KPN+XS4ALL en andere ISP's - Wijkcentrale problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Topicstarter
(Dit probleem is nog in behandeling.)

Het zit zo, een paar maanden geleden viel het me al op dat mijn VDSL2 lijn langzamer begon te worden en wat kuren begon te vertonen, uitvallen bij belasting of lagere syncs.
Bij de installatie had ik gewoon 55000 max throughput en dit was ook het maximum dat ik kon halen.
Een maand of 2-3 later was de 55000 al naar 52000 gezakt maar ik haalde nog gewoon netjes 5,5MB/s download.

Sinds Mei/Juni kreeg ik al wat klapperende lijn dingetjes maar opzich bleef het werken.

Tot ik van het weekend keek, 39400 max throughput...? Modem gereset/factory settings en nogsteeds 39400... Profiel stond nog op 17a maar toch zakte de snelheid langzaam weg.

Verderop in de straat bij een kennis die belde dat zijn internet het niet deed en ook XS4ALL heeft, wat verbaast mij zijn profiel stond op 8d terwijl dat gewoon 17a was toen ik het geinstalleerd had, en de snelheid een hele 21mbit... serieus.. waar dit 48mbit was bij installatie.

Dinsdag middag XS4ALL gebeld en alles uitgelegd ticket aangemaakt en dit heb ik ook voor die kennis gedaan KPN moet een DLAM reset uitvoeren en bij de kennis een lijntest doen. en ik zou in beide gevallen gebeld worden als er iets bekend was.

Vandaag kreeg ik dus een belletje...
KPN zegt : We gaan geen DLAM reset doen want dit zal een averechts effect geven. (dit was de response voor beide tickets).

Dat was alles... Geen uitleg helemaal niets en de persoon bij XS4ALL vond dit maar raar.
Toen de persoon van XS4ALL in het systeem keek viel het hem op dat mijn profiel op 43 stond wat dus een cap betekent op ~40mbit terwijl ik toch echt voor 50 getekend heb en dat ook voor een lange periode gehaald heb.

Bij XS4ALL werden er ook vraagtekens gezet bij de reactie van KPN, en die ging iemand anders bellen, die persoon gaf aan een lijnmeting te doen bij mij en de modem te vervangen bij de ander.

Toen heeft XS4ALL contact opgenomen met Bitstream die hebben een weide check gedaan en wat blijkt nou er zit storing in de wijkcentrale waardoor iedereen 12-18mbit onder zijn te halen snelheid ligt en dit probleem doet zich uiteraard ook voor bij andere gebruikers die op VDSL2 zitten van andere providers.

Na dit 'lange' verhaal vraag ik jullie mening, want ik heb namelijk het gevoel dat KPN al op de hoogte was en dat ze verbindingen gecapped hebben om zo geen storingen binnen te krijgen omdat mensen klapperende lijnen hadden e.d. (En dit is ook het vermoeden van de XS4ALL mederwerkers)

Om een beetje druk op de ketel te zetten bij KPN/Bitstream ben ik van plan om gewoon een briefje in de bus te doen bij alle VDSL2 gebruikers en die te laten bellen bij hun providers en daar een klacht neer te leggen.
Dus niet bij XS4ALL gebruikers omdat daar het probleem al bekend is en Bitstream zal niet doorgeven aan andere providers dat er al problemen bekend zijn in dat gebied/wijkcentrale.

Want dit is namelijk niet de eerste keer dat dit hier gebeurd. Een jaar of 7-8 geleden was dit ook al het geval, ik had ADSL2+ ~20mbit en 3-4 jaar later zat ik op 8mbit puur om mijn lijn stabiel te houden.

Ook viel het mij al veeeeel eerder op dat op Fourstack de planning om hier G.Vectoring uit te rollen al 5 keer verlaat was en nu helemaal niet meer in de planning staat.

Eind 2013, 14 April 2014, Augustus 2014, April 2015 en dit jaar in deze periode maar de planning is nu helemaal leeg. Hier konden ze bij XS4ALL geen antwoord op geven.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Denk dat je er weinig aan kan doen, aangezien kpn en co de TOT als max snelheid aangeven.

Neemt niet weg dat kpn dit dan wel duidelijk kan maken aan de klanten en of andere aanbieders die gebruik maakt van netwerk kpn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
devil-strike schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:01:
Denk dat je er weinig aan kan doen, aangezien kpn en co de TOT als max snelheid aangeven.

Neemt niet weg dat kpn dit dan wel duidelijk kan maken aan de klanten en of andere aanbieders die gebruik maakt van netwerk kpn.
Precies dit dus. Netco is de maximaal haalbare snelheid. Afhankelijk van de afstand komt daar een snelheid uit.

