Ik heb via Log Parser al onze message tracking op een MSSQL server instance gegooid (20 000 000 stuks \o/) en wil een aantal statistieken trekken. Wat mij echter niet helemaal duidelijk is, is hoe ik verzonden en ontvangen mails voor gebruiker X filteren kan. Nou ja, oppervlakkig wel: op basis van EventIDs. Vraag is dewelke. De meeste e-mails volgen het volgende stramien:
Als ik filter op 1028 ben ik toch niet tevreden: ik neem een manager als testgebruiker die veel meer e-mails heeft dan wat ik terugkrijg gebaseerd op 1028. Ik dacht "misschien is 1028 enkel intern en wordt extern 1029 gebruikt". Nee, dat zal ook niet kloppen: ik heb 400 berichten met die EventID. Dat slechts 0.0002% van het e-mailverkeer naar buiten zou gaan lijkt mij niet realistisch.
De documentatie van Microsoft zelf voor die EventIDs is weliswaar volledig, maar te summier voor mij, als niet Exchange Admin, om daar het fijne van te snappen. Wie o wie heeft hier een beter inzicht in?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 1019 SMTP submit message to AQ 1025 SMTP begin submit message 1024 SMTP submit message to cat 1033 SMTP message categorized and queued for routing 1036 SMTP message queued for local delivery 1023 SMTP local delivery 1028 SMTP SD local delivery |
Als ik filter op 1028 ben ik toch niet tevreden: ik neem een manager als testgebruiker die veel meer e-mails heeft dan wat ik terugkrijg gebaseerd op 1028. Ik dacht "misschien is 1028 enkel intern en wordt extern 1029 gebruikt". Nee, dat zal ook niet kloppen: ik heb 400 berichten met die EventID. Dat slechts 0.0002% van het e-mailverkeer naar buiten zou gaan lijkt mij niet realistisch.
De documentatie van Microsoft zelf voor die EventIDs is weliswaar volledig, maar te summier voor mij, als niet Exchange Admin, om daar het fijne van te snappen. Wie o wie heeft hier een beter inzicht in?