Toon posts:

Televisie gezocht, maximaal € 2.500

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag, net als zo velen ben ik op zoek naar een andere televisie.
Ik heb in mijn zoektocht al een hoop research gedaan op het internet en ook de zoekfunctie hier al gebruikt, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Af en toe denk ik dat ik eruit ben.... en dan lees ik toch weer dingen zodat het hem niet word.
Lang verhaal kort, ik heb nu een Panasonic Plasma 42" nu heeft dat ding een groene streep door het midden van het beeld (van boven naar beneden) op het internet al gelezen dat dit een Panasonic kwaal is.

Destijds ben ik bewust voor een plasma gegaan omdat ik het beeld mooier vond dan lcd.
Nu dus rustig aan op zoek naar een andere, voordat deze het helemaal begeeft.

De televisie wordt thuis gebruikt om films en sport (voetbal) te kijken en de jongens spelen er ook met de xbox op.

Ik begon mijn zoektocht dus met uhd, dit is volgens de heren verkopers "state of the art"
In de winkel ziet het er inderdaad gelikt uit, totdat ik op internet las dat het vooral met sport niet optimaal is.... (ingezoomd ziet het er goed uit, maar zodra het beeld verder word uitgezoomd zie je de rugnummers niet eens meer. dit heb ik dus gelezen en niet zelf ervaren...)

Toen verdiept in oled van LG (de LG 55EC930V) zag er in de winkel ook top uit, moet zeggen dat ondanks het "maar" hd is, het er nog beter uitzag dan uhd.
Dan lees ik op het internet weer dingen zoals : vertragingen in het beeld met bijvoorbeeld console spellen (judder), kleuren die niet optimaal zijn, menu's die traag openen etc.

Ik ben niet zo heel kritisch en heb ook niet van die "getrainde" ogen als sommige hier :)

Dus hier de ham vraag, die ik hoop dat jullie kunnen beantwoorden.

Ik zoek dus een televisie met de volgende kwaliteiten

- goed voetbal op kan kijken
- uiteraard films kan kijken
- Xbox spellen het goed op doen

Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

Groet Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hstrr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-10 20:14
Ook niet onbelangrijk is ongeveer het budget wat u eraan wil besteden ?

En welke inch maat hebt u in gedachten?

U geeft aan dat u al veel zoek werk hebt verricht op het net , dan bent u vast een of meerdere tv's tegengekomen die u aandacht hadden .

Zou u misschien aan kunnen geven welke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het reageren,

Qua budget zit ik te kijken tot ongeveer €2500,-

Het beeldformaat zal 55" of 65" moeten zijn.

Types weet ik niet precies meer, ik was eerlijk gezegd op het einde alleen maar gefocust op de oled techniek, omdat deze het dichtste in de buurt van plasma komt.

Moet ook toegeven dat ik niet echt merk gebonden ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Neem eens diverse soortgelijke topics door in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Daar hoort dit topic ook thuis en krijgt het dus een verhuizing naar toe. Daar zul je toch genoeg wijzer kunnen worden om een aantal potentiële modellen te vinden.

Ik heb ook even je topic titel aangepast.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Tja ik zit zelf ook te zoeken.
Ik dacht aan de volgende modellen : pricewatch: LG 55EC930V Zwart
Oled scherm, nadeel is wel dat je eigen geluidsset nodig hebt want tv geluid is bagger.
Ophangen is drama, kan maar met 1 speciale beugel van LG zelf, namelijk de : http://www.lg.com/us/tv-accessories/lg-OSW100-wall-mount

Zelf kijk ik naar de : pricewatch: Samsung 55JS9000 of pricewatch: LG 55UF950V Zwart alleen je moet je afvragen of 4k nodig is op het moment.

Met ultra hd zit je wel goed voorlopig, helemaal als 4k ooit begint te lopen. Maarja zoals gezegd, dat is ook afhankelijk hoe en wat.

Verwijderd

Topicstarter
rolandos582 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 02:23:

Zelf kijk ik naar de : pricewatch: Samsung 55JS9000 of pricewatch: LG 55UF950V Zwart alleen je moet je afvragen of 4k nodig is op het moment.