Als kpn beslist dat met 10mb de lijn stabieler is, dan mogen zij dat doen. Je hebt nergens op papier staan dat je 50mb haalt. Enkel de maximale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Als XS4ALL aangeeft dat het niet klopt en zei ook diegene zijn die mij de dienst verlenen dan zouden ze op de hoogte gesteld moeten worden dat de lijn/centrale problemen zou hebben.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• rolandos582
prutser001 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:33:
Als XS4ALL aangeeft dat het niet klopt en zei ook diegene zijn die mij de dienst verlenen dan zouden ze op de hoogte gesteld moeten worden dat de lijn/centrale problemen zou hebben.
Nope, natuurlijk niet. Hun hebben net als KPN een hoop klanten, als ze voor al die klanten moeten gaan monitoren hoe het met hun verbinding zitten, kunnen ze 3 flatgebouwen erbij bouwen om daar mensen dingen te laten controleren. Het word pas omgemerkt op het moment dat je het meld. En dan nog is het niet aan xs4all, want hun doen die aanpassingen niet. Dat doet de beheerder van de infra/pops. In dit geval en in de meeste gevallen KPN. Als hun vinden dat de verbinding gaat klapperen op 50mb, maar op 40mb stabiel loopt. Mogen hun dat zo aanpassen zonder dat jij hiervan op de hoogte gesteld word.

Puur omdat nergens vast staat, hoeveel snelheid jij gaat halen. Behalve op glas, daar is dit een ander verhaal.

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Nee dat klopt maar XS4ALL/Bitstream gaf zelf al aan dat er een storing was in de wijkcentrale ze kunnen zien dat de profielen aangepast zijn zodat ze niet meer dan 40mbit halen. Dus dat dit handmatig aangepast was.

Meerdere mensen bij XS4ALL hebben vraagtekens gezet bij deze actie want ze waren zelf ook niet op de hoogte, en door de test van Bitstream zijn ze er ook achter gekomen dat er een 'groot' probleem in de centrale aanwezig is. Het was echt geen toeval ofzo dat alles ineens op 40mbit gecapped stond of een wonder ofzo. Volgense XS4ALL en Bitstream had 'iemand' dit aangepast en niemand is op de hoogte gesteld wat normaal wel gebeurd en dus ook tickets werden afgewimpeld wat nu dus opviel omdat ik vanaf 2 (nu 4) adressen dezelfde storing gemeld heb, en daar komen er nu nog 3 bij 1 Telfort klant en 2 KPN klanten en KPN geeft zelfs aan 60mbit te kunnen leveren in deze omgeving en die ik gister gesproken heb 1 daarvan heeft al gebeld dat hij dus ook met 52 begon en nu dus ook op ~38 blijft hangen en daar heeft KPN alleen maar een modem voor vervangen er is geen woord gerept dat er een probleem was met de centrale wat al zeker een maand of 3 speelt en dus ook nog steeds op 38mbit zit en er nog een ticket loopt.

En ze geven zelf ook aan dat ik en anderen gewoon 52mbit moeten krijgen want dat is mogelijk en heeft ook gewoon lange tijd gewerkt en geen problemen opgeleverd tot de centrale problemen begon te vertonen.

Ik snap ook wel dat ze niet elke verbinding gaan monitoren.

Maar er lopen nu 3 tickets waar ik allemaal over gebeld word als hier wat aan gedaan is.

• rolandos582
Tja ik ken dit soort touwtrekwedstrijden maar al te goed. Ik heb ze al vaak genoeg gehad.
Het hele probleem is, ADSL/VDSL of vectoring verbinden zijn tot snelheden. Dus netco kan wel aangeven ja er is 52 mogelijk. Maar dat zijn TOT snelheden. Of te wel je hebt geen poot om op te staan.

KPN klant kan met zijn alles in 1 standaard/premium 60 mb MAXIMAAL halen ja, maar dat is afhankelijk van de postcode / afstand tot centrale.

Als het probleem inderdaad in die centrale zit, zal daar vast een zeker een oorzaak voor geweest zijn. Ze gaan daar niet zomaar rommelen zonder eerst goed ernaar te kijken.

Ben benieuwd wat er met die tickets gaat gebeuren, maar ik vermoed niet zoveel. Al hoop ik voor jou het beste tho.

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Zit jij op dezelfde wijkkast als ik soms (nah, zal wel niet)? Precies identieke situatie hier gehad. Altijd netjes volle bak snelheid op VDSL (52/5) en ineens een aantal maanden terug zakte de lijn steeds verder weg tot ie uiteindelijk op 33/4 "stabiel" bleef. Diverse malen met XS4all gebeld en die bleven me maar van kastje naar de muur sturen.

