Hallo iedereen,
Ik heb sinds een week een nieuwe pc , die zonder issues gewerkt heeft , tot nu.
Na de DNS problemen met ziggo gisteren zit ik nog steeds met een probleem.
De netwerkkaart lijkt zichzelf steeds aan en uit te schakelen, de lampjes naast de lanconnector branden eerst even , daarna gaan ze uit, dan word er weer geprobeerd verbinding te maken en branden ze eventjes (hooguit 5seconden) waarna ze weer compleet uit gaan.
Er is dus geen verbinding, soms is er wel eventjes internet maar valt dit weer uit na een paar tellen.
De probleemoplosser denkt dat de netwerkkabel niet is aangesloten terwijl deze er natuurlijk in zit, altijd gewerkt heeft en getest is op een andere computer.
Wat heb ik zelf geprobeerd:
Reboot
Modem reboot
Flushdns
stroom er compleet af
DNS settings gechecked , en op 8.8.8.8 gezet, maar mocht niet baten.
Netwerkdrivers opnieuw geinstalleerd
Kabel gecontroleerd op laptop , deze werkte prima
Netwerk kaart aan en uit gezet
Hardware:
Mobo : Asus maximus VIII ranger
Lan : Intel I219-V
Driver : 20.2.4001.0
Ik zou graag een softwarematig probleem proberen uit te sluiten, heeft iemand nog ideeën?
Ik heb sinds een week een nieuwe pc , die zonder issues gewerkt heeft , tot nu.
Na de DNS problemen met ziggo gisteren zit ik nog steeds met een probleem.
De netwerkkaart lijkt zichzelf steeds aan en uit te schakelen, de lampjes naast de lanconnector branden eerst even , daarna gaan ze uit, dan word er weer geprobeerd verbinding te maken en branden ze eventjes (hooguit 5seconden) waarna ze weer compleet uit gaan.
Er is dus geen verbinding, soms is er wel eventjes internet maar valt dit weer uit na een paar tellen.
De probleemoplosser denkt dat de netwerkkabel niet is aangesloten terwijl deze er natuurlijk in zit, altijd gewerkt heeft en getest is op een andere computer.
Wat heb ik zelf geprobeerd:
Reboot
Modem reboot
Flushdns
stroom er compleet af
DNS settings gechecked , en op 8.8.8.8 gezet, maar mocht niet baten.
Netwerkdrivers opnieuw geinstalleerd
Kabel gecontroleerd op laptop , deze werkte prima
Netwerk kaart aan en uit gezet
Hardware:
Mobo : Asus maximus VIII ranger
Lan : Intel I219-V
Driver : 20.2.4001.0
Ik zou graag een softwarematig probleem proberen uit te sluiten, heeft iemand nog ideeën?
[ Voor 7% gewijzigd door Vyr op 19-08-2015 15:33 ]