Flikkerend beeldscherm windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arggg
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-10 16:41
Beste Tweakers,

Sinds ik Windows 10 geïnstalleerd heb vertoont mijn beeldscherm een flikkerend scherm. Het flikkeren treedt voornamelijk op uit slaapstand (bijna altijd) en soms na het opstarten.

Ik heb na het raadplegen van google de volgende acties reeds zelf ondernomen:
- Nieuwste stuurprogramma beeldschermadapter geïnstalleerd.
- In systeem config de tap services geopend en daar vinkjes weggehaald bij problem reports and sollutions control panel support en windows error reporting service.

Iemand soms nog andere ideeën.

Systeem: Asus ux301la-de022h 64 bit

Alvast super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 21:41
For the lazy: pricewatch: Asus Zenbook UX301LA-DE022H

Heb je er alleen last vlak na het opstarten of ook verder tijdens gebruik?

Draai je toevallig f.lux?

[ Voor 7% gewijzigd door LongBowNL op 19-08-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 19:16
Was het toestel al volledig up to date? Op het werk een aantal keer tegen gekomen dat hij op win8 of win7 nog niet alle updates had en daarna problemen gaf. Verder ook met bepaalde series van nvidia kaarten maar hier zit de iris pro in zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arggg
Alleen last tijdens eerste circa 30 seconden. En ja draai f.lux maar gaat er nu vanaf zeker... was eigenlijk wel erg blij met f.lux...

Re-install lijkt vooralsnog te werken..

[ Voor 14% gewijzigd door Arggg op 19-08-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Waarschijnlijk is het flux die probeert de kleur te veranderen, terwijl dat een conflict oplevert met een andere applicatie of driver. Kijk eens of een nieuwere of oudere driver het probleem ook heeft.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:03

P_Tingen

omdat het KAN

Arggg schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:04:
Alleen last tijdens eerste circa 30 seconden. En ja draai f.lux maar gaat er nu vanaf zeker... was eigenlijk wel erg blij met f.lux...

Re-install lijkt vooralsnog te werken..
Re-install van f.lux? Ik zag het probleem ook gisteravond

... en gaat over tot de orde van de dag

• Arggg
Idd f.lux even netjes verwijderen en opnieuw installeren..

Bedankt mensen voor de snelle reacties!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Waar dit mij aan doet denken is dat enkele schermen soms een beetje moeten opwarmen. Ik heb dit bij zakelijke laptoppen vaker gezien, maar niet consistent. Windows 8 wil nogal snel wakker worden uit de slaapstand dus het kan zijn dat het dan meer op valt dat het paneel nog niet opgewarmd is.

Ook kan het zijn dat een laptop hier meer last van heeft op een bepaalde Display Brightness meer last van heeft dan op andere standen. In Win8.x kon je het instellen per 10% geloof ik. Windows 10 doet dit standaard stappen per 25%. Zo heb je dus ook de stand 75% er bij staan. Misschien dat 75% net op een kantelpunt zit van de achtergrond verlichting. Je kan dit ook op 70 of 80% instellen. Probeer dit eens.

[ Voor 11% gewijzigd door Shaggy_NL op 20-08-2015 10:59 ]

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:03

P_Tingen

omdat het KAN

Ik wilde vanavond f.lux opnieuw installeren, maar nadat ik een windows update om de oren kreeg is het flikker-probleem ook ineens weg!

... en gaat over tot de orde van de dag

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-09 18:50

nIghtorius

Poef!

draai f.lux vanaf 29-7-2015 met Windows 10 (Direct geupgraded dus) -- Heb het flikkerprobleem nog niet mogen ervaren.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:53

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb continu een flikker probleem. Nooit gehad met win7, sinds win10 continu. Het gaat hier ook om een asus laptop, exacte model heb ik niet bij de hand. F.lux draai ik niet, laatste driver is al geïnstalleerd. Externe monitor heeft het probleem niet. Vreemde is dat het echt op een hardware probleem lijkt. Ik zal nog eens met de helderheid spelen om te kijken of dat invloed heeft.
Pagina: 1