Wat ik ook zelf probeerde (nieuwe kabels, kortere lijnen etc.) het hielp allemaal niks, maar XS4all had ook niet veel zin om KPN in te schakelen. Op zich was de redenatie begrijpelijk: er ligt ook glasvezel en me daar op over zetten is goedkoper dan helemaal uitzoeken wat het probleem echt is, dus ben ik naar glas gegaan. Dat was voor mij een gelukje, vervelend als je die optie niet hebt.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Weakling schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:45:
Zit jij op dezelfde wijkkast als ik soms (nah, zal wel niet)? Precies identieke situatie hier gehad. Altijd netjes volle bak snelheid op VDSL (52/5) en ineens een aantal maanden terug zakte de lijn steeds verder weg tot ie uiteindelijk op 33/4 "stabiel" bleef. Diverse malen met XS4all gebeld en die bleven me maar van kastje naar de muur sturen.

Wat ik ook zelf probeerde (nieuwe kabels, kortere lijnen etc.) het hielp allemaal niks, maar XS4all had ook niet veel zin om KPN in te schakelen. Op zich was de redenatie begrijpelijk: er ligt ook glasvezel en me daar op over zetten is goedkoper dan helemaal uitzoeken wat het probleem echt is, dus ben ik naar glas gegaan. Dat was voor mij een gelukje, vervelend als je die optie niet hebt.
Als jij glas hebt dan woon je zeker niet bij mij in de buurt want ik kan niet wachten, kabel(ziggo) is ook gewoon ruk hier en die wil ik niet.

Het probleem is dat XS4ALL er bij mij wel achteraan zit maar dat KPN gewoon geen zin heeft om het op te lossen anders hadden ze namelijk bij de eerste problemen al ingegrepen en het probleem opgelost ipv een slap oplap middel van 'ow we zetten de snelheid maar terug want als het niet klappert dan klagen ze niet' ja jammer voor ze.

Net bevestiging gehad dat 1 KPN klant en nog een Telfort klant het probleem hebben gemeld dus nu zijn er in totaal 9 meldingen over de wijkcentrale binnen bij KPN. En zelfs KPN zegt 'niets te weten over een storing' terwijl het al wel bevestigd is tegen een Telfort klant en een Tele2 klant... Dus ze lullen gewoon vierkant in de rondte en het is geen onwetendheid want Bitstream heeft zelf een melding gemaakt dus, of ze kijken gewoon niet of ze negeren het gewoon of in het ergste geval liegen hun klanten voor.

Een aantal mensen heb ik al gezegd gewoon door te geven dat Bitstream het al bevestigd heeft en bij Telfort word dit onderkent maar bij KPN zelf zeggen ze gewoon doodleuk 'nee er is niets aan de hand'... jaja.

Ik zie het al voor me ik koop een auto hij gaat een paar jaar 120km/h en ineens na de garage bezocht te hebben wil hij niet harder dan 60, 'Ja wij van de garage hebben maar besloten de auto te begrenzen tot 60km/h want anders vallen de wielen er af' Daar gaat toch ook niemand mee akkoord....

• rolandos582
prutser001 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:29:
[...]

Als jij glas hebt dan woon je zeker niet bij mij in de buurt want ik kan niet wachten, kabel(ziggo) is ook gewoon ruk hier en die wil ik niet.

Het probleem is dat XS4ALL er bij mij wel achteraan zit maar dat KPN gewoon geen zin heeft om het op te lossen anders hadden ze namelijk bij de eerste problemen al ingegrepen en het probleem opgelost ipv een slap oplap middel van 'ow we zetten de snelheid maar terug want als het niet klappert dan klagen ze niet' ja jammer voor ze.

Net bevestiging gehad dat 1 KPN klant en nog een Telfort klant het probleem hebben gemeld dus nu zijn er in totaal 9 meldingen over de wijkcentrale binnen bij KPN. En zelfs KPN zegt 'niets te weten over een storing' terwijl het al wel bevestigd is tegen een Telfort klant en een Tele2 klant... Dus ze lullen gewoon vierkant in de rondte en het is geen onwetendheid want Bitstream heeft zelf een melding gemaakt dus, of ze kijken gewoon niet of ze negeren het gewoon of in het ergste geval liegen hun klanten voor.

Een aantal mensen heb ik al gezegd gewoon door te geven dat Bitstream het al bevestigd heeft en bij Telfort word dit onderkent maar bij KPN zelf zeggen ze gewoon doodleuk 'nee er is niets aan de hand'... jaja.

Ik zie het al voor me ik koop een auto hij gaat een paar jaar 120km/h en ineens na de garage bezocht te hebben wil hij niet harder dan 60, 'Ja wij van de garage hebben maar besloten de auto te begrenzen tot 60km/h want anders vallen de wielen er af' Daar gaat toch ook niemand mee akkoord....
Dat is toch een redenatie van 10x niks. Zo'n auto is bedoeld voor 1 persoon, zo'n wijkcentrale voor honderden verbindingen. Op het moment dat 20 KPN klanten klagen over een klapperende verbinding, worden er maatregelen getroffen. Dat xs4all / telfort geen eigen wijkkasten kan kopen, en dus onderdeel uitmaakt van de infrastructuur van KPN. Dat is dan weer jammer, maar dat is collateral damage. Kan KPN van te voren niet weten, en de andere partijen ook niet. Ivb ontbreken communicatie naar hun.

