Toon posts:

Asus onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb onlangs win10 geinstalleerd op een oudere asus laptop. Heb hier een week of 2 a 3 goed mee gewerkt. geen problemen, helemaal niets gehad. Deze wou ik gereed maken voor school en heb een herstel naar fabrieks instellingen gedaan. Hij is bezig gegaan en ben naar beneden gegaan en toen ik even later terug kwam was mijn laptop uit. Nu krijg ik alleen een lampje te zien dat hij aan staat maar verder niets. Kan niet in de bios wat dan ook.

Nu heb ik contact met Asus opgenomen, deze zegt mij de garantie is verlopen er kan niets meer gedaan worden. De laptop blijft hangen in het zoeken naar drivers voor windows 10. Nu heb ik de HDD er uit gehaald. Extern geformateerd maar het probleem blijft zich maar voort doen. Ik heb testen gedaan met het RAM geheugen en alles ontladen.

Hebben jullie enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

De laptop blijft hangen in het zoeken naar drivers voor windows 10.
Als dat het geval is, dan valt er nog wel wat te redden. Maar als de laptop echt helemaal niets doet is het een ander verhaal.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zelf te denken dat het misschien een optie is om de batterij op het moederbord te vervangen, misschien dat zo het probleem oplost

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat heeft de batterij op het moederbord te maken met drivers van Windows 10?
Kun je niet gewoon een reinstall draaien van het originele OS?

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-10 07:56
inderdaad zoals terw_dan al aangeeft, even win7 ofzo er op zetten en kijken watie doet.

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het antwoord wat Asus mij geeft. Gezien ik dus geen garantie meer heb op mijn laptop krijg ik ook verder geen hulp via de helpdesk.

Het enige wat mijn laptop doet is dat die aan gaat maar geen beeld geeft of verder naar de bios of windows gaat. Nu heb ik de HDD er uit gehaald en extern geformateerd in de hoop dat die dan verder aan zou gaan of in iedergeval weer in de bios zou komen. Maar ook dit heeft geen effect gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 15:01 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Geen beeld is niet goed. Zorg dat je eerst beeld hebt, externe monitor proberen, proberen zonder hard disk, of minder reepjes geheugen etc. Vrij standaard routine wat je moet volgen.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:41
Hoe heb je hem terug naar fabrieksinstellingen gezet?

Verwijderd

Topicstarter
De standaard routines heb ik door lopen. Externe monitor via vga en hdmi. Moment dat het systeeem compleet is. zet ik hem aan, fan hoor ik draaien, hdd maakt een keer geluid en daarna is het stil. Alleen de aan en uit knop geeft licht en een indicator geeft aan dat de laptop aan staat.

Ik heb hem via windows 10 zelf. Pc instellen > herstellen > fabrieks instellingen en dan gehele schone installatie

Verwijderd

En gewoon domweg eens wat langer wachten?

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 14:59
Je merkt toevallig geen boot loop op?

Ik had enkele maanden geleden het volgende probleem, met mijn Asus UX51VZ:

- Bij aanschaf (ongeveer anderhalf jaar geleden) stond er Win 8 op.
- Direct na aanschaf heb ik er via een tutorial Win 7 op gezet.
- Sindsdien was ik niet meer in het BIOS geweest.

Fast forward naar enkele maanden geleden:
- Ik wou Ubuntu als dual-boot naast Win 7 zetten.
- Hiervoor moest ik terug in het BIOS. Maar hiervoor moest ik eerst ook langs het welbekende Win 8 boot menu passeren:
Afbeeldingslocatie: http://www.eightforums.com/attachments/tutorials/4454d1331765591-startup-options-menu-boot-windows-8-a-recovery-multi.jpg

Ik schrok me eerlijk gezegd een hoedje toen bleek dat dit Win 8 menu nog aanwezig bleek te zijn!
Ik dacht dat die Win 7 installatie alle restanten van Win 8 had gewist!
Maar ik neem aan dat, omdat het een UEFI BIOS is, dat dat Win 8 menu gewoonweg "hard gecodeerd" zit in het UEFI BIOS.

