Toon posts:

Ongevraagd vermeld op genealogiesite - wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2021 11:14 ]

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zijn deze gegevens niet gewoon vrij opvraagbaar en voorhanden in de verschillende openbare registers ?

In dat geval zou het verhaal Wet bescherming persoonsgegevens of andere privacy wetgeving niet op gaan lijkt mij ? Het gaat om de vermelding dat jij conform register familie bent van.... er staat niets in dat niet waar is of enigzins belastend zou zijn (of je het leuk vindt is wat anders)

[ Voor 28% gewijzigd door Breezers op 19-08-2015 16:52 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee geboortedatums worden pas na 100 jaar openbaar. Dit is dus een schending van privacy.
Voor het verzoekschrift heb je geen advocaat nodig, ik zou zeggan dat na al die mails deze actie wel gepast is.

[ Voor 38% gewijzigd door KillerAce_NL op 19-08-2015 16:53 ]

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waar iemand zich al niet druk om kan maken :|

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
KillerAce_NL schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:52:
Nee geboortedatums worden pas na 100 jaar openbaar. Dit is dus een schending van privacy.
Ah, dat wist niet, weer iets geleerd ;)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:52:
Je zou je verbazen hoeveel bedrijven genoegen nemen met je geboortedatum als je ze opbelt omdat je een wachtwoord vergeten bent.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nvidiot schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:55:
[...]

Je zou je verbazen hoeveel bedrijven genoegen nemen met je geboortedatum als je ze opbelt omdat je een wachtwoord vergeten bent.
Daar heb je een punt idd! Daar had ik nog niet over nagedacht

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:09
Als je achter-achter-achterneef het er blijkbaar steeds opnieuw opzet (het bedrijf zelf publiceert het niet), dan kan je hem toch via via laten weten dat je dit niet wilt?
Nvidiot schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:55:
[...]

In deze tijd met social media (voornamelijk Facebook) zou het schandalig zijn als een bedrijf persoonlijke gegevens baseert op zoiets. Aan de andere kant: zo moeilijk is het niet om achter een geboortedatum te komen van bijv. een collega, je buurman, etc

[ Voor 59% gewijzigd door President op 19-08-2015 17:16 ]

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
En iedereen kan op kadaster.nl tegen betaling een kadastraal bericht object aanvragen waar alle gegevens van de een onroerende zaak en eigenaren op staan.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11 17:38

Foamy

Fulltime prutser

Kijk na waar de site gehost word, en stuur de desbetreffende hoster een Notice and Takedown melding.

blub

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2021 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je achter-achter-achterneef het er blijkbaar steeds opnieuw opzet (het bedrijf zelf publiceert het niet), dan kan je hem toch via via laten weten dat je dit niet wilt?
Ja, de via-via route. Stom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Ik was zo gefixeerd op hem bereiken via mail omdat dat eerder ook zo lukte.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-11 11:25

vhal

ಠ_ಠ

tweakerdennis schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:14:

[...]

In deze tijd met social media (voornamelijk Facebook) zou het schandalig zijn als een bedrijf persoonlijke gegevens baseert op zoiets. Aan de andere kant: zo moeilijk is het niet om achter een geboortedatum te komen van bijv. een collega, je buurman, etc
De grote bedrijven doet vrijwel niet anders als je ze belt. Misschien dat ze extra om je postcode vragen maar meer niet...

Strava

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10 11:28
Als ik je goed begrijp dan heeft je vader toestemming gegeven.
Hij heeft dus contact (gehad) met dit verre familielid. Het achterhalen van zijn contactgegevens moet dus via eigen familie te doen zijn?
Waarom bel (mail, schrijf....etc) je hem dan niet gewoon en kaart je je bezwaar aan?

In mijn ervaring werkt hierover praten vaak het aller beste om tot een oplossing te komen. Kan mij namelijk voorstellen dat jou achter-(achter)neef, het zelfde denk als DennusB....
DennusB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:52:
En dus daarom recalcitrant doet....

Dont work hard, just party!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
of je vraagt aan Google of die de urls waar jij op voorkomt wilt verwijderen...
Dan is het iig niet meer te vinden

Al verwijderd google geen geboortedata zie ik nu, zie:
https://support.google.com/websearch/answer/2744324
Gegevens die we meestal niet verwijderen

Geboortedatum
Adressen
Telefoonnummers

• nokiaan958GB
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:39:
[...]

