x
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2021 11:14 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Breezers op 19-08-2015 16:52 ]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
[ Voor 38% gewijzigd door KillerAce_NL op 19-08-2015 16:53 ]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ah, dat wist niet, weer iets geleerdKillerAce_NL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:52:
Nee geboortedatums worden pas na 100 jaar openbaar. Dit is dus een schending van privacy.
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Je zou je verbazen hoeveel bedrijven genoegen nemen met je geboortedatum als je ze opbelt omdat je een wachtwoord vergeten bent.
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Daar heb je een punt idd! Daar had ik nog niet over nagedachtNvidiot schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:55:
[...]
Je zou je verbazen hoeveel bedrijven genoegen nemen met je geboortedatum als je ze opbelt omdat je een wachtwoord vergeten bent.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
In deze tijd met social media (voornamelijk Facebook) zou het schandalig zijn als een bedrijf persoonlijke gegevens baseert op zoiets. Aan de andere kant: zo moeilijk is het niet om achter een geboortedatum te komen van bijv. een collega, je buurman, etcNvidiot schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:55:
[...]
[ Voor 59% gewijzigd door President op 19-08-2015 17:16 ]
blub
Ja, de via-via route. Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Ik was zo gefixeerd op hem bereiken via mail omdat dat eerder ook zo lukte.Als je achter-achter-achterneef het er blijkbaar steeds opnieuw opzet (het bedrijf zelf publiceert het niet), dan kan je hem toch via via laten weten dat je dit niet wilt?
De grote bedrijven doet vrijwel niet anders als je ze belt. Misschien dat ze extra om je postcode vragen maar meer niet...tweakerdennis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:14:
Als je achter-achter-achterneef het er blijkbaar steeds opnieuw opzet (het bedrijf zelf publiceert het niet), dan kan je hem toch via via laten weten dat je dit niet wilt?
[...]
In deze tijd met social media (voornamelijk Facebook) zou het schandalig zijn als een bedrijf persoonlijke gegevens baseert op zoiets. Aan de andere kant: zo moeilijk is het niet om achter een geboortedatum te komen van bijv. een collega, je buurman, etc
En dus daarom recalcitrant doet....
Dont work hard, just party!
Gegevens die we meestal niet verwijderen
Geboortedatum
Adressen
Telefoonnummers
Jawel, dat staat er beide op.Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:39:
[...]
Dan moet je al mijn adres weten. En dan nog staat daar niet mijn geboortedatum en geboorteplaats op.
[ Voor 7% gewijzigd door nokiaan958GB op 20-08-2015 12:43 ]
Is maar net afhankelijk van de leeftijd van de TS...nokiaan958GB schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:42:
[...]
Jawel, dat staat er beide op.
Niet erg netjes van de site.
Hoe kan je vader namens jou toestemming kan geven is mij een raadsel.
Blijkbaar oud genoeg want zal het hem namelijk helemaaaal niks boeien wat je van hem vind en elders noemt bij een bepaalde beroepsgroep sowieso een paardelul en moet de paardelul een advocaat contact zoeken om gegevens offline te laten halen.toolkist schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:19:
[...]
Is maar net afhankelijk van de leeftijd van de TS...
[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 20-08-2015 16:19 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:55:
[...]
Iets met appels en peren. Maar bedankt voor je reactie.
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:45:
...Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven.
WTF! Rot op met je hobbysite en laat mij erbuiten!
Oke, dan is het appels & peren. Maar ongevraagd informatie & data van anderen online zetten en dan zelf redelijk ongenuanceerd roepen dat je maar met een advocaat moet komen, dat is natuurlijk geheel anders. Sorry dan maar dat ik je daarop aanspreek; het feit dat je neefje (of wie dan ook behalve jijzelf) iets invult op een genealogie-site is vanzelfsprekend "privacy / wil uit Google / haal me eraf!!" maar als jij iets zelf ergens neerzet zonder aanziens des persoons, op een semi-hobby site, dan is het ineens niet "privacy / wil uit Google / haal me eraf!!"En bovendien wil ik helemaal niet naar de rechter. Ik vind het alleen maar heel, heel erg irritant dat er iemand is die voor mij bepaalt dat het oké is om informatie over mij online te zetten. Maar ik wil wel gewoon dat het offline gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 20-08-2015 18:51 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq