Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2003] Message Tracking goed begrijpen

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Ik heb via Log Parser al onze message tracking op een MSSQL server instance gegooid (20 000 000 stuks \o/) en wil een aantal statistieken trekken. Wat mij echter niet helemaal duidelijk is, is hoe ik verzonden en ontvangen mails voor gebruiker X filteren kan. Nou ja, oppervlakkig wel: op basis van EventIDs. Vraag is dewelke. De meeste e-mails volgen het volgende stramien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
1019 SMTP submit message to AQ
1025 SMTP begin submit message 
1024 SMTP submit message to cat
1033 SMTP message categorized and queued for routing 
1036 SMTP message queued for local delivery 
1023 SMTP local delivery
1028 SMTP SD local delivery

Als ik filter op 1028 ben ik toch niet tevreden: ik neem een manager als testgebruiker die veel meer e-mails heeft dan wat ik terugkrijg gebaseerd op 1028. Ik dacht "misschien is 1028 enkel intern en wordt extern 1029 gebruikt". Nee, dat zal ook niet kloppen: ik heb 400 berichten met die EventID. Dat slechts 0.0002% van het e-mailverkeer naar buiten zou gaan lijkt mij niet realistisch.

De documentatie van Microsoft zelf voor die EventIDs is weliswaar volledig, maar te summier voor mij, als niet Exchange Admin, om daar het fijne van te snappen. Wie o wie heeft hier een beter inzicht in?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb ooit http://www.promodag.com/p...g-storelog-4/#Description gebruikt voor dat soort vragen.

Misschien dat je daar ook je antwoord uit kan halen hoe ze het doen ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Oogje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:29:
Ik heb ooit http://www.promodag.com/p...g-storelog-4/#Description gebruikt voor dat soort vragen.

Misschien dat je daar ook je antwoord uit kan halen hoe ze het doen ;)
Dat programma lijkt mij enkel te doen wat ik zelf al gedaan heb, nl. de transfer van de logs naar SQL. Ik kijk er toch eens naar, want ik heb momenteel alles als string geïmporteerd. Niet bijzonder efficiënt.