[Magento] Onestepcheckout foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 19:11
Beste Tweakers,

Heb ondertussen aardig wat uurtjes gespendeerd op het internet en ben de oplossing nog niet tegengekomen.

Als ik een product heb toegevoegd in mijn winkelwagen en wil afrekenen in de OneStepCheckout met behulp van Buckaroo krijg ik de volgende melding:
code:
1
Er is een fout opgetreden tijdens de verwerking van uw bestelling. Neem contact op met ons of probeer het later opnieuw.

Ik ben daarna in de core file gaan zoeken waar deze foutmelding wordt weergegeven. Dit gebeurd in:

app/core/Mage/Checkout/controllers/OnepageController.php

Op line 622 zie je de Engelse vertaling van de foutmelding. Ik ben ook stap voor stap wat dingen aan het exiten geweest en hier een daar var_dump geplaatst.

Wat mij opvalt is dat hij fout gaat bij deze regel:
code:
1
$this->getOnepage()->saveOrder();

Als ik $this->getOnepage() var_dump, dan krijg ik netjes nog wat eruit, maar als ik saveOrder erachter plaats krijg ik dezelfde foutmelding. Of hij blijft in een endless loop hangen lijkt wel.

Ik zit op de volgende magento versie:
Magento ver. 1.9.2.0

Ik hoop dat jullie mij hiermee een beetje beter kan helpen.

Met vriendelijke groet,

FRGert

EDIT:
hmm...volgens mij hoort die van mij in programming..Kan één van de mods dit misschien nog wijzigen?

[ Voor 4% gewijzigd door FRGert op 19-08-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Heb je toevallig aanpassingen gedaan aan je Onepage.php ?

Als je namelijk alles default laat staan in Mageneto, dan zou je eigenlijk helemaal geen foutmeldingen horen te krijgen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
Breezers schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:06:
Heb je toevallig aanpassingen gedaan aan je Onepage.php ?

Als je namelijk alles default laat staan in Mageneto, dan zou je eigenlijk helemaal geen foutmeldingen horen te krijgen ?
Bedoel je in die controller? Nee daar heb ik niets in aangepast, pas nooit wat aan de in de core files. Als ik zoiets aanpas dan zorg ik ervoor dat ik die functie overschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Nee, in Onepage.php file bij /app/code/core/Mage/Checkout/Model/Type bedoel ik.....daar zou je eens moeten kijken ipv controllers

[ Voor 59% gewijzigd door Breezers op 19-08-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
Breezers schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:40:
Nee, in Onepage.php file bij /app/code/core/Mage/Checkout/Model/Type bedoel ik.....daar zou je eens moeten kijken ipv controllers
Nee daar heb ik niets aangepast. Ik zie wel dat er een wijziging is gekomen door de update van magento 1.9.1.0 naar 1.9.2.0. Verder heb ik er nooit wat in aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Geven de logs van Buckeroo nog iets van foutcodes weer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
Breezers schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:48:
Geven de logs van Buckeroo nog iets van foutcodes weer ?
Ik zie helemaal geen logs staan in de map var/log/ dus dat vond ik ook al vreemd. Nu zie ik wel dat de PHP versie op PHP 5.6 zit, nu weet ik niet of Magento daar al klaar voor is. Dus misschien 1 versie even downgraden.

EDIT:
Lees dus dit op de site van Byte:
CMS versies die geen gebruik kunnen maken van PHP 5.6
Van een aantal CMS versies is bekend dat ze niet compatible zijn met PHP 5.6. Dit zijn de volgende:
  1. Joomla! 1.5 en lager
  2. Drupal 6 of lager
  3. Zencart
  4. Alle versies van Magento

[ Voor 30% gewijzigd door FRGert op 19-08-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
FRGert schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:56:
[...]

Ik zie helemaal geen logs staan in de map var/log/ dus dat vond ik ook al vreemd. Nu zie ik wel dat de PHP versie op PHP 5.6 zit, nu weet ik niet of Magento daar al klaar voor is. Dus misschien 1 versie even downgraden.
Het is heel goed mogelijk dat dit een probleem kan zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRGert
Breezers schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:06:
[...]

Het is heel goed mogelijk dat dit een probleem kan zijn idd.
Hmm nee mocht niet baten, blijf de foutmeldingen krijgen. Hij staat nu op PHP 5.5, probeer zo nog wel even met PHP 5.4. Maar het is ook raar dat ik geen logs krijg.

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:10
Plaats hier even iets als:
PHP:
1
$result['error_messages'] = $e->getMessage();

Dan weet je in ieder geval wat de echte foutmelding is.

