Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 23:07

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Topicstarter
In de recente nieuwsexplosie omtrent de introductie/uitrol van Windows 10 is dit wellicht nog niet ter sprake gekomen:

In de cleaning-log van 360 Total Security zag ik dat het programma een startup-item en registervermelding van Windows heeft verwijderd. (al een maand geleden of zo...)

Het icoontje was van het "moderne" windows-logo.(niet 7)

Ik vermoed dat dit de "irritante pop-up" van windows-update is waar iedereen die nog niet naar 10 geupgrade heeft het over heeft.

Ik heb deze pop-up dus ook nog nooit gezien hier! ;)

In feite doet het beveiligingsprogramma wat het moet doen, nl. veranderingen in startup- en schedule-items tegenhouden.

Overigens staat er al wel een kopie van W10 op de harde schijf klaar om geïnstalleerd te worden.
Dit nadat ik de download-tool van windows zelf heb gebruikt... 8)

Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Vind je het, zoals ik, wel vermakelijk want op te lossen, of

Mag een dergelijke update van je OS niet verborgen worden gehouden door "third-party"-software?

Meningen graag, oplossingen voor diegenen die dat willen zijn welkom, maar dat is niet het doel van dit topic...

En lelijke dingen over chinezen zijn ook niet welkom!

[ Voor 0% gewijzigd door ToolBee op 19-08-2015 22:21 . Reden: typo ]

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:54
Vind het ergens wel foutief dat software die dat digitaal ondertekend is door een vertrouwde partij en die door Windows Update geïnstalleerd word zomaar geblokkeerd word door beveiliginssoftware. Schadelijke aanpassingen willen voorkomen, daar kan ik inkomen, maar dat is nog iets anders dan zomaar elke aanpassing blokkeren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Voor overheidsinstanties aldaar is Windows 8 al verboden.. 10 uiteraard ook. Ja als lokale softwarebouwers meehelpen die deur 'dicht' te houden..
nieuws: 'China gaat buitenlandse technologie vervangen door eigen varianten'

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 21:46
Ik heb "360" gedraaid op mijn laptop en daar staat het icoontje gewoon rechtsonder.
Ik heb het nu vervangen voor een ander btw, maar het icoontje stond er nog tijdens de "360 tijd."

En als je echt wilt upgraden, dan gebruik je toch gewoon de media tool: http://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:20

Onbekend

...

Ik zag dat Windows 10 ook verschillende beveiligingssoftware tegenhoudt. Ik had op een schone installatie AVG geïnstalleerd en na opnieuw opstarten was deze meteen verwijderd, inclusief de softwaremap e.d.

Waarschijnlijk probeert Microsoft met Windows 10 toch de eigen Defender te pushen. Hierdoor begrijp ik ook dat Norton 360 geen Windows 10 toelaat, omdat na deze installatie Norton er automatisch af word gegooid.

Overigens zag ik dat Windows 10 ook andere bestanden, die ik buiten Windows om op de harde schijf had gezet, ook zonder melding eraf gooit. Zelf vind ik dat dus een groot probleem dat een ander programma zonder mijn toestemming mijn bestanden zit te bewerken. :(

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baziel
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik voeg toch nog even toe aan deze oude discussie dat de small business variant van ms update vorige week (apr 2016) ook geweigerd werd door 360, net als overigens de steam en gog clients. Ik kwam hier eigenlijk om te vragen of het daarom wel een ok antivirus programma is.

Baziel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

360 heeft een twijfelachtige reputatie.

360 Total Security en Essentials mogen inmiddels al een tijd niet meer meedoen in de bekende anti-virus tests omdat ze de boel bedonderen. Bij vorige versies van deze software is hierover wel het eea in de comments te lezen als ook in [Virusscanners] Discussietopic deel 4

Externe informatiebronnen;
http://seekingalpha.com/a...-snub-for-misleading-ways
https://www.techinasia.co...qihoo-360-cancer-internet

Veel mensen lopen sinds het bedrog bij de testen bekend is geworden met een boog om deze scanner heen. Of dat terecht is moet ieder voor zichzelf beslissen maar het is in ieder geval goed grote vraagtekens bij deze scanner te plaatsen.

