toshiba satelite pro R50-B wil niet instaleren op SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 19:39
hallo,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een toshiba satelite pro r50-b-10k hier heb ik een ssd in gebouwd de bios herkend de ssd ook normaal echter de windows 8.1 instalatie wil de SSD niet zien. Hij geeft aan dat hij de benodigde drivers niet heeft om de SSD/hardeschijf te laden.
ik heb de bios in legacy mode gezet en in uefi mode beide zelfde resultaat. toen heb ik weer de normale hardeschijf er in geplaatst windows setup opgestart en deze hardeschijf word gewoon herkent en kan ik gewoon windows op instaleren. maar op het moment dat ik de ssd er weer in plaats kan hij hem weer niet vinden in de setup.

op de Toshiba website zijn geen drivers voor bij de instalatie te vinden (F6 drivers). ook is er geen nieuwe bios te vinden bios op de laptop is 1.40.
de ssd die ik gebruik Crucial BX100 250GB ook met de laatste bios

ik ben onderhand al 2 dagen bezig om proberen de ssd aan de gang te krijgen in de setup.

als ik de bios op Legacy zet en ik wil windows 7 instaleren vind de setup de ssd wel maar de windows 8.1 setup vind hem niet.

heb al op google gezocht ik vind hier 1 ander topic met de zelfde laptop serie R50-B echter hier staat ook geen antwoord in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
AHCI enabled in je bios ipv IDE ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
deze optie is nergens in de bios te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Waarschijnlijk mis je dan de benodigde Sata controller drivers ?

[ Voor 43% gewijzigd door Breezers op 19-08-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
Breezers schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:44:
Waarschijnlijk mis je dan de benodigde Sata controller drivers ?
met die driver werkt het ook niet kan hem wel inladen maar nog steeds geen ssd in de windows 8.1 setup. had het ook raar gevonden als het er wel mee werkte aangezien de normale hdd wel word gevonden zonder die driver.

ook heb ik al een 2de ssd geprobeerd met het zelfde resultaat. dit om uit te sluiten dat de ssd kapot is

[ Voor 4% gewijzigd door hjvg op 19-08-2015 18:17 ]

• hjvg
kleine update.

ik heb vanmorgen windows 7 geïnstalleerd op de ssd (aangezien dit het enige os is die de ssd ziet) windows 7 werkt normaal en heb geen problemen.
toen heb ik geprobeerd windows 7 te upgraden naar windows 8. echter zo gauw de installatie vanuit windows 7 reboot om de upgrade voort te zetten kan hij naar de reboot de installatie niet voortzetten en draait hij alles weer terug en start weer op naar windows 7.

net geprobeerd een oude micron 64 gb in de zelfde laptop te plaatsen ssd word direct in de windows 8 setup herkent en installatie loopt goed.

ook contact gehad met Toshiba (maar die zeggen we leveren hem zonder ssd dus geen support)
ook contact met crucial gehad deze zeiden volgens onze gegevens moet hij gewoon werken met de Toshiba r50-b-10k dus het zal een bios instelling zijn. dit zou heel raar zijn aangezien met de zelfde bios instellingen de 64 gb ssd wel herkent word

• Breezers
Ik las ergens dat als je de SSD ipv MBR naar GPT zou formateren, dat Windows 8 wel zou installeren.
Ik heb alleen geen idee of dit klopt

• hjvg
ook dit werkt niet ssd is nu gpt maar zelfde probleem.

ik heb zojuist ook windows 8 geinstaleerd op de 64gb ssd zonder problemen daarna de ssd gekloond en de 240gb ss weer in de laptop gedaan en nee hoor blauw scherm bij opstarten dan gaat hij naar het recovery gedeelte van windows 8 maar daar zegt hij dat hij geen partitie kan vinden.

ik ga nog 1 ding proberen en dat is een kingston ssd er inplaatsen en hope dat hij het daar mee gaat doen anders moet ik het denk ik toch maar opgeven

• hjvg
oke probleem opgelost.
kingston ssd opgehaald en er ingedaan en werkte direct.
Dus conclusie de BX100 ssd werkt is niet compatible met de Toshiba satalite pro R50-B serie

@breezers bedankt voor het mee denken
Pagina: 1