Om m'n verhaal verder te zetten:
- Ik was dus in het BIOS gegaan. Maar even. En niets aangepast!
- Maar wat bleek: toen ik uit het BIOS ging en terug wou naar mijn Win 7 installatie, kwam ik in een boot loop terecht! Ik kreeg het Asus logo te zien, dan zwart scherm (als ik me goed herinner) en dan terug Asus logo, etc.
Het systeem vond mijn Win 7 installatie niet meer.

Ik denk dat het laden van dat Win 8 boot menu mijn boot configuratie naar de vaantjes had gedaan.
Via een start-up repair image dat ik die avond nog kocht (ik was echt in paniek want mijn thesis stond op die laptop en deel was nog niet gebackupt :o ) werden de boot instellingen - godzijdank _/-\o_ - automatisch gefixt.

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 20-08-2015 15:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het systeem meerdere keren uren laten aan staan. Maar ik krijg totaal geen beeld, niet op laptop scherm of extern scherm. Na een aantal seconden lijkt het systeem dus helemaal stil te staan en verder niets doet.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik ondertussen zelf ook nog bezig ben dingen uit te proberen lijkt het mij een stroom probleem. Ik probeer net de cd rom te openen en deze gaat niet open. Dit zou volgens mij dus duiden op een door voer probleem van stroom. dit gaat niet met batterij, adapter of beide.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:01:
De laptop blijft hangen in het zoeken naar drivers voor windows 10.
Maar nu start hij helemaal niet meer op dus? Dat is nogal tegenstrijdig met wat je hierboven zegt.
Wanneer ging hij drivers zoeken voor Win10 dan?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik het niet helemaal duidelijk verwoord. Mijn excuses hiervoor.

De Asus helpdesk geeft de oorzaak van mijn probleem dat mijn laptop zoek naar windows 10 drivers. Maar het probleem is zoals ik eerder heb beschreven. Wel stroom maar niet opstarten of in iedergeval naar de bios gaan. Hij geeft dus het lampje "power" verlicht en verder niets.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 16:51 ]

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-10 15:14
Ik zou de Asus helpdesk lekker negeren ;w
Je zet de laptop aan, powerlampje gaat aan, misschien gaat zelfs de harddisk zoemen ?
Maar display blijft zwart ?
Dan een externe monitor aansluiten en vanaf helemaal uit opstarten.
Als er dan wel wat op de monitor verschijnt is de kans groot dat de display defect is.
Verschijnt er ook niks op de monitor dan lijkt het mij helemaal einde oefening helaas.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik inderdaag ook bang voor. Ik denk misschien heeft iemand anders hier op het forum nog een tip of idee om te proberen voor dat ik toch moet zeggen dat die niet meer werkt. Het scherm probleem ben ik ondertussen ook mee bekend. Maar dat is een andere laptop haha.

Maar nog maals mijn excuses indien het niet goed of duidelijk verwoord is geweest.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat je nog kan proberen is accu eruit, voeding eruit, daarna de aan knop van de laptop 30 seconden in houden. Vervolgens proberen op te starten met alleen de voeding. Mocht dit werken dan de accu erbij doen.

Dit heeft bij verschillende laptops geholpen die hetzelfde probleem hadden als jij.

• staticint
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-05 00:38
Ik heb ooit eens iets vergelijkbaars gehad met een Asus laptop (lampjes gingen aan, maar kon niet eens bij de BIOS komen). Bij mij was het euvel een kapot reepje RAM. Toen ik deze eenmaal verwijderd had, deed alles het weer.

