AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
Zoek eens in het nieuws van T.net. Daar had men het over een schijf dat 15 TB kon bevatten. Misschien bedoel je dat.
Dat van dat een HD net zo groot als een luciferdoosje kon zijn stond volgens mij zeker op T.net maar dat is met die crash verloren gegaan dacht ik..
ik kan het niet vindenOp maandag 18 juni 2001 21:17 schreef Molybdenum het volgende:
Zoek eens in het nieuws van T.net. Daar had men het over een schijf dat 15 TB kon bevatten. Misschien bedoel je dat.
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
Verwijderd
kwam dit ooit ergens tegen, staat sindsdien in een Word documentje op m'n HD 
a yottabyte is a 1024 zettabytes
a zettabyte is a 1024 exabytes
an exabyte is a 1024 petabytes
a petabyte is a 1024 terabytes
a terabyte is a 1024 gigabytes
a gigabyte is a 1024 megabytes
a megabyte is a 1024 kilobytes
a kilobyte is a 1024 bytes
a byte is 8 bits
a bit is set to either a 1 or a 0
wel grappig die namen die ze ervoor hebben! of ze ook werkelijk schijven hebben die groot zijn
a byte is 8 bits
wel grappig die namen die ze ervoor hebben! of ze ook werkelijk schijven hebben die groot zijn
Verwijderd
Die komen wel......
Een paar jaar geleden kon ook niemand zich een gigahertz processor voorstellen, toch?
Een paar jaar geleden kon ook niemand zich een gigahertz processor voorstellen, toch?
Om te quoten van SlashdotOp woensdag 20 juni 2001 08:52 schreef Eddo het volgende:
kwam dit ooit ergens tegen, staat sindsdien in een Word documentje op m'n HD
a byte is 8 bits
a lottabyte is a 1024 yottabytes
enOp woensdag 20 juni 2001 14:27 schreef it0 het volgende:
[..]
Om te quoten van Slashdot
a lottabyte is a 1024 yottabytes
a-hell-of-alottabytes = 1024 lottabyte
Verwijderd
over het artikeltje achter deze link: http://www.tweakers.net/nieuws/16752
had ik al wat eerder gelezen, alleen was het meer een idee. leuk om te zien dat het 3 jaar later gewoon al mogelijk is.
had ik al wat eerder gelezen, alleen was het meer een idee. leuk om te zien dat het 3 jaar later gewoon al mogelijk is.
alleen is het nog steeds heel moeilijk om dit materiaal (glas met daarin samarium) op de goede manier te maken.
het idee is om het samarium te schakelen tussen +2 en +3. daarmee bedoel ik de valentie van het atoom.
samarium is heel stabiel in de +3 situatie en kan mbv een laser geschakeld worden naar +2. echter deze toestand neigt ertoe om spontaan weer naar +3 terug te springen. zo verlies je dus je data.
je kan dit tegengaan door het juiste omringende glas te kiezen.
bij Philips is er ook naar gekeken, maar volgens mij zijn ze ermee gestopt, omdat het niet haalbaar lijkt in vergelijking tot andere hoge-dichtheid-volumetrische opslag.
het idee is om het samarium te schakelen tussen +2 en +3. daarmee bedoel ik de valentie van het atoom.
samarium is heel stabiel in de +3 situatie en kan mbv een laser geschakeld worden naar +2. echter deze toestand neigt ertoe om spontaan weer naar +3 terug te springen. zo verlies je dus je data.
je kan dit tegengaan door het juiste omringende glas te kiezen.
bij Philips is er ook naar gekeken, maar volgens mij zijn ze ermee gestopt, omdat het niet haalbaar lijkt in vergelijking tot andere hoge-dichtheid-volumetrische opslag.
Op woensdag 20 juni 2001 14:57 schreef The Dude het volgende:
over het artikeltje achter deze link: http://www.tweakers.net/nieuws/16752
Pagina: 1