Mijn huidig systeem is na een 5tal jaar aan een upgrade toe. Nu ik al een tijdje niet meer volg wat er met de huidige generatie CPUs', GPU's,.... gaande is, kom ik hier voor hulp.
Huidig systeem:
- CPU: Intel core i7 2600k quadcore @ 3.40GHz
- Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3
- RAM: Corsair 8GB DDR3 dual channel (2x4GB)
- GPU: ATI Radeaon HD5850 1GB GDDR5
- PSU: Corsair AX850 850W
- Opslag: 256GB SSD voor OS en dan nog verschillende andere WD 2TB voor massaopslag
- Scherm: 24" Samsung SyncMaster 2443 1920x1200
- Behuizing: Corsair Obsidian Big tower
Ik ben niet perse op zoek naar een volledig nieuw systeem. Vooral de interne componenten mogen geupdate worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om het systeem vooral te gebruiken om te gamen met de main focus op Star Citizen en grafisch zware games samen met berekeningen in AutoCAD en SolidWorks. En dan nog Lightroom voor mijn foto's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500EUR aan componenten en randapparatuur. Assemblage kan ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, maar misschien dat ik nog iets met mijn voeding ben....
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een tripple screen setup willen om het cockpitgevoel te creëren, dus zeker genoeg grafische power om die schermen aan te sturen.
Maar tevens ook genoeg rekenkracht om mijn berekeningen ik mijn ontwerpsoftware te kunnen doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Euhm ik ben zeer tevreden van Gigabyte en Corsair, en ik zou zoveel mogelijk in dezelfde merken willen blijven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau zo laag mogelijk. Ik wil geel gigantische sofzuiger onder mijn bureau hebben ^^
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan tbh, maar ik sta altijd open voor iets nieuws.
Huidig systeem:
- CPU: Intel core i7 2600k quadcore @ 3.40GHz
- Mobo: Gigabyte Z68X-UD3H-B3
- RAM: Corsair 8GB DDR3 dual channel (2x4GB)
- GPU: ATI Radeaon HD5850 1GB GDDR5
- PSU: Corsair AX850 850W
- Opslag: 256GB SSD voor OS en dan nog verschillende andere WD 2TB voor massaopslag
- Scherm: 24" Samsung SyncMaster 2443 1920x1200
- Behuizing: Corsair Obsidian Big tower
Ik ben niet perse op zoek naar een volledig nieuw systeem. Vooral de interne componenten mogen geupdate worden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan om het systeem vooral te gebruiken om te gamen met de main focus op Star Citizen en grafisch zware games samen met berekeningen in AutoCAD en SolidWorks. En dan nog Lightroom voor mijn foto's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000-1500EUR aan componenten en randapparatuur. Assemblage kan ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echt, maar misschien dat ik nog iets met mijn voeding ben....
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een tripple screen setup willen om het cockpitgevoel te creëren, dus zeker genoeg grafische power om die schermen aan te sturen.
Maar tevens ook genoeg rekenkracht om mijn berekeningen ik mijn ontwerpsoftware te kunnen doen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Euhm ik ben zeer