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Telfort/XS4ALL zijn dochterondernemingen van KPN dus dat gaat ook niet op.

Waar het om gaat is dat KPN dus de werkelijke problemen niet oplost maar een beetje lap werk doet.

En ook XS4ALL, Tele2, Telfort en nu ook Vodafone en Online.nl die hier allemaal leveren zijn nu op de hoogte gesteld en nu zijn er bij die ook tickets naar Bitstream gegaan dus hopelijk gaat KPN het snel oplossen.

Wat me wel opvalt is dat in dit geval KPN in het gelijk gezet lijkt te worden, de meeste reacties hier lijken meer op 'je moet niet zeiken want je lijn werkt en KPN/Bitstream is de held want die hebben je profiel gecapped'.

Ik en andere willen gewoon hebben waar we in eerste instantie voor gekozen hebben en wat ook gewoon goed gewerkt heeft. Nu wordt er erkend door Bitstream dat er een probleem is en al een langere tijd maar er niets aan gedaan heeft buiten dus het cappen.

Het is toch niet vreemd dat ik en andere gewoon een goed werkende centrale/stabiele snelle lijn willen hebben, ja bij mij is het van 52 naar 38mbit gegaan maar bij andere van 45 naar 15 en het extreemste geval is van 46 naar 11mbit.

Maar ja morgen krijg ik weer een update van XS4ALL dus ik kijk dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

prutser001 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 22:12:
Wat me wel opvalt is dat in dit geval KPN in het gelijk gezet lijkt te worden, de meeste reacties hier lijken meer op 'je moet niet zeiken want je lijn werkt en KPN/Bitstream is de held want die hebben je profiel gecapped'.

Ik en andere willen gewoon hebben waar we in eerste instantie voor gekozen hebben en wat ook gewoon goed gewerkt heeft.
Ik ben het in ieder geval wel met je eens. Gaat er bij mij ook niet in dat je zo maar moet accepteren dat de snelheid van je lijn ineens op halve snelheid of nog minder werkt als het daarvoor wel goed gewerkt heeft.

Ja, de snelheid die men verkoopt is een maximale snelheid waar je ook best een stuk onder kunt zitten, maar daarbij wordt wel uitgegaan van een correct werkende wijkkast en bekabeling en niet "vet pech dat je een rot kabeltje naar je huis hebt lopen, daar doen we lekker niks aan".

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Je vergeet 1 vrij essentieel ding, XS4all is geen kleine provider. Net als Telfort.

Er is een vrij grote kans, zeker bij XS4all, dat de VLAN vol zit en er dus geen capaciteit is om uberhaut jou de volle snelheid te geven.

Verder doet KPN Wholesale, bitstream is al een hele oude benaming, niet aan cappen van verbindingen. Xs4all besteld A en KPN levert A. Wel doet KPN aan lijn bewaking voor middel van in jouw geval DLM(tenzij je een NON DLM lijn besteld)

Ik ken overigens maar 1 plaats in Nederland waarbij een hele buurt niet meer de snelheid haalt en dat is reeds opgelost gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Nou KPN is nu dus een 'smerig spelletje' aan het spelen, de ticket is alweer terug gestuurd en XS4ALL is het er niet mee eens. KPN zegt dat niet de juiste stappen genomen zijn en dat ze kunnen zien dat mijn modem niet genoeg stroom krijgt... Nog ff... De standaard adapter is 12v 1.4a en ik heb hem in de 2de meting met een 12v 3a adapter aangsloten en wonderbaarlijk precies dezelfde meting... Maar nu gaan ze dus een nieuwe modem opsturen... En dat terwijl mijn andere 7360 precies hetzelfde aangeeft. En daar komt bij dat ik 'alles' al geprobeerd had buiten een factory reset...

Maar dat maakt me op dit moment niet echt uit aangezien er bij 3 andere al nieuwe modems binnen gekomen zijn en (Telfort/Tele2/KPN) en die dezelfde snelheden aangeven. Dus daar zijn alweer tickets aangemaakt voor wijkcentrale controle.