Verwijderd

Heb ook eens zoiets gehad met een (toen nog) peperdure Tecra9000 laptop van Toshiba, dacht dat het mobo kapot was, bleek alleen het bios-batterijtje gaar te zijn, opstarten gaf alleen ledjes aan, geen scherm, geen piepjes, kwestie van <20 cent voor een CR2032. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:25:
Heb ook eens zoiets gehad met een (toen nog) peperdure Tecra9000 laptop van Toshiba, dacht dat het mobo kapot was, bleek alleen het bios-batterijtje gaar te zijn, opstarten gaf alleen ledjes aan, geen scherm, geen piepjes, kwestie van <20 cent voor een CR2032. :')
Hier zat ik zelf inderdaad ook aan te denken. Kon mij vaag iets herinneren dat dit een oplossing was een paar jaar geleden bij een desktop. Ga het vandaag even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhojo270
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 16:48
Voordat je begint te sleutelen... Haal eerst eens de accu eruit, en ontkoppel de adapter. Houdt nu 20seconden de aan knop vast. ( langer is niet erg, korter wel ) koppel nu de adapter weer aan ( dus géén accu ) en schakel de notebook in. Indien hij dan wel start, plug dan terwijl hij aanstaat de accu er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mis ik om welke Asus het gaat?

Asus gedoe & Windows 10

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Laat dit een les voor je zijn en een volgende keer geen Asus te kopen. Asus garantie is bar en boos.
offtopic:
Ik had een mobo met 3 jaar fabrieksgarantie, eerst ging die na 6 maanden ofzo kapot, en ging ik een garantietraject in van 2 maanden. Toen die na 2 jaar en 1 maand kapot ging zat ik met de gebakken peren, want toen wilde Asus geen garantie meer leveren. (zercom was al failliet)

Het klinkt overigens wel alsof het apparaat nog gered kan worden.
Heel veel succes met het internet afstruinen.
heb je een ander systeem waarop je HDD/SSD kan uitlezen?
Anders zou ik de hdd/ssd formateren en een clean install uitvoeren.

Edit:@MAX3400 mijn ervaring was toch echt anders.
Mijn telefoontje naar Asus (in een dergelijke trand) dit was na mailcontact:
ik- uitgelegd dat mobo defect was en ik geen garantie kon claimen via verkopende partij
Telefoniste- maar meneer, dan moet u bij uw verkoper zij
ik - maar die is failliet en dit product is verkocht met 3 jaar fabrieksgarantie
telefoniste- sorry meneer, computer says no.
ik- maar u overtreed hiermee uw eigen voorwaarden en wetgeving
telefoniste- sorry meneer, maar ik kan u hier niet verder mee helpen, kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn. |:(
offtopic:
Dat het ook anders kan bewijzen Seasonic en gigabyte
Bij seasonic heb ik ooit letterlijk binnen 1 minuut een wenselijke en menselijke reactie gehad op een mail (van Walter).
Gigabyte heeft ooit binnen 24 uur een product gerepareerd in repaircentrum bij Eindhoven gecombineerd met de koerier levering kon de klant binnen 1 dag weer verder.

[ Voor 66% gewijzigd door eL_Jay op 28-08-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

eL_Jay schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:11:
Laat dit een les voor je zijn en een volgende keer geen Asus te kopen. Asus garantie is bar en boos.
offtopic:
Ik had een mobo met 3 jaar fabrieksgarantie, eerst ging die na 6 maanden ofzo kapot, en ging ik een garantietraject in van 2 maanden. Toen die na 2 jaar en 1 maand kapot ging zat ik met de gebakken peren, want toen wilde Asus geen garantie meer leveren. (zercom was al failliet)
Sorry maar onzin. Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat een (web-)winkel mijn Asus RMA te langzaam afhandelde. 1 telefoontje naar Asus en die winkels werden even flink toegesproken. Miraculeus werd mijn RMA ineens de volgende dag volledig afgehandeld (en in 1 geval kreeg ik zelfs een nieuwer produkt van de winkel ipv hetzelfde produkt via Asus).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1