• FRGert
danslo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 01:36:
Plaats hier even iets als:
PHP:
1

Dan weet je in ieder geval wat de echte foutmelding is.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
catch (Exception $e) {
            Mage::logException($e);
            //Mage::helper('checkout')->sendPaymentFailedEmail($this->getOnepage()->getQuote(), $e->getMessage());
            $result['success']  = false;
            $result['error']    = true;
           // $result['error_messages'] = $this->__('There was an error processing your order. Please contact us or try again later.');
        }

Heb er dit van gemaakt, maar zodra ik het aanpas dan geeft hij geen error message meer.

• danslo
Vaag, kijk in developer tools (F12) bij Network tab eens bij XHR requests. Wat zijn de body/headers die je terugkrijgt?

• FRGert
danslo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:53:
Vaag, kijk in developer tools (F12) bij Network tab eens bij XHR requests. Wat zijn de body/headers die je terugkrijgt?
Als je bedoeld wat ik als antwoord terug krijg is dat dit antwoord:
JSON:
1
{"success":false,"error":true,"error_messages":""}

Ik heb ook even getest, als ik de string 'test' erin zet, dan alert hij die wel gewoon. Blijkbaar is er geen error message dan.

Krijg ook een mail binnen bij een foute bestelling, maar daar staat geen reden bij.

[ Voor 9% gewijzigd door FRGert op 20-08-2015 12:03 . Reden: Toevoeging van mail ]

• danslo
In plaats van $e->getMessage(), wat geeft $e->getTraceAsString()?

Vaag dat de exception message leeg is, maar een trace zou ons meer moeten vertellen :)

• FRGert
danslo schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:00:
In plaats van $e->getMessage(), wat geeft $e->getTraceAsString()?

Vaag dat de exception message leeg is, maar een trace zou ons meer moeten vertellen :)
Kijk daar komt meer uit haha

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
#0 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(1357): CMD_Cmdsupplier_Model_Observer->checkSupplier(Object(Varien_Event_Observer))
#1 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(1336): Mage_Core_Model_App->_callObserverMethod(Object(CMD_Cmdsupplier_Model_Observer), 'checkSupplier', Object(Varien_Event_Observer))
#2 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/Mage.php(448): Mage_Core_Model_App->dispatchEvent('sales_order_pla...', Array)
#3 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Sales/Model/Order.php(1117): Mage::dispatchEvent('sales_order_pla...', Array)
#4 [internal function]: Mage_Sales_Model_Order->place()
#5 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Transaction.php(105): call_user_func(Array)
#6 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Transaction.php(159): Mage_Core_Model_Resource_Transaction->_runCallbacks()
#7 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Sales/Model/Service/Quote.php(189): Mage_Core_Model_Resource_Transaction->save()
#8 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Sales/Model/Service/Quote.php(249): Mage_Sales_Model_Service_Quote->submitOrder()
#9 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Checkout/Model/Type/Onepage.php(812): Mage_Sales_Model_Service_Quote->submitAll()
#10 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Checkout/controllers/OnepageController.php(579): Mage_Checkout_Model_Type_Onepage->saveOrder()
#11 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Action.php(418): Mage_Checkout_OnepageController->saveOrderAction()
#12 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Router/Standard.php(254): Mage_Core_Controller_Varien_Action->dispatch('saveOrder')
#13 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Core/Controller/Varien/Front.php(172): Mage_Core_Controller_Varien_Router_Standard->match(Object(Mage_Core_Controller_Request_Http))
#14 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(365): Mage_Core_Controller_Varien_Front->dispatch()
#15 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/app/Mage.php(684): Mage_Core_Model_App->run(Array)
#16 /Applications/MAMP/htdocs/site/htdocs/site/index.php(88): Mage::run('shop', 'website')
#17 {main}

Oh nice, heb me fout gevonden. Is een eigen geschreven module die ik activeer zodra ik een bestelling plaats. Daar gaat hij fout. Heb het event (observer) eruit gehaald en toen kwam ik wel verder. Althans hij ging de pagina weer opnieuw laden. Dus ben in ieder geval stapje verder.

[ Voor 4% gewijzigd door FRGert op 20-08-2015 14:48 ]

• danslo
Mooi :)

Misschien handig, ik (en 140+ anderen) idle in #magento op Freenode, mocht je een keer een klein vraagje hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chroneios
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-08-2019
Bedankt heren, ik had een soorgelijk probleem, en dat heb ik nu kunnen oplossen :)
Pagina: 1