Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop 6vwo + universiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben van plan deze laptop dit schooljaar nog te gebruiken voor simpele taken als word, powerpoint, youtube en wellicht het spelen van de Sims. Daarna wil ik graag naar een universiteit en komen er wellicht andere dingen bij (geen grafische opleiding oid).

Wat is je budget?
Maximaal 600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan deze laptop over een jaar (mits ik dit jaar slaag) dagelijks mee te nemen naar een universiteit. Hier hoort een lange treinreis bij dus een goede accuduur is van groot belang.

Ik heb samen met bekenden eisen opgesteld:
15.6 inch
I5 of I7 processor (Ik weet niet of dit voor de relatief simpele taken die ik wil gaan uitvoeren (word, internetten) misschien niet wat te hoog gegrepen is? en ik heb weinig verstand van AMD processors dus ik weet niet precies wat het equivalent van I5 zou zijn?)
8 > GB RAM
SSD of SSHD (vanwege het snelle opstarten leek me dit handig voor college etc, wellicht een overbodige luxe?)
500 > GB geheugen
Daarnaast zou ik het liefst een matte omhuizing willen

Ik heb alleen geen idee of dit niet wat te hoog of laag is voor wat ik ermee wil gaan doen, omdat ik er zelf weinig verstand van heb. Zo ben ik erachter gekomen dat er weinig (betaalbare) laptops met SSD verkrijgbaar zijn en dat je dan vaak inlevert op het geheugen. Ik weet niet of een groter geheugen beter zou zijn dan SSD of dat ik dan meer heb aan SSD?
Bv. SSD met 128 GB geheugen óf geen SSD maar met 1TB?

Ik ben tot nu toe steeds uitgekomen op een Toshiba Satellite L50-B-2E4-SSD:
http://www.paradigit.nl/t...rty/80040006/details.aspx
15,6", Intel Core i5-5200U, 8GB, 128GB SSD, Intel HD Graphics 5500

Heeft iemand hier ervaring mee (met het oog op studeren, veel reizen, etc)? Ik las namelijk hier: reviews: Toshiba L50-B: laptop met een duidelijk accent dat de behuizing niet zo goed is... Zou hij dan te snel kapot gaan als ik hem dagelijks vervoer?

(Maar nu zie ik ook dat ze er een hebben die bijvoorbeeld 256 GB geheugen heeft (incl SSD). Daar betaal je wel honderd euro meer voor, maar zou dat het waard zijn?)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2015 19:16 ]

• MissC
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-09 14:02
Qua mobiliteit zou ik misschien eerder denken aan een kleinere laptop? Veel prettiger mee te slepen en op die kleine treintafeltjes te plaatsen.

SSD vind ik in dit geval inderdaad niet per se nodig, maar is wel erg prettig. Wat verwacht je allemaal op je laptop te zetten wat ruimte inneemt?
En welke Sims speel je? Als je bijv. Sims 3 met alle uitbreidingen erop zet, plus nog andere dingen, kom je niet ver met 128GB...

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:03

ewf

Kijk eens naar een Asus Zenbook, 13.3" scherm maar 1,2 Kg.
Staat nog een review van hier op Tweakers.

Je bent nog jong en hopelijk goede ogen en dan is zo'n HD scherm op 13.3" zeer scherp.
De laptop komt uit standby binnen 2 seconden en heeft super lange gebruiksduur.

Succes en groet,

Erik

Verwijderd

Topicstarter
MissC schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:09:
Qua mobiliteit zou ik misschien eerder denken aan een kleinere laptop? Veel prettiger mee te slepen en op die kleine treintafeltjes te plaatsen.

SSD vind ik in dit geval inderdaad niet per se nodig, maar is wel erg prettig. Wat verwacht je allemaal op je laptop te zetten wat ruimte inneemt?
En welke Sims speel je? Als je bijv. Sims 3 met alle uitbreidingen erop zet, plus nog andere dingen, kom je niet ver met 128GB...
Hm ik was zelf eigenlijk bang dat ik met een kleinere laptop voor grotere werkstukken een beetje moe zou worden van het kleine scherm (ook mbt twee pagina's naast elkaar plaatsen), maar wellicht dat ik dan toch naar kleinere dingen moet kijken.. ik neem aan dat je op de meeste laptops wel een groter scherm voor thuis zou kunnen aansluiten? of heb ik dan een speciale aansluiting nodig?

Ik verwacht op dit moment enkel microsoft office en een virusscanner erop te zetten, meer gebruik ik eigenlijk niet.. en de Sims heb ik nog geen aangeschaft (de computers die ik had waren altijd te oud), maar zou 256 GB dan wel genoeg zijn?