Volgens sommige bronnen zou het bedrijf achter 360 in het verleden o.a. Windows patches vervalst hebben. Of je een dergelijke partij wilt vertrouwen :?
360(QIHU) AV-C certified fraud was removed reoccurrence credibility crisis
Recently, the international authority of the security software testing organization AV-C (AV-Comparatives) revised its latest a mobile security software evaluation report (hereinafter referred to as the Report), the report shows Qihoo 360 360 mobile phone using specially customized version guards involved in AVC evaluation, and misuse of evaluation certification wantonly self marketing. Qihoo 360 for this bad behavior, in order to ensure the fairness of the evaluation, AV-C evaluation agencies announced the withdrawal of the previous 360 phone guardian of testing and certification.

According to AV-C (AV-Comparatives) latest revision report, Qihoo 360 to send test versions of its 360 mobile guards in circulation version is very different. Many samples of the virus in the test version can be found but sent on user version but did not find it. Later, Qihoo 360 has wantonly wrong with the “assessment customized version of the product” obtained by fraud and market evaluation score propaganda, claiming that the product reaches “100%” of the virus interception rate in the evaluation of “win.”

In fact, this is not the first time Qihoo 360 acts of bad faith. Earlier, in early 2012 the Apple App Store has the full range of related products off the shelf 360, in recent years, Qihoo 360 have been discovered counterfeit Windows patches installed 360 browser spoofing, tampering Baidu cloud disk installed 360 pages deceive cloud disk, in the browser back door in the dark set of software and other acts, but also has dogged domestic users, peers and the competent authorities blame . And the certification is canceled, no doubt 360 following another major accident shelves after Apple makes Qihoo 360 into a huge crisis of confidence in the brand again.
Overigens valt mij op dat de 3rd party definities nog steeds behoorlijk achterlopen bij de daadwerkelijke producten van de betreffende leverancier. Ook lijkt het er op dat de 3rd party definities alleen bij on demand scanning gebruikt kunnen worden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:09
De definities van de externe AV's lopen sowieso 1 dag achter.
Daarnaast is de vraag welke generatie engines gebruikt wordt/mag worden.
Gezien het overige bovenstaande, vermijd ik 360 producten ook.
Genoeg minder vage AV bedrijven te vinden.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 20:02
Onbekend schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 17:07:
Ik zag dat Windows 10 ook verschillende beveiligingssoftware tegenhoudt. Ik had op een schone installatie AVG geïnstalleerd en na opnieuw opstarten was deze meteen verwijderd, inclusief de softwaremap e.d.

Waarschijnlijk probeert Microsoft met Windows 10 toch de eigen Defender te pushen. Hierdoor begrijp ik ook dat Norton 360 geen Windows 10 toelaat, omdat na deze installatie Norton er automatisch af word gegooid.

Overigens zag ik dat Windows 10 ook andere bestanden, die ik buiten Windows om op de harde schijf had gezet, ook zonder melding eraf gooit. Zelf vind ik dat dus een groot probleem dat een ander programma zonder mijn toestemming mijn bestanden zit te bewerken. :(
Dit heb ik nog noooooit gehoord, wat een onzin! Ik draai op al mijn apparaten een third-party virusscanner. Ik heb hier Avira, Eset Nod32, Sophos Home en Avast rondslingeren en allemaal stuk voor stuk zonder enig probleem en zonder 'gepush'.

Sterker nog, defender schakelt zichzelf volledig uit en zal niks meer van zich laten horen zodra je een andere virusscanner installeert. Zoals het hoort dus.

Waarom zouden ze überhaupt bestanden achteraf verwijderen terwijl (als Microsoft dit ECHT zou willen pushen) ze de installatie dan al zouden kunnen blokken. Broodje aap verhaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xFeverr schreef op zondag 10 april 2016 @ 19:44:
[...]

Dit heb ik nog noooooit gehoord, wat een onzin! Ik draai op al mijn apparaten een third-party virusscanner. Ik heb hier Avira, Eset Nod32, Sophos Home en Avast rondslingeren en allemaal stuk voor stuk zonder enig probleem en zonder 'gepush'.

Sterker nog, defender schakelt zichzelf volledig uit en zal niks meer van zich laten horen zodra je een andere virusscanner installeert. Zoals het hoort dus.

Waarom zouden ze überhaupt bestanden achteraf verwijderen terwijl (als Microsoft dit ECHT zou willen pushen) ze de installatie dan al zouden kunnen blokken. Broodje aap verhaal...
Klopt, ik heb zelf ook gezien dat het zo gaat zoals jij hier beschrijft.
Pagina: 1