Hallo,
Al sinds een tijd loop ik te kloten met wifi.
En dan met name het bereik door mijn hele huis.
Ik heb een rijwoning (nieuwbouw, vol met metal stud wanden).
(+/- 10m lang & 5m breed, twee woonlagen)
De internetverbinding heb ik via Ziggo, de goedkoopste variant. (Snel genoeg voor mij).
Deze komt binnen in mijn meterkast bij de voordeur. Hier staat mijn UBEE EVW320B.
De UBEE zit in mijn meterkast aangesloten op een switchje die de verbinding naar verschillende punten in mijn huis verdeeld.
Op deze manier heb ik bijvoorbeeld mijn tv, receiver, bluray en Wii U in de woonkamer aangesloten.
In de meterkast zit mijn Synology direct op de UBEE aangesloten.
Alles werkt als een zonnetje tot ik wifi ga gebruiken…
Het bereik van de UBEE is niet echt om over naar huis te schrijven.
Helemaal op de bovenverdieping aan de achterkant van mijn huis is het bereik dramatisch. In ieder geval niet stabiel. (Niet erg fijn tijdens het luisteren van muziek, youtube of een potje Hearthstone)
Hier voor heb ik een repeater/accespoint of wat het dan ook is, bekabeld aangesloten om mijn bovenverdieping te voorzien van wifi.
Ik zit hierdoor wel met meerdere SSID’s.
Overigens kan ik via het UBEE wifi netwerk geen gebruik maken van airplay wat wel kan via het netwerk dat wordt uitgezonden door mijn repeater/accespoint.
(Ziggo, bedankt… XD)
Een tijdje geleden was ik het zo beu dat ik na aanraden en onderzoek een Asus RT-AC66U heb gekocht.
Deze heb ik in mijn meterkast geplaatst in de hoop dat dit apparaat toch wel heel mijn huis (incl. bovenverdieping en een deel van m’n tuin) zou dekken.
De repeater/accespoint heb ik verwijderd en het draadloze signaal van de UBEE uitgezet.
Maar helaas… De dekking van de ASUS-AC66U was eigenlijk even karig. Daarnaast stopte de verbinding er om de aantal minuten compleet mee zodat een reset van het apparaat nodig was voordat de verbinding weer terug was. Om vervolgens te wachten op de volgende reset die het apparaat nodig had.
De Asus is terug naar de winkel en nu zit ik dus weer met mijn oude situatie.
En dan nu dus de vraag, heeft iemand een advies?
Wat ik graag wil is een stabiele wifi-verbinding door heel mijn huis, onder, boven en nog zo’n 2,5 meter van mijn tuin.
Het liefst zet ik een router in mijn meterkast zodat ik mijn switch en Synology er rechtstreeks op aan kan sluiten.
Een alternatief zou een repeater/accespoint zijn die ik op de plaats van mijn huidige repeater/accespoint vervangt met een uitstekend bereik.
Hierbij moet ik dan voor lief nemen dat mijn Synology en mijn switch niet op dezelfde router zijn aangesloten.
Wie heeft er een advies, in een router, repeater/accespoint?
Het liefst met AC met oog op de toekomst en voor mijn ipad air 2.
Of andere alternatieven die ik misschien nog over het hoofd heb gezien?
(Als ik nog belangrijke informatie vergeten ben, hoor ik het graag)
Alvast bedankt!
Ik zoek een?
Router, repeater/accespoint die stabiel is en met bereik door mijn hele huis
Wat is je budget?
+/- €125,- maar minder mag ook
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren qua merk of type. Wel graag een apparaat dat AC ondersteund.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een rijwoning (nieuwbouw, vol met metal stud wanden).
Al sinds een tijd loop ik te kloten met wifi.
En dan met name het bereik door mijn hele huis.
Ik heb een rijwoning (nieuwbouw, vol met metal stud wanden).
De internetverbinding heb ik via Ziggo, de goedkoopste variant. (Snel genoeg voor mij).
Deze komt binnen in mijn meterkast bij de voordeur. Hier staat mijn UBEE EVW320B.
De UBEE zit in mijn meterkast aangesloten op een switchje die de verbinding naar verschillende punten in mijn huis verdeeld.
Op deze manier heb ik bijvoorbeeld mijn tv, receiver, bluray en Wii U in de woonkamer aangesloten.
In de meterkast zit mijn Synology direct op de UBEE aangesloten.
Alles werkt als een zonnetje tot ik wifi ga gebruiken…
Het bereik van de UBEE is niet echt om over naar huis te schrijven.
Helemaal op de bovenverdieping aan de achterkant van mijn huis is het bereik dramatisch. In ieder geval niet stabiel. (Niet erg fijn tijdens het luisteren van muziek, youtube of een potje Hearthstone)
Hier voor heb ik een repeater/accespoint of wat het dan ook is, bekabeld aangesloten om mijn bovenverdieping te voorzien van wifi.
Ik zit hierdoor wel met meerdere SSID’s.
Overigens kan ik via het UBEE wifi netwerk geen gebruik maken van airplay wat wel kan via het netwerk dat wordt uitgezonden door mijn repeater/accespoint.
(Ziggo, bedankt… XD)
Een tijdje geleden was ik het zo beu dat ik na aanraden en onderzoek een Asus RT-AC66U heb gekocht.
Deze heb ik in mijn meterkast geplaatst in de hoop dat dit apparaat toch wel heel mijn huis (incl. bovenverdieping en een deel van m’n tuin) zou dekken.
De repeater/accespoint heb ik verwijderd en het draadloze signaal van de UBEE uitgezet.
Maar helaas… De dekking van de ASUS-AC66U was eigenlijk even karig. Daarnaast stopte de verbinding er om de aantal minuten compleet mee zodat een reset van het apparaat nodig was voordat de verbinding weer terug was. Om vervolgens te wachten op de volgende reset die het apparaat nodig had.
De Asus is terug naar de winkel en nu zit ik dus weer met mijn oude situatie.
En dan nu dus de vraag, heeft iemand een advies?
Wat ik graag wil is een stabiele wifi-verbinding door heel mijn huis, onder, boven en nog zo’n 2,5 meter van mijn tuin.
Het liefst zet ik een router in mijn meterkast zodat ik mijn switch en Synology er rechtstreeks op aan kan sluiten.
Een alternatief zou een repeater/accespoint zijn die ik op de plaats van mijn huidige repeater/accespoint vervangt met een uitstekend bereik.
Hierbij moet ik dan voor lief nemen dat mijn Synology en mijn switch niet op dezelfde router zijn aangesloten.
Wie heeft er een advies, in een router, repeater/accespoint?
Het liefst met AC met oog op de toekomst en voor mijn ipad air 2.
Of andere alternatieven die ik misschien nog over het hoofd heb gezien?
(Als ik nog belangrijke informatie vergeten ben, hoor ik het graag)
Alvast bedankt!
Ik zoek een?
Router, repeater/accespoint die stabiel is en met bereik door mijn hele huis
Wat is je budget?
+/- €125,- maar minder mag ook
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren qua merk of type. Wel graag een apparaat dat AC ondersteund.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Een rijwoning (nieuwbouw, vol met metal stud wanden).