En over de capaciteit, dan plaatsen ze maar wat materiaal extra. Ze gaan je echt niet melden 'ja meneer u woont daar dus u haalt niet de snelheid omdat de centrale niet genoeg capaciteit heeft'. Ze passen ook de snelheden niet aan op de websites, ik bedoel XS4ALL geeft 50mbit op mijn adres (wijk) terwijl KPN zelfs 60 aangeeft wat niet eens mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Laatst online: 19:11
Providers doen wel degelijk aan overboeking, want er is niet genoeg capaciteit.
Dit is voornamelijk op de kabel een probleem tijdens piekuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
prutser001 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:51:
Nou KPN is nu dus een 'smerig spelletje' aan het spelen, de ticket is alweer terug gestuurd en XS4ALL is het er niet mee eens. KPN zegt dat niet de juiste stappen genomen zijn en dat ze kunnen zien dat mijn modem niet genoeg stroom krijgt... Nog ff... De standaard adapter is 12v 1.4a en ik heb hem in de 2de meting met een 12v 3a adapter aangsloten en wonderbaarlijk precies dezelfde meting... Maar nu gaan ze dus een nieuwe modem opsturen... En dat terwijl mijn andere 7360 precies hetzelfde aangeeft. En daar komt bij dat ik 'alles' al geprobeerd had buiten een factory reset...

Maar dat maakt me op dit moment niet echt uit aangezien er bij 3 andere al nieuwe modems binnen gekomen zijn en (Telfort/Tele2/KPN) en die dezelfde snelheden aangeven. Dus daar zijn alweer tickets aangemaakt voor wijkcentrale controle.

En over de capaciteit, dan plaatsen ze maar wat materiaal extra. Ze gaan je echt niet melden 'ja meneer u woont daar dus u haalt niet de snelheid omdat de centrale niet genoeg capaciteit heeft'. Ze passen ook de snelheden niet aan op de websites, ik bedoel XS4ALL geeft 50mbit op mijn adres (wijk) terwijl KPN zelfs 60 aangeeft wat niet eens mogelijk is.
HAHA, dus omdat jou verbinding + die van een aantal mensen in de omgeving naar beneden is geschroeft om wat voor probleem dan ook, moet je er maar extra apparatuur geplaatst worden? Zo gaat dat natuurlijk nooit, ook niet omdat er geen garantie is mbt de snelheid.

Zoals eerder vermeld, xs4all grote provider. Kans is aanwezig dat ze gewoon hun eigen kaarten in de dslams van kpn hebben zitten, oftewel dat zijn dan de problemen van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
prutser001 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:51:

Vergeet niet dat KPN niet kan zien wat jij bij XS4all meld, KPN ziet enkel wat XS4all via hun tickets doorleggen.
En als er inderdaad te weinig capaciteit is moet XS4all dat oplossen door een extra netwerk VLAN bij te bestellen en hun klanten daarop te zeggen. De DSLAM's die KPN inzet kunnen 2Gb aan.

Vergeet ook niet het zijn TOT snelheden geen gegarandeerde snelheden.
Het is wel lekker makelijk KPN bashen maar die gaat puur uit van hun eigen metingen en wat XS4all meld en niet anders, KPN weet niet dat jij al tig modems hebt gebruikt en van allerlij info doorgeeft aan XS4all, zolang dat niet bij KPN komt weten ze dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

Speedmaster

Make my day...

Uthog schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:16:
[...]

Vergeet niet dat KPN niet kan zien wat jij bij XS4all meld, KPN ziet enkel wat XS4all via hun tickets doorleggen.
En als er inderdaad te weinig capaciteit is moet XS4all dat oplossen door een extra netwerk VLAN bij te bestellen en hun klanten daarop te zeggen. De DSLAM's die KPN inzet kunnen 2Gb aan.

Vergeet ook niet het zijn TOT snelheden geen gegarandeerde snelheden.
Het is wel lekker makelijk KPN bashen maar die gaat puur uit van hun eigen metingen en wat XS4all meld en niet anders, KPN weet niet dat jij al tig modems hebt gebruikt en van allerlij info doorgeeft aan XS4all, zolang dat niet bij KPN komt weten ze dat niet.
En jij legt de schuld nu bij XS4ALL terwijl hier ook andere providers bij betrokken zijn (Telfort, Online en Tele2) Hier is wel degelijk spraken van fouten bij KPN/KPN Wholesale. Terug wijzen dat er een VLAN aangepast/bijgemaakt/besteld moet worden is dus niet juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Speedmaster schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 10:30:
[...]

En jij legt de schuld nu bij XS4ALL terwijl hier ook andere providers bij betrokken zijn (Telfort, Online en Tele2) Hier is wel degelijk spraken van fouten bij KPN/KPN Wholesale. Terug wijzen dat er een VLAN aangepast/bijgemaakt/besteld moet worden is dus niet juist.
Ik leg bij niemand de schuld neer, lees nog maar een keer:).
Wel geef ik aan dat KPN hun analyses doen op eigen metingen en de info die ze van XS4all krijgen.
Als KPN een defecte voeding ziet en nergens ziet staan dat het modem+voeding vervangen is dan word dat teruggemeld door KPN.

