• Castanje
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-01 19:49
Hallo Tweakers,

Ik heb een nieuwe Samsung UE48H6200AW gekocht, waar ik graag op wil gamen, maar in de review wordt er gezegd dat de inputlag 43ms is en dat dit geen heel goede waarde is, maar voor een tv redelijk gemiddeld.

Online zeggen sommigen dat <50ms goed te doen is voor gaming, maar anderen zeggen weer dat <30ms inputlag nodig is om fijn games te spelen.

Hoe zit het nou? Heb ik nou een tv gekocht met een te hoge inputlag voor games?

Bedankt en groetjes :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Heb je last van die 43 ms? Zo ja, TV terugbrengen en iets kopen met minder lag. Nergens last van? Dan je niet gek laten maken door wat anderen zeggen. Op de ST60 van Panasonic zou je ook niet lekker kunnen gamen door een lag van meer dan 70 ms en toch zijn er genoeg mensen die vrolijk op die TV gamen. Als je er geen last van hebt niet van wakker liggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Castanje
FeaR schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 23:58:
Heb je last van die 43 ms? Zo ja, TV terugbrengen en iets kopen met minder lag. Nergens last van? Dan je niet gek laten maken door wat anderen zeggen. Op de ST60 van Panasonic zou je ook niet lekker kunnen gamen door een lag van meer dan 70 ms en toch zijn er genoeg mensen die vrolijk op die TV gamen. Als je er geen last van hebt niet van wakker liggen.
Niet echt, maar ik merk het denk ik wel en echt fijn vind ik het niet, maar het kan ook het idee zijn. Ik vind het dan ook jammer dat ik niet gegaan ben voor een Sony. Misschien dat ik hem toch terugbreng inderdaad.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Heb je wel alle beeldverbeteraars uitgezet of de game modus ingeschakeld? Die 'verbeteraars'zorgen ervoor dat de input lag omhoog gaat.

Daarnaast is 43ms prima te doen tenzij je echt op hoog niveau snelle games speelt.

• Castanje
Malt007 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:23:
Heb je wel alle beeldverbeteraars uitgezet of de game modus ingeschakeld? Die 'verbeteraars'zorgen ervoor dat de input lag omhoog gaat.

Daarnaast is 43ms prima te doen tenzij je echt op hoog niveau snelle games speelt.
Jazeker, hij staat op game mode.

En ja, het is te doen, maar ik denk dat ik het toch wel merk en daar baal ik van. Ik ga hem terugbrengen en voor een Sony denk ik.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Castanje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:56:
[...]

Jazeker, hij staat op game mode.

En ja, het is te doen, maar ik denk dat ik het toch wel merk en daar baal ik van. Ik ga hem terugbrengen en voor een Sony denk ik.
Lees nog even het Sony topic voor je deze terugstuurt. De software schiet nog aardig tekort op het moment en het is maar afwachten of de problemen allemaal opgelost worden. Volgens mij is de inputlag ook toegenomen met de 2015 modellen (de C-lijn) en kan je wat dat betreft beter de 2014 modellen hebben (B).

Verwijderd

Waarop speel je? Een console? Dan ga je het verschil nooit merken.
En zoals al gezegd is, is 40ms prima acceptabel. Gaat lastig worden een tv te vinden die daar onder zit.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 16:45 ]

Pagina: 1