Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Microfoon van headset werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 20:39
Ik heb een fatality gaming headset en het lukt me niet om de microfoon werkend te krijgen.

Ik gebruik mijn microfoon niet vaak, maar af en toe komt het eens voor dat ik hem wil gebruiken (dota 2 met tweakers, iracing school) en al jaren lang is het me niet gelukt om hem werkend te krijgen, zowel in windows 7 als nu met windows 10.

Wat treedt er op: Wanneer ik de microfoonkabel (roze 3,5mm jack) rechtstreeks in de pc stop of deze in de microfoon ingang van de speakers stop wordt de microfoon herkend. Ik krijg een melding van realtek HD audio configuratie welke vraagt wat ik in de pc heb gestopt (standaard staat microfoon ingang aangevinkt). Ik klik op OK. Ik kom in het realtek audio configuratiescherm waar staat dat er een mic in aangesloten. Wanneer ik bij het luidsprekerknopje rechtsonder in windows rechtermuisknop en opnameapparaten klik staat er dat er 'mic at front panel (pink)' is aangesloten.

Wanneer ik echter met voicerecorder/teamspeak of andere audioinvoer software probeer is er niets te horen.

Ik heb alle audio ingangen geprobeerd.

Ik heb de nieuwste sound card drivers van mijn moederbord geïnstalleerd (Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3). Eerst heb ik dit gedaan via 'apparaatbeheer -> stuurprogramma's bijwerken' en toen dat niet werkte heb ik handmatig de drivers van de gigabyte website gehaald en geïnstalleerd. Dit heb ik gedaan na de installatie van windows 10.

Wanneer ik op google zoek krijg ik alleen hits die uitleggen hoe je je mic moet aansluiten en dat je bij settings (het hele realtek audio configuratiescherm verhaal) moet zorgen dat hij wordt herkend. Maar dit heb ik dus al gedaan bij het inpluggen van de mic. Bij de eigenschappen van de microfoon staat dat het apparaat correct werkt.

Bij apparaatbeheer -> mic at front panel -> gebeurtenissen staat apparaat geconfigureerd: details:
Device SWD\MMDEVAPI\{0.0.1.00000000}.{ce16b604-8e8c-4f98-bb46-ac6d373b47e6} was configured.

Driver Name: audioendpoint.inf
Class Guid: {C166523C-FE0C-4A94-A586-F1A80CFBBF3E}
Driver Date: 07/09/2015
Driver Version: 10.0.10240.16384
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: NO_DRV
Driver Rank: 0xFF0000
Matching Device Id: MMDEVAPI\AudioEndpoints
Outranked Drivers: c_swdevice.inf:SWD\GenericRaw:00FF3001
Device Updated: false
Ik heb niet de mogelijkheid om een andere microfoon te proberen, maar mijn vorige headset heb ik ook nooit werkend gehad. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet meer weet hoeveel effort ik er in heb gestopt om deze werkend te krijgen.

Ik vroeg me af of er nog dingen zijn die ik kan proberen voordat ik een nieuwe headset/mic koop. Ik heb weinig zin om geld uit te geven en er dan achter te komen dat het geen hardwarematig probleem is.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-11 20:39
Ik heb een simpele microfoon gekocht en deze doet het gewoon. Het was dus toch een probleem van de headset.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je deze: http://sg.creative.com/p/...e-fatal1ty-gaming-headset ? Heb je al eens gekeken of de mic niet gewoon op mute staat, of het volume ervan (erg) laag?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-11 20:44
Hero of Time schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:50:
Heb je deze: http://sg.creative.com/p/...e-fatal1ty-gaming-headset ? Heb je al eens gekeken of de mic niet gewoon op mute staat, of het volume ervan (erg) laag?
beetje een kick maar ik heb deze headset ook en bij mij werkt de mic ook niet, hoe kan ik 't volume van de mic aanpassen?