Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-11 20:18
Hallo allemaal,

Een paar minuten geleden wilde ik resurrection remix voor de htc one x installeren maar de boot.img wilt niet flashen. Het zegt dat het faalt

Dit heb ik gedaan :
cd..
cd..
cd fastboot
fastboot devices
fastboot flash boot boot.img

Wat heb ik fout gedaan en wat kan ik doen ?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29
wat is de output van fastboot devices

leuk dat je een rijtje commando's geeft, maar cd.. cd.. zegt natuurlijk helemaal niks (behalve dat je 2 mappen omhoog bent gegaan in de command line...)

hoe ben je begonnen? zijn de usb drivers goed geinstalleerd? heb je een andere usb poort (usb 2 bv) en een andere kabel geprobeerd? is je bootloader unlocked (s-off bij HTC geloof ik).

zoals je ziet, meer vragen dan antwoorden, dus graag meer info

Strava

• tweakerjunior
Prulleman schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:15:
wat is de output van fastboot devices

leuk dat je een rijtje commando's geeft, maar cd.. cd.. zegt natuurlijk helemaal niks (behalve dat je 2 mappen omhoog bent gegaan in de command line...)

hoe ben je begonnen? zijn de usb drivers goed geinstalleerd? heb je een andere usb poort (usb 2 bv) en een andere kabel geprobeerd? is je bootloader unlocked (s-off bij HTC geloof ik).

zoals je ziet, meer vragen dan antwoorden, dus graag meer info
Hallo

* mijn bootloader is unlocked
*mijn bootloader is s-on
* mijn telefoon wordt herkent in apparaat beheer

Ik wilde rr 5.5.4 remix installeren.
Ik heb het zo gedaan:

nieuwe layout recovery geinstalleerd.
telefoon geformatteerd
Een advanced wipe gedaan
De zom zip en gapps geinstalleerd
Naar de recovery gegaan
Boot.img geflashed
Mijn fastboot map zit op de c drive

Ik heb de rom zip opnieuw geïnstalleerd. Nu werkt het wel :)
Ik denk dat ik een corrupte bestand had :)

[ Voor 5% gewijzigd door tweakerjunior op 19-08-2015 16:27 ]

• Prulleman
kan je fastboot commando's geven in recovery bij een HTC? bij mijn nexus devices moet ik voor fastboot in het bootloader scherm staan, niet in recovery.

en nogmaals wat is de output/response van "fastboot devices" als je daar geen device id terug krijgt is je connectie niet OK

Strava

• tweakerjunior
Prulleman schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:31:
kan je fastboot commando's geven in recovery bij een HTC? bij mijn nexus devices moet ik voor fastboot in het bootloader scherm staan, niet in recovery.

en nogmaals wat is de output/response van "fastboot devices" als je daar geen device id terug krijgt is je connectie niet OK
Sorry mijn fastboot commando's waren in de bootloader. Ben even door de war :P .Ik kreeg een getal terug in fastboot devices zelfs toen de boot.img niet wilde werken.

C:\fastboot>fastboot devices
SH34AW100428 fastboot

• Prulleman
ok, dan is je connectie en driver in principe goed...

even nog wat stomme vragen want slimme kan ik ook niet meer bedenken ;)
heet je boot.img ook echt boot.img of heeft dit bestand een andere naam
staast je boot.img in de map waar je op dat moment met de command line in zit (map waar ook fastboot staat).

Strava

Verwijderd

XDA al gekeken?

Daarnaast moet je volgens mij altijd eerst boot.img flashen, en dan pas de rom proberen te installeren...

• tweakerjunior
Bedankt voor jullie hulp
Sorry voor de late reactie.
@ Prulleman mijn boot.img heet boot ( ik zit op windows 10 ..)
Sorry voor de onduidlelijkheid maar gelukkig werkt het nu... Ik heb de rom zip opnieuw geinstalleerd en de boot.img genomen en nu werkt het .. :)

@ Thing87 Ik had ergens gelezen dat het niet uitmaakt. Bedankt voor de tip :) Voortaan eerst de boot.img flashen.

Bedankt voor jullie hulp

edit: Na een dag de rom te hebben gebruikt is me opgevallen dat de batterij langzaam oplaad ... Wat kan ik eraan doen?

[ Voor 12% gewijzigd door tweakerjunior op 20-08-2015 19:47 ]

Verwijderd

Geen flauw idee, misschien zit ergens een fast-charge optie in je nieuwe Rom

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
tweakerjunior schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:08:
Sorry voor de onduidlelijkheid maar gelukkig werkt het nu... Ik heb de rom zip opnieuw geinstalleerd en de boot.img genomen en nu werkt het .. :)
edit: Na een dag de rom te hebben gebruikt is me opgevallen dat de batterij langzaam oplaad ... Wat kan ik eraan doen?
Je weet zeker dat je boot image goed is? Dat is namelijk de kernel, en als die niet matched met je ROM dan krijg je idd batterij issue's en meer van dat soort problemen.

• tweakerjunior
Ja ,
Het is de boot.img uit de romzip.
Pagina: 1