XS4all dient hun domein uit te sluiten, dat is klant domein + hun eigen ETN domein. Als XS4all dit niet doorgeeft aan KPN weet KPN van niks. KPN kan namelijk niet in de systemen van XS4all kijken wat daar allemaal gebeurd.

Mischien moet de topic starter eens gaan vragen wat XS4all nou precies meld bij KPN, want enkel als lijn is traag, werkt niet etc kom je niet ver mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

Speedmaster

Make my day...

Toch blij je wederom naar XS4all wijzen en herhaal ik nogmaals dat ook andere providers op deze zelfde centrale problemen hebben. Misschien moet jij nog maar eens goed lezen -:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
jeroen3 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:03:
Providers doen wel degelijk aan overboeking, want er is niet genoeg capaciteit.
Dit is voornamelijk op de kabel een probleem tijdens piekuren.
Dat is met docsis ook al verleden tijd, tuurlijk kan het gebeuren maar dit kan met glas/vdsl of wat voor verbinding ook gebeuren.

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Een kleine update,

KPN monteur is langs geweest en kreeg oorspronkelijk 1 uur de tijd wat uiteindelijk 4,5 uur is geworden.

Hij heeft mijn koperlijnen omgelegd in de Stap58 kast om andere ader paren te proberen.

Dit heeft helaas niets verbeterd en hij was er dan ook van overtuigd dat 'de ondergrondse' hier naar moest kijken omdat zijn metingen vanaf de Stap58 kast vreemde waardes bleven geven naar de wijkkast op meerdere paren wat verklaarbaar zou zijn door een slechte spuitlast in de kabels.

De 'ondergrondse' heeft dit doorgekregen maar vond het niet nodig dat dit opgelost hoefde te worden en de monteur moest maar gebruik maken van de Stap58 kasten om mijn probleem op te lossen wat uiteindelijk dus niet gelukt is. Hij heeft een ticket aangemaakt maar daar is nog geen gehoor aan gegeven.

Kennelijk word je als KPN monteur ook als hond behandeld als je zelf een ticket probeert aan te maken, want het telefoon gesprek was nou niet echt vredig en soepel.

Ik kreeg 25 en 31 augustus nog een berichtje dat mijn ticket in behandeling was en ik updates zou krijgen, toen ik niets meer te horen kreeg sinds 31 Augustus heb ik gister 11-9 nog maar gebeld en mijn ticket bleek gesloten te zijn zonder enige terugkoppeling. Tijdens lijntesten vanaf de XS4ALL kant kreeg ik ook te horen dat ik last had van packetloss dus toen is er weer een nieuw ticket aangemaakt.

Dus op dit moment heeft XS4ALL 5 tickets open staat van mij en 4 andere XS4ALL klanten (van 3 zou ik zelf updates moeten krijgen wat dus ook niet gebeurd is).

Nou werd mij gevraagd om dit ook zelf te monitoren dus gebruik ik :

pathping -q 100 -h 100 www.google.com >>D:\data\pathpingoutput.txt
ping www.google.com -t >>D:\data\Pingoutput.txt
(>> om het bestand niet te overschrijven maar toe te voegen).
om te kijken of het blijft gebeuren en tot nu toe heb ik al 77 timeouts in de afgelopen 1,5 uur en dan staat er voor de rest niets aan, zodra ik iets download of wat browse dan stijgen de packetloss meldingen gelijk.

En bij het volgende telefoontje moet ik dit even delen met ze.

Kortom als het niet opgelost gaat worden dan moet ik helaas naar Ziggo want er is hier gewoon niets anders... Het mooie is dat KPN zelf gewoonweg 'tot' 60mbit aanbied op mijn adres terwijl dit gewoon technisch niet mogelijk zou zijn.

• rolandos582
prutser001 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:19:
Kennelijk word je als KPN monteur ook als hond behandeld als je zelf een ticket probeert aan te maken, want het telefoon gesprek was nou niet echt vredig en soepel.
Monteur belt naar zijn eigen lijn, maar heeft vervolgens niks te zeggen. Hij kan puur een aanbeveling doen, maar of de grondploeg aangestuurd word, of dat er een nieuw ticket/andere monteur aangestuurd moet worden. Heeft hij niks over te zeggen, tenzij het een multiskill monteur is. Die hebben een hoop te zeggen.

Het jammere is, dat xs4all dit zelf niet kan oplossen omdat het de infrastructuur is van KPN en dus KPN monteurs eraan te pas komen. Waardoor je aan xs4all 10x niks hebt, want die hebben geen informatie + kunnen het zelf niet oplossen.

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
rolandos582 schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:10:
[...]