Dan moet je al mijn adres weten. En dan nog staat daar niet mijn geboortedatum en geboorteplaats op.
Jawel, dat staat er beide op.

Niet erg netjes van de site.
Hoe kan je vader namens jou toestemming kan geven is mij een raadsel.
Lijkt mij verboden dat je zonder toestemming wordt genoemd net als het ongevraagd plaatsen van een foto.
Ben bang dat je een jurist moet inschakelen.

[ Voor 7% gewijzigd door nokiaan958GB op 20-08-2015 12:43 ]

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-11 17:07
Als je nou eens via die stamboom het telefoonnummer van die achterneef achterhaald dan kan je hem direct bellen. Dat die beheerder er geen zin in heeft zal wel maar die achterneef van je zal vast wel meewerken lijkt me.

Met 2 a 3 belletjes heb je dat nummer wel lijkt me...Vader ---> Oom van Vader ---> Neefje ofzo :-)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:42:
[...]

Jawel, dat staat er beide op.

Niet erg netjes van de site.
Hoe kan je vader namens jou toestemming kan geven is mij een raadsel.
Is maar net afhankelijk van de leeftijd van de TS...

• MAX3400
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

toolkist schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:19:
[...]

Is maar net afhankelijk van de leeftijd van de TS...
Blijkbaar oud genoeg want zal het hem namelijk helemaaaal niks boeien wat je van hem vind en elders noemt bij een bepaalde beroepsgroep sowieso een paardelul en moet de paardelul een advocaat contact zoeken om gegevens offline te laten halen.

Beetje pot verwijt de ketel; "ik wil niet op genealogie en wil niet naar de rechter" maar als je wat van TS gedaan wil krijgen, moet je minstens een advocaat in de arm nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 20-08-2015 16:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2021 11:15 ]

• MAX3400
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:55:
[...]

Iets met appels en peren. Maar bedankt voor je reactie.
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:45:
...Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven.
WTF! Rot op met je hobbysite en laat mij erbuiten!
En bovendien wil ik helemaal niet naar de rechter. Ik vind het alleen maar heel, heel erg irritant dat er iemand is die voor mij bepaalt dat het oké is om informatie over mij online te zetten. Maar ik wil wel gewoon dat het offline gaat.
Oke, dan is het appels & peren. Maar ongevraagd informatie & data van anderen online zetten en dan zelf redelijk ongenuanceerd roepen dat je maar met een advocaat moet komen, dat is natuurlijk geheel anders. Sorry dan maar dat ik je daarop aanspreek; het feit dat je neefje (of wie dan ook behalve jijzelf) iets invult op een genealogie-site is vanzelfsprekend "privacy / wil uit Google / haal me eraf!!" maar als jij iets zelf ergens neerzet zonder aanziens des persoons, op een semi-hobby site, dan is het ineens niet "privacy / wil uit Google / haal me eraf!!"

Dat noem ik dan met 2 maten meten waarbij jij gelijker bent dan anderen en dat jij gelijker bent in het weghalen van jouw personalia ten opzichte van anderen.

Sorry, ik blijf bij mijn persoonlijke mening; je verhaal is voor mij 100% pot & ketel. Denk dat het dan prima is dat jij en ik niet hetzelfde tegen de materie aankijken. En dat het prima is dat we dus van mening verschillen; dat kan in een vrij land.

Vergeet ook niet dat als je al gelijk gaat krijgen en content verwijderd wordt van die site of die andere site die ik bedoel, dat Google-cache alles gegevens van die site nog heeft op het moment dat iemand jouw naam gaat zoeken van buiten de EU (al dan niet via een buitenlandse proxy).

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 20-08-2015 18:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• nokiaan958GB
  • Niet online
Ik sprak laatst een bestuurlid van een vrijwilligersorganisatie.
Zij ontvingen een brief op hoge poten waarin een bedrag met 4 cijfers werd geeist omdat de auteursrechten waren geschonden door het gebruik van een leuke foto op de website van de vrijwilligersorganisatie.

Auteursrechten is natuurlijk een iets ander verhaal.
Maar je hoeft er toch geen genoegen meer te nemen dat jouw spullen/gegevens zonder jouw toestemming her en der opduiken op diverse website?
Eens een boze brief sturen kan altijd >:)
Pagina: 1