Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamirB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 02:41
Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen of de AMD Radeon HD 8280 multichannel audio ondersteunt via HDMI?

Ik heb het namelijk niet kunnen vinden op google.

Ik wil de cpu op dit bord zetten: asrock am1b-itx.
Asus zegt 5.1 te ondersteunen maar ik heb eerder gehad dat dit niet klopte dus ik wil het zeker weten.

[ Voor 48% gewijzigd door DamirB op 19-08-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DamirB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:55:
Hallo,

Ik vorge mij of of iemand mij kan vertellen of de AMD Radeon HD 8280 multichannel audio ondersteunt via HDMI?
offtopic:
Dit is niet eens een reactie op je slecht OP, maar ik vind deze manier van vragen stellen gewoon respectloos naar de community. Steek gewoon even tijd en energie in je post.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Enigszins oftopic misschien.
Maar ik ben benieuwd waarom je die kaar op dat bordje zou zetten ?
Volgens mij is die nog trager dan de r3 die er standaard op de meeste amd APU's zit.

Ik heb hetzelfde bordje, en die geeft gewoon braaf 2.1 (meer speakers heb ik niet :P) door aan de versterker via HDMI

Als antwoord op je vraag, volgens mij doen alle moderne kaarten dat al. maar ik kan het fout hebben :)

[ Voor 14% gewijzigd door heuveltje op 19-08-2015 12:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heuveltje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:12:
Enigszins oftopic misschien.
Maar ik ben benieuwd waarom je die kaar op dat bordje zou zetten ?
Volgens mij is die nog trager dan de r3 die er standaard op de meeste amd APU's zit.

Ik heb hetzelfde bordje, en die geeft gewoon braaf 2.1 (meer speakers heb ik niet :P) door aan de versterker via HDMI

Als antwoord op je vraag, volgens mij doen alle moderne kaarten dat al. maar ik kan het fout hebben :)
Dat is geen kaart maar integrated video.
De HD8000 serie is (nagenoeg) nooit als losse kaart verkocht, maar alleen voor onboard toepassingen gebruikt.
Er waren wel mogelijkheden voor losse kaarten met die chip, maar ze mochten alleen worden verkocht voor OEM gebruik. In essentie wijken ze ook nagenoeg niet af van de HD7000 serie.

Zie ook: Wikipedia: Radeon HD 8000 series
afgezien van een paar modellen zijn ze praktisch allemaal OEM en nagenoeg nooit gebruikt in retail toepassingen

Kleine edit: HD7xxx naar Rx-2xx is trouwens ook geen echte upgrade. Dat zijn dezelfde chips met kleine optimalisaties. HD7xxx is nagenoeg gelijk aan HD8xxx. Dus de keuze voor een R3-2xx of een HD8xxx maakt weinig tot geen verschil.

Anyway, ik volg de vraag niet echt.
Gaat het hier niet doodsimpel om welke HDMI versie er gebruikt wordt?
Radeon HD8xxx kaarten GPU's voldoen aan HDMI 1.4a, mits de aansluiting er aan zit.

Voor een opsomming van wat HDMI 1.4a allemaal kan, zie: Wikipedia: HDMI
HDMI is backwards compatible, dus alles wat 1.0 t/m 1.4a kan zit er in.

Rest alleen nog de vraag of de ontvangende kant (je scherm/TV) het zelfde kan. Anders ben je gelimiteerd tot de HDMI versie die je scherm/TV aanhoudt.
DamirB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:55:
Hallo,

Ik vroeg mij af of iemand mij kan vertellen of de AMD Radeon HD 8280 multichannel audio ondersteunt via HDMI? {zie hier boven}

Ik heb het namelijk niet kunnen vinden op google.

Ik wil de cpu op dit bord zetten: asrock am1b-itx.
Asus zegt 5.1 te ondersteunen maar ik heb eerder gehad dat dit niet klopte dus ik wil het zeker weten.
Wat heeft een CPU en een moederbord te maken met de HDMI versie?
Als je bedoeld dat het board 5.1 surround ondersteunt, dan gaat dat om de audiochip die er op zit. Dan gaat het puur om de analoge en eventuele optische/digitale audio aansluitingen. (bord niet opgezocht, maar zal een Realtek chipje zijn)
Echter, als je via HDMI werkt, doet die hele chip met bijbehorende aansluitingen niet mee. Dan is het afhankelijk van je GPU (die Radeon chip) en welke HDMI versie die ondersteunt.

Kortgezegd: ik denk dat je technologieën door elkaar haalt.
HDMI en audiochip staan los van elkaar. Je krijgt de keuze om de audio via HDMI te regelen (dus naar een scherm/TV te sturen) of juist een apparte set speakers aan de sluiten.
Beide hebben hun eigen mogelijkheden en eigenschappen.

[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 19-08-2015 13:15 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

McKaamos schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:53:
[...]

Dat is geen kaart maar integrated video.
De HD8000 serie is (nagenoeg) nooit als losse kaart verkocht, maar alleen voor onboard toepassingen gebruikt.
Er waren wel mogelijkheden voor losse kaarten met die chip, maar ze mochten alleen worden verkocht voor OEM gebruik. In essentie wijken ze ook nagenoeg niet af van de HD7000 serie.

Zie ook: Wikipedia: Radeon HD 8000 series
afgezien van een paar modellen zijn ze praktisch allemaal OEM en nagenoeg nooit gebruikt in retail toepassingen

Kleine edit: HD7xxx naar Rx-2xx is trouwens ook geen echte upgrade. Dat zijn dezelfde chips met kleine optimalisaties. HD7xxx is nagenoeg gelijk aan HD8xxx. Dus de keuze voor een R3-2xx of een HD8xxx maakt weinig tot geen verschil.
Dat maakte ik er na wat denkwerk ook al van. Alleen ik werd in de war gestuurd, omdat hij het vraagt aan asus, terwijl hij een asrock mobo heeft. Dus ik denk hij zal wel een asus insteek kaart bedoelen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heuveltje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:36:
[...]

Dat maakte ik er na wat denkwerk ook al van. Alleen ik werd in de war gestuurd, omdat hij het vraagt aan asus, terwijl hij een asrock mobo heeft. Dus ik denk hij zal wel een asus insteek kaart bedoelen :)
Ja, de vraagstelling is zo transparant als koffiedik.
Eigenlijk te weinig info om écht een goed advies te geven.

Maar wat ik er van maak is dat hij simpelweg twee technologieen door elkaar haalt, die geen invloed van elkaar ondervinden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamirB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-08 02:41
McKaamos schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:20:
[...]

Ja, de vraagstelling is zo transparant als koffiedik.
Eigenlijk te weinig info om écht een goed advies te geven.

Maar wat ik er van maak is dat hij simpelweg twee technologieen door elkaar haalt, die geen invloed van elkaar ondervinden.
Het is inderdaad wat ondeuidelijk, sorry daarvoor. Ik dacht dat ASRock een dochteronderneming van ASUS was.

Dat van de HDMI vroeg ik mij af omdat mijn amd hd5850 in mijn game pc via HDMI surround ondersteunt met AMD Surround drivers.

Ik dacht omdat het beeld via de onboard graphics van de APU de audio ook zo zou gaan dus eigenlijk was ik benieuwd of die apu ook die AMD technologie heeft.

Sorry voor de onduidelijkheid
Pagina: 1