Toon posts:

hoe oc ik mijn Celeron 466

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo daar,

ik heb een Celeron 466 processor op een Intel 82440 BX agp Mobo met 64 Mb pc100 ram

ik wil mijn Prosesor oc'en maar mijn moederbord of mijn processor zorgen er voor dat mijn comp niet start als ik de busspeed opvoer van 66 naar 100 mhz. kan ik misschien softwarematig de busspeed opvoeren of doe ik iets verkeerd ??

alvast bedankt

FRaGMaN

Verwijderd

Twee dingen. Een Intel mobo en overklokken gaan niet goed samen en een Celeron 466 die op een bussnelheid van 100mhz loopt kun je heel waarschijnlijk wel schudden. Met een beetje geluk wil 83mhz wel lukken, maar dan zul je denk ik sowieso een ander mobo moeten hebben (Asus, Abit, AOpen, enz enz).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan alleen kiezen tussen 66 100 of 133 Mhz. Mijn mobo ondersteund geen 83Mhz.

En de multipliers?? (standaard 7x) kan ik die niet veranderen ??

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
100 zo ie denk ik niet halen dus kan je beter een nieuwe mobo kopen of een celeron 2 (533 of 566) want die halen 100 denk ik wel(moet je wel je core voltage kunnen veranderen..
En de multipliers?? (standaard 7x) kan ik die niet veranderen ??
dit kan niet met intel processors :( (nieuwe amd's trouwens ook niet)

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het tijd voor een nieuw mobo. Welke raden jullie aan ?? (ik wil voorlopig nog niet van processor veranderen omdat 466 hoog zat is(en oc-baar :))

FRaGMaN

Verwijderd

De Abit BE6-2 (in combinatie met een Slotket dan).

Zeer snel en stabiel op overklokte snelheden, kan van 83 naar 200 Mhz FSB in stapjes van 1 Mhz (echt ideaal). Pleer dan nog een goeie koeler op je 466 (Golden Orb) en je kunt vaak de 600 wel halen (87 Mhz FSB). Wel voor de zekerheid de DMA voor de HD uitzetten in het BIOS als je de PCI divider op 1/2 laat staan.... :)

Verwijderd

Of een Chaintech 6ata2 die heb ik ook die is super..

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Ik heb bij een bussnelheid van 83 mhz m'n elcheapo tnt2 videokaartje opgeblazen en ik kon er niets van merken dat de pc harder liep. Kun je beter nog ff doorsparen en aan het einde van het jaar een mobo + proc kopen als ze dan op de 1 gig zitten. Als je echt sneller wilt kun je beter meer intern geheugen erbij zetten dat loopt sneller dan je processor opklokken en is goedkoper.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1