Game PC +/- €2000

Pagina: 1
Acties:

• Davidita
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:15
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Met deze PC wil ik full hd gaan gamen op de hoogst mogelijke settings. Simpele games als World of Warcraft maar hij moet ook GTA V / The Witcher 3 op Ultra kunnen draaien. Ook toekomstige games zoals the division wil ik op de hoogste settings kunnen draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De PC mag +/- €2000 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik neem alleen mijn monitor mee, verder wordt alles nieuw afgeschaft.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik weet dat er waarschijnlijk genoeg mensen zijn die geneigd zijn om te zeggen dat een 980 Ti overkill is voor full-hd gaming. Ik wil echter benadrukken dat ik games als GTA 5 en The Witcher 3 op de hoogst mogelijk setting wil spelen en dan het liefst op 60 fps.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik wil sowieso een Intel CPU en qua videokaarten gaat mijn voorkeur uit naar Nvidia omdat de Fury X van AMD minder goed presteert op full-hd. Ik sta wel open voor suggesties naar andere merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geen hele harde eisen op dit gebied maar het zou fijn zijn als het systeem niet extreem veel lawaai maakt.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, ik ga niet overklokken.

Vragen waar ik mee zit
1. Wat is nou verstandiger? De nieuwe 6600k of is het beter om een i7-5820K systeem te bouwen?
2. Loont het om te wachten omdat er binnen niet al te lange tijd (zeg eind dit jaar) nog nieuwe videokaarten, processoren, prijsdalingen worden verwacht?
3. Is het beter om een M.2 SSD te nemen in plaats van een reguliere SATA aansluiting?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 258,95€ 258,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 184,95€ 184,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 751,95€ 751,95
1Seagate Desktop HDD ST4000DM000, 4TB€ 137,50€ 137,50
1NZXT Crafted Series Phantom 410 Wit€ 92,80€ 92,80
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 38,95€ 38,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 122,-€ 122,-
1Corsair CX750M€ 94,95€ 94,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.862,-

[ Voor 38% gewijzigd door Davidita op 19-08-2015 11:25 ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik ga niet lopen zaniken dat skylake nog niet aantrekkelijk is!

Het budget is er (ruimschoots) en je hebt het nieuwste dat er is.
16GB ram. wederom meer dan voldoende maar ruim binnen budget.
Koeler. plankje, HDD allemaal kwalitatief goed spul.

Heb je aan 250GB SSD genoeg? Er is budget over. Ik zie dat je een 4TB HDD hebt dat wel. MAar allen programma's/games op je SSD is toch lekker als het kan.

Kast is best wel plastic fantastic. Ik weet dat dit onderdeel erg kan varieren per persoon maar Ik had iets anders gekozen. Zie ook de reviews.

Bovenstaande is allemaal prima en met oog op toekomst ruim voldoende.

De voeding is echter overkill. Ook met oog op de toekomst. De verwachting is dat systemen juist steeds minder verbruiken. De dalende trend wua stroomcomsumptie is al een tijdje gaande. Hier kun je dus gerust wat op besparen en een lager wattage nemen. Om en nabij de 500W is al ruim voldoende.

Qua I7 5820: Uiteindelijk kun je daar meer uithalen als systeem. Echter bij gaming heb je er ook helemaal niks extra aan. Bovendien moet je die 5820 dan wel overklokken om goede vergelijkbare single core prestatie te halen. (tov de 6600) In dit geval zou ik het dus bij het 6600 systeem laten.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
De eerste vraag laat ik aan iemand anders over.

2. Loont het om te wachten omdat er binnen niet al te lange tijd (zeg eind dit jaar) nog nieuwe videokaarten, processoren, prijsdalingen worden verwacht?
De Skylake serie is net uit en heeft leverings problemen tot oktober, naar verwachting zal er tegen die tijd ook meer moederborden beschikbaar zijn en zal de prijs van zowel DDR4 RAM/Moederbord/CPU zakken.

Mijn advies (als je kan/wilt wachten) wacht tot eind oktober met de aanschaf.

3. Is het beter om een M.2 SSD te nemen in plaats van een reguliere SATA aansluiting?

Jazeker, in je gekozen moederbord zit een M.2 PCIe x4 slot daar zou je dus leuk speelgoed als een pricewatch: Samsung SM951 512GB in kunnen plaatsen met een lees/schrijf snelheid van 2GB/s(ja byte niet bit)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:02
Puur voor games zou ik inderdaad geen sixcore nemen.

4TB lijkt me overkill voor een game pc, als je zoveel opslag nodig hebt is het misschien verstandiger om daar een andere oplossing voor te vinden (ik zet persoonlijk liever alleen een 500GB SSD in game systemen).
Gewoon een SATA SSD is prima, de extra performance gaat je in de praktijk niks opleveren.

De videokaart lijkt me inderdaad overkill, voor die laatste paar settings betaal je opeens 2x zoveel geld, maar dat laat ik helemaal aan jou over. Voor dit geld is de 980ti imo wel een betere keus dan de Fury X.

Het moederbord lijkt me ook erg duur, welke features heb je perse nodig?

De voeding is ook overkill, zelfs (of juist) voor een 980ti, daarnaast is de CXM serie niet zo goed.

[ Voor 4% gewijzigd door mitsumark op 19-08-2015 10:32 ]

• Davidita
@Leijenaar, goed punt. Ik heb er twee SSD's van gemaakt zodat ik er 1 voor mijn OS en applicaties kan gebruiken en de andere dedicated voor games kan gebruiken.
Welke kast zou jij aanraden?

@Azerion, Ik wacht sowieso even tot eind oktober dan :-) wat betreft die SSD, vind 380 euro voor 1 SSD wel prijzig dus daar denk ik nog even over na.

@mitsumark, die 4TB is fijn om films en series op te slaan die ik naar m'n TV ga streamen. Had ik niet in de topicstart vermeld omdat het niet de hoofdtaak van deze PC wordt. Moederbord heb ik genomen doordat er een fijne geluidschip op zit. Welke voeoding zou jij aanraden?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:02
Ik zou niet 2 losse SSD's nemen, een groter exemplaar binnen dezelfde serie is 9 van de 10x sneller.
http://techreport.com/rev...d-state-drives-reviewed/7

Zou je bij de tv niet een aparte HTPC zetten, of zelfs een simpele media speler en een NAS/netwerk schijf?

• Davidita
@Mitsumark, Een enkele SSD van 500GB ervan gemaakt, gewoon de Samsung 850 EVO. Wat betreft HTPC / Mediaspeler, geen zin om daar op dit moment geld aan uit te geven :-) voor nu werkt dit prima.

Update:
- Voeding aangepast en ook behuizing gewijzigd:
- Ik ga voor de 6600k ipv 5820k
- Ik ga geen gebruik maken van mijn M.2 aansluiting
- Ik wacht minimaal tot eind oktober met de aanschaf ivm met mogelijk prijsdaling

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 258,95€ 258,95
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 184,95€ 184,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 751,95€ 751,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 70,95€ 70,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 103,95€ 103,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 38,95€ 38,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 122,-€ 122,-
1Corsair RM650€ 119,79€ 119,79
1Samsung 850 EVO 500GB€ 179,95€ 179,95
Bekijk collectie
Importeer producten