Monteur belt naar zijn eigen lijn, maar heeft vervolgens niks te zeggen. Hij kan puur een aanbeveling doen, maar of de grondploeg aangestuurd word, of dat er een nieuw ticket/andere monteur aangestuurd moet worden. Heeft hij niks over te zeggen, tenzij het een multiskill monteur is. Die hebben een hoop te zeggen.

Het jammere is, dat xs4all dit zelf niet kan oplossen omdat het de infrastructuur is van KPN en dus KPN monteurs eraan te pas komen. Waardoor je aan xs4all 10x niks hebt, want die hebben geen informatie + kunnen het zelf niet oplossen.
Grondploegen worden pas aangestuurd wanneer de monteur bij analyse op de koperlijn afwijkingen constateert. Dat analyseren ze middels een kopermeting. Zeker wanneer er meerdere storingen in dezelfde straat en / of op dezelfde verdeelkast worden gemeld wordt er echt wel actie ondernomen.

Feit is wel dat de de meetresultaten aan een bepaalde marge moeten voldoen voordat een grondploeg wordt aangestuurd.

• rolandos582
Ruffzz schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 22:14:
[...]

Grondploegen worden pas aangestuurd wanneer de monteur bij analyse op de koperlijn afwijkingen constateert. Dat analyseren ze middels een kopermeting. Zeker wanneer er meerdere storingen in dezelfde straat en / of op dezelfde verdeelkast worden gemeld wordt er echt wel actie ondernomen.

Feit is wel dat de de meetresultaten aan een bepaalde marge moeten voldoen voordat een grondploeg wordt aangestuurd.
Tuurlijk komt die grondploeg er wanneer een goede analyse is aangevraagd. Maar dit is een beetje hetzelfde als ik nu tegen jou zou roepen. Je krijgt morgen een ferrari, moet het alleen nog even overleggen met mijn baas maar dat zal wel goed zitten. En vervolgens zegt je baas nee.

Zo'n grondploeg kost klauwen met geld, en die komen niet zomaar even opdraven als monteur zegt ja doe maar. Dan moet het echt duidelijk worden na grondige analyse + meerdere metingen dat dat eventueel het probleem is.

Maar op een basis van een paar ''rare waardes'' gaat dat echt niet zomaar gebeuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

NOFI maar:
Je praat precies op het niveau van een gemiddelde KS medewerker.
Erg wijsneuserig...maar weet noch van de hoed noch van de rand.
Als er een goede analyse is gemaakt moet ondergronds gewoon komen. Klaar.

[ Voor 64% gewijzigd door Waterlelie op 13-09-2015 15:22 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Waterlelie schreef op zondag 13 september 2015 @ 15:20:
NOFI maar:
Je praat precies op het niveau van een gemiddelde KS medewerker.
Erg wijsneuserig...maar weet noch van de hoed noch van de rand.
Als er een goede analyse is gemaakt moet ondergronds gewoon komen. Klaar.
Tuurlijk, bij een goede grondige analyse en daaruit blijkt dat wellicht iets ondergronds niet goed zou zitten, zou die aangestuurd kunnen worden. Maar daar beslist de monteur niet over, jij niet en ik ook niet. Dat is de backoffice/monteursingang die dat beoordeeld.

Maarja dat is situatie afhankelijk, daar doe ik geen oordeel over. De meeste mensen van KPN kunnen er ook weinig mee, omdat er geen gegevens bekend zijn van xs4all klanten, alles moet dan handmatig geregeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Als de lijn niet aan de voorwaarden voldoet en ondergronds/MI heeft daar scheit aan schenden ze de P.V.E. (protocol Van Eisen)
Benieuwd wat KPN daar van vindt. >:)

Maargoed...war het om gaat...hoe vaak valt je internet weg prutser001
Snelheid kan lager worden als er meer mensen aangesloten worden, en alleen als er meer mensen gaan klagen wordt de capaciteit uitgebreidt, dus hier ga ik niet verder op in.

[ Voor 43% gewijzigd door Waterlelie op 13-09-2015 20:19 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:51
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik woonde toen nog bij mijn ouders en hadden een lijn via Solcon. Zij opereren/opereerden via Bitstream. Op een dag had ik een stuk lagere snelheden met downloaden. Van alles gedaan natuurlijk.

Solcon benaderd met screenshots van Speedtests etc... uiteindelijk gaven ze aan dat ze mij gingen verplaatsen naar een andere server. Ik zou dan wel een nieuw extern IP-adres krijgen, dat vond ik niet zo erg. Een dag later had ik ineens weer mijn oude vertrouwde snelheid terug. De reden kwam door capaciteitsproblemen.