Met ultra hd zit je wel goed voorlopig, helemaal als 4k ooit begint te lopen. Maarja zoals gezegd, dat is ook afhankelijk hoe en wat.
De Samsung heb ik ook bekeken, maar ook die komt volgens de gebruikers compleet met "backlight bleeding"

En de LG komt er hier op tweakers ook niet zo best uit (ook niet bij de gebruikers reviews)

Misschien dat ik toch maar ga kijken voor een oled 4k :?

• powah2k4
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-10-2021
De 55EG960 is past geleden hier op tweakers getest. Qua beeld echt super. Prijs zal helaas iets minder super zijn. In de review geven ze 4500 aan maar deze zal 3999 gaan kosten.

Verwijderd

Topicstarter
powah2k4 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:28:
De 55EG960 is past geleden hier op tweakers getest. Qua beeld echt super. Prijs zal helaas iets minder super zijn. In de review geven ze 4500 aan maar deze zal 3999 gaan kosten.
Da's inderdaad een mooi ding, alleen de prijs is wel een min puntje 8)7

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:52
zo ben ik ook aan het zoeken..

ik ben zelf ook aan het kijken geweest, en ik dacht aan eerste instantie aan de Panasonic 65CX800 of 55CX800.

mijn prijs zal rond de 3000 euro zitten, dus voor de 65 zal er nog wel wat af moeten.
zoals hier boven aangegeven heb ik oo dezelfde eisen (films, voetbal en ps4).
Nu ben ik zelf niet zo fan van LG, waarom weet ik niet, zal de naam wel zijn..
ik zal dit topic blijven volgen.

• rolandos582
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 15:00:
[...]

Da's inderdaad een mooi ding, alleen de prijs is wel een min puntje 8)7
Ik ga wss voor deze, plattetv geeft aan hem voor 3999 te verkopen. Of dat gebeurt moet ik maar zien. Het ding is wel, je bent dan in 1x klaar. De huidige toestellen hebben namelijk allemaal wel minpunten.

Verwijderd

Topicstarter
Als ze er nu €2999,- van maken neem ik hem ook ;)

• rolandos582
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 17:26:
Als ze er nu €2999,- van maken neem ik hem ook ;)
http://www.plattetv.nl/ex...er-de-lg-eg960v-1868.html , 3999 is de verkoopprijs met gratis soundbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie tweedehands Pana plasma zoeken. Ben blij dat ik 2 jaar geleden de laatste Pana serie heb gekocht terwijl mijn oude nog niet was versleten.

Voorbeeld: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:08:
Mooie tweedehands Pana plasma zoeken. Ben blij dat ik 2 jaar geleden de laatste Pana serie heb gekocht terwijl mijn oude nog niet was versleten.

Ik heb nu een Panasonic plasma, maat daar heb ik nu dus een groene streep van boven naar onder
En dit schijnt dus vaak voor te komen bij Panasonic schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:45:
[...]

Ik heb nu een Panasonic plasma, maat daar heb ik nu dus een groene streep van boven naar onder
En dit schijnt dus vaak voor te komen bij Panasonic schermen.
Domme pech. Heb er drie waarvan 1 tien jaar oud,,,,geen enkel probleem. Wel super beeld. Koop die GT en over een jaar of vijf naar Oled als ze normaal geprijsd zijn. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2015 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er ondertussen uit..... het word de LG 55EG960.
Afgelopen Zondag bij de BCC bekeken en echt een top beeld. de demo ziet er uiteraard gelikt uit, maar de verkoper pakte de tv ook nog van zijn display en sloot hem aan op de gewone wall met cai aansluiting.

Daar hebben we verschillende dingen (zenders) bekeken, waaronder sport en serie's.
Ik vond het er echt top uitzien.
BCC deed mij een mooi aanbod, maar uiteindelijk ben ik (met gezeik in het verleden) niet zo'n BCC fan.
Dus uiteindelijk contact gehad met Platte tv en die deden ook een mooi aanbod..... ;)

A.s Zaterdag ga ik hem daar dus ophalen met de gratis soundbar actie. en dan hoppa lekker genieten van dat ding :P

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:21
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:08:

Idem. Heb één van de allerlaatste 55ST60's gekocht. Beste keuze ooit _/-\o_

Verwijderd

Leolinedance schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:27:
[...]

Idem. Heb één van de allerlaatste 55ST60's gekocht. Beste keuze ooit _/-\o_
Heb ik ook. En als ik dan zie wat zo'n LG kost ben ik helemaal content. Daar had je 4 ST's voor. *O*
Pagina: 1