Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Eager
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 09:47
Hallo Tweakers,

Ik wil twee beamers op afstand aan en uit kunnen schakelen.
Met de ICS-1000 Internet Control Station zou dat kunnen.
Echter, de beamer mag niet zomaar uitgezet worden door de stroom eraf te halen.
In plaats daarvan moet je met de afstandbediening het commando "OFF" geven.
De lamp gaat dan uit en de ventilator blijft nog een tijdje draaien, tot de projector is afgekoeld. Dan gaan ze pas uit (stand bye).

Vraag: zou het mogelijk zijn om op afstand het commando "OFF" te geven in plaast van gewoon de stroom uit te schakelen?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Eager schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:03:

Vraag: zou het mogelijk zijn om op afstand het commando "OFF" te geven in plaast van gewoon de stroom uit te schakelen?
Ja, met de afstandsbediening dus :+

Maar zonder gekheid .... hangt van de beamer af. Sommige beamers hebben een aparte aansluiting om hem met RS232 te besturen, mogelijk heeft zo'n ding een web-interface waarmee het kan, etc.

En anders zou je mbv een infraroodzendertje het uit-signaal van de afstandbediening moeten afvangen, en iets maken dat je op afstand dat signaal kan laten uitsturen.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 09:53

EnnaN

Toys in the attic

Je zou de ventilator kunnen tweaken? Stroom van de beamer af = ventilator op timer aan

sig

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Veel van die dingen hebben sowieso een auto-power-off die je in kunt stellen zo dat het ding na x minuten inactief zelf uitschakelt. TS zal echt meer info moeten geven en/of zelf even moeten kijken, legio mogelijkheden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Eager
u_nix_we_all schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:23:
Veel van die dingen hebben sowieso een auto-power-off die je in kunt stellen zo dat het ding na x minuten inactief zelf uitschakelt.
Ja, dat is een goede. De beamer die ik op het oog had heeft idd "auto power off" waarbij hij uitschakelt als hij een bepaalde tijd geen inputsignaal krijgt.
TS zal echt meer info moeten geven en/of zelf even moeten kijken, legio mogelijkheden.
Het idee is om twee beamers op te stellen in de entree van een gebouw waar vaak niemand aanwezig is maar waar wel veel mensen langslopen. De beamers projecteren beelden en flimpjes op objecten die speciaal daarvoor gemaakt worden. Mijn plan was om de beamers (die ik nog moet bestellen) aan te sluiten op een eigen raspberry Pi dan de content met bijv. Screenly te updaten https://www.screenlyapp.com/tour/

De beamers wilde ik aan en uit kunnen schakelen met ICS-1000 Internet Control Station zodat we het geheel op afstand kunnen bedienen. Maar dat hoeft dus niet als de beamer automatisch uitschakelt.

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-11 11:01

Shapeshifter

Get it over with

Mijn Epson EH-TW3200 heeft gewoon een RS232 connector die ik met een simpel ASCII commando kan aansturen: PWR OFF als ik het goed heb. 5 regels code in Python en prima te doen met een Raspberry Pi (gebruik daarvoor een USB -> RS232 converter). Als dat geen optie is zou ik via infrarood gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Shapeshifter op 20-08-2015 00:18 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:42
RS232 of een IR-blaster inderdaad. Dat laatste zou je nog vrij eenvoudig met een Arduino o.i.d. kunnen maken. Maak je een sketch zodat je de Arduino over netwerk kunt aanroepen: http://ipadres/?command=poweroff

De stroom eraf gooien moet je niet doen, heb je kans dat je lamp uit elkaar klapt omdat hij z'n warmte niet kwijt kan.

• Limojo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-11 23:23
Vergeet die halfbakken ICS-1000 en ga voor de JB media light manager air.
Doet wat ie moet doen, eigen server aan boord en dus niet afhankelijk van een 3e partij.
Er word door JB media continu gewerkt aan verbeteringen.

http://cms.jbmedia.de/ind...rontpage&Itemid=1&lang=de

:)

• Eager
ThinkPadd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:31:
RS232 of een IR-blaster inderdaad. Dat laatste zou je nog vrij eenvoudig met een Arduino o.i.d. kunnen maken. Maak je een sketch zodat je de Arduino over netwerk kunt aanroepen: http://ipadres/?command=poweroff
Dat soort dingen gaat me niet lukken, net als vijf regels Python schrijven, helaas..
De stroom eraf gooien moet je niet doen, heb je kans dat je lamp uit elkaar klapt omdat hij z'n warmte niet kwijt kan.
Nee, dat begrijp ik, daarom wil ik het ook op een andere manier doen.

Maar de AUTO POWER OFF gaat ook niet werken, hoor net van de BenQ support dat auto power off (en ON) alleen werkt met VGA. Dat is wel erg Old School. Zal eens verder kijken of er geen beamers zijn die dat wel doen via HDMI.
Limojo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 21:49:
Vergeet die halfbakken ICS-1000 en ga voor de JB media light manager air.
Doet wat ie moet doen, eigen server aan boord en dus niet afhankelijk van een 3e partij.
Er word door JB media continu gewerkt aan verbeteringen.

http://cms.jbmedia.de/ind...rontpage&Itemid=1&lang=de

:)
Die valt nogal buiten het budget. Maar hij heeft wel IR aan boord. Misschien kan die de beamer wel uitzetten, zal eens kijken.

[ Voor 24% gewijzigd door Eager op 21-08-2015 15:32 ]

Pagina: 1