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Ik heb weer een update gekregen van XS4ALL, ticket is ook terug gestuurd naar KPN (Bitstream) maar XS4ALL is ook niet hoopvol dat ik de oplossing krijg waar ik recht op heb volgens hun. Er schijnen op dit moment wel meerdere dingen aan de hand te zijn waar KPN gewoon centrales vol laat proppen en er dus capaciteits problemen ontstaan het is het probleem van de dag. Op dit moment heb ik gewoon maximaal 32.7mbit (32721kb/s volgens modem) waar dat eerst gewoon 52215 was. Ook heb ik packet loss opgemerkt en dit is zeer goed merkbaar als ik b.v. op TS zit/een RDP verbinding open heb staan zeker bij wat meer belasting van buiten af (RDP/SSH/Webserver) dan stikt de verbinding en soms reset mijn modem zelfs de verbinding.

Ik snap best dat KPN niet even de straat open kan trekken om een kabel te bekijken ze moeten dit namelijk ook bij de gemeente melden en bij de woning corporatie waar de grond van is en dit zou nog makkelijk 2 maanden kunnen duren al zou het proces nu direct in werking gesteld worden.

Mijn verbinding word nu gemonitord en de 25ste krijg ik een belletje.

Leuk dat ze de moeite nemen bij XS4ALL maar zolang Bitstream zijn poot stijf houd zal er niets aan de huidige situatie veranderen.

Ik heb al contact opgenomen met Ziggo en geven aan 200/20 te kunnen leveren (verdeel doos staat 10m bij de portiek vandaan kabel lengte zal ~20 meter zijn). Ze gaven ook aan dat er 2 andere die verderop zitten het oude Z3 abbo hebben en tussen de 190 en 200 zitten. Ja ik ga iets omhoog in kosten maar als ze de 200/20 waar kunnen maken dan ga ik er op dit moment bijna 7 keer op vooruit kwa download en 4 keer voor upload. Ik krijg er ook nog eens 30 zenders bij :P (nu geen TV want dat kijk ik toch niet.)

Alleen hopen dat het stabiel werkt, DNS maar gelijk veranderen.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:05
Met kabel is afstand van de coax kabels geen issue. Enige reden waarom je je snelheid niet zou halen (meestal op piek momenten) is wegens te dikke overboeking/te weinig capaciteit.

• prutser001

prutser001

Topicstarter
Helaas vandaag de uitslag gekregen, ondanks dat XS4ALL kon aantonen dat er wel degelijk problemen zijn met de verbindingen van meerdere gebruikers wil KPN er niets aan doen.
XS4ALL verbinding laten terugzetten naar 'backup lijn' dan heb ik in ieder geval wel 'altijd online' garantie.

Ziggo maar aangevraagd.
6 Oct komt het spulletje binnen en dan 200/20mbit hopelijk. Zoals het er nu uit ziet mag dit geen probleem zijn.

Bonding is nog niet leverbaar bij XS4ALL en KPN zit daarmee ook nog in de testfase niet dat dit wat uit zou maken want maximaal zou ik dan op 66 tot 70mbit komen terwijl ik met 1 lijn eerder gewoon 52mbit had... Als het nou richting de 100 zou gaan had ik nog gezegd leuk.

De andere DSL gebruikers hebben nu ook storing na storing en klapperende lijnen, ik heb dan nog wel als voordeel dat mijn verbinding stabiel is maar ik heb gewoon geen zin en energie om dat voor hun te gaan regelen, dezelfde monteur die bij mij was is ook bij andere al langs geweest (Vanwege de StapN58 kasten) En kan er gewoon niets aan doen/veranderen. Een beetje met een aderpaar spelen/wisselen als die vrij zijn is alles.

KPN is niet bereid om de problemen aan te pakken en daar worden andere isp's/gebruikers de dupe van helaas.

Ik ben benieuwd wat Ziggo voor avonturen gaat opleveren.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:46
prutser001 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 12:55:

Bonding is nog niet leverbaar bij XS4ALL en KPN zit daarmee ook nog in de testfase niet dat dit wat uit zou maken want maximaal zou ik dan op 66 tot 70mbit komen terwijl ik met 1 lijn eerder gewoon 52mbit had... Als het nou richting de 100 zou gaan had ik nog gezegd leuk.
Dat is een aaname en gewoon kul. Sinds 2013 levert kpn bonding verbindingen. Als je doelt op bonding verbindingen uit een streatcabinet is het een ander verhaal.

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 26-09-2015 13:04 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• prutser001

prutser001

Topicstarter
White_Collar schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 13:02:
[...]

Dat is een aaname en gewoon kul. Sinds 2013 levert kpn bonding verbindingen. Als je doelt op bonding verbindingen uit een streatcabinet is het een ander verhaal.
Dit is wat mij verteld werd en XS4ALL kon het niet leveren nog dus houd het op voor mij.

Ja het gaat inderdaad over bonding vanuit streatcabinet, had ik misschien maar even moeten vermelden.

[ Voor 12% gewijzigd door prutser001 op 26-09-2015 13:31 ]

Pagina: 1