is Open Elec prima. Dus alleen punt 2, en die vaagheid over een club kun je vergeten :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:40
club zal wel clue zijn. Heerlijk toch, die automatische spellingscorrecties :-)
Pagina: 1