Upgraden van pirated Windows 7 naar genuine Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Hi there,

ik heb mijn laptop een flinke tijd geleden overgenomen van iemand die er een gepirate versie van Windows op heeft geïnstalleerd. Het betreft Windows Ultimate, waar de laptop een licentie heeft voor Home Premium. Nu wil ik graag upgraden naar Windows 10 (geen clean install, dan ben ik minstens een hele dag bezig om alles weer up and running te krijgen), maar dan dus naar de versie waar ik een licentie voor heb. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg? Dus ik wil zeg maar van Windows 7 Ultimate ---> Windows 10 Home Premium (of hoe de versie in Windows 10 ook heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 22:41
De weg om te volgen:
1. Installeer windows 7 home premium met de bijgeleverde key
2. Upgrade naar windows 10 home

Je kunt niet van ultimate upgraden naar 10 home.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Well... Dat is duidelijk. Thanks!

*topic closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar is het dan niet slimmer om vanuit de win7 ultimate te upgraden, dan krijg je win10 pro. En het is nog veel minder werk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Reepje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:26:
Maar is het dan niet slimmer om vanuit de win7 ultimate te upgraden, dan krijg je win10 pro. En het is nog veel minder werk ook.
"Upgraden van pirated Windows 7..." zie ik als topictitel, jij toch ook?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dat zie ik, maar MS heeft in al haar wijsheid besloten alle geactiveerde versies van windows 7.1 en 8.1 een gratis upgrade naar win10 te geven. Hierbij maakt het niet uit of deze pirated was of legal. Verder kregen ook alle win-preview apparaten een upgrade naar win10 final.
Dus wat let je om daar gebruik van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
hardware-lover schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:29:
[...]

"Upgraden van pirated Windows 7..." zie ik als topictitel, jij toch ook?
Microsoft heeft er echter geen enkele moeite mee ook deze windows versies van een update te voorzien. dat wil zeggen ik had 8.1 niet legale versie en draai nu netjes 10 legaal en dat allemaal rechstreeks via update.

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Reepje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:32:
Dus wat let je om daar gebruik van te maken?
Het feit dat de licentie nog steeds illegaal is waardoor je alsnog een pirated Win10 hebt. Dat je kan upgraden wil niet zeggen dat het legaal is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dat is inderdaad een overweging.

Echter, feit is dat MS de upgrade ook aan de niet legale versies aanbood. Nu kan het zijn dat de upgrade assistant geen weet had van kmspico of whatever, maar dat geloof ik niet. Het lijkt me zeer waarschjnlijk zelfs dat ze het wel wisten. Maar toch bieden ze je de upgrade aan. Met dezelfde opdringerige advertentie: Reserveer je gratis Kopie.
Hetzelfde gebeurde met de insider preview. Eerst was er sprake van dat de insiders ook gratis een final zouden krijgen, daarna was daarover verwarring, maar ook de previews werden omgezet naar final. Zo is mijn asus eeepc met daarop xp, nadat deze als test bakkie heeft gefunctioneerd voor de preview nu voorzien van een win10 final.

Ik schat zo in, dat MS gewoon heel graag heeft dat er zoveel mogelijk mensen overstappen naar win10.

En natuurlijk kunnen ze niet openbaar verkondigen wat ik enkele post hierboven heb neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
Reepje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:46:
Dat is inderdaad een overweging.

Echter, feit is dat MS de upgrade ook aan de niet legale versies aanbood. Nu kan het zijn dat de upgrade assistant geen weet had van kmspico of whatever, maar dat geloof ik niet. Het lijkt me zeer waarschjnlijk zelfs dat ze het wel wisten. Maar toch bieden ze je de upgrade aan. Met dezelfde opdringerige advertentie: Reserveer je gratis Kopie.
Hetzelfde gebeurde met de insider preview. Eerst was er sprake van dat de insiders ook gratis een final zouden krijgen, daarna was daarover verwarring, maar ook de previews werden omgezet naar final. Zo is mijn asus eeepc met daarop xp, nadat deze als test bakkie heeft gefunctioneerd voor de preview nu voorzien van een win10 final.

Ik schat zo in, dat MS gewoon heel graag heeft dat er zoveel mogelijk mensen overstappen naar win10.

En natuurlijk kunnen ze niet openbaar verkondigen wat ik enkele post hierboven heb neergezet.
Ik zou (ook geen alle rotzooi die die pirated versies met zich meebrengen ook gewoon kiezen voor de weg die als eerste genoemd is :

Windows 7 Home Premium installeren en van daaruit upgraden naar Windows 10....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:49
TheVMaster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:52:
[...]

Ik zou (ook geen alle rotzooi die die pirated versies met zich meebrengen ook gewoon kiezen voor de weg die als eerste genoemd is :

Windows 7 Home Premium installeren en van daaruit upgraden naar Windows 10....
Dan zou ik de pirated versie upgraden, dan krijg je pro en daarna clean install doen, dan heb je de rotzooi van de pirated versie niet

En is net zoveel werk van home (legaal) naar 10 gaan, maar dan krijg je windows 10 home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:40

TheVMaster

Moderator WOS
ivo1969 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:22:
[...]

Dan zou ik de pirated versie upgraden, dan krijg je pro en daarna clean install doen, dan heb je de rotzooi van de pirated versie niet

En is net zoveel werk van home (legaal) naar 10 gaan, maar dan krijg je windows 10 home
En dat is erg.......Uiteindelijk heb je dan geen legale versie van Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-09 22:33
Beloofde Microsoft niet om illegale Windows 10 gebruikers een "aantrekkelijk aanbod" te geven zodat ze toch zouden overstappen op een legale versie? Wat is daarmee gebeurt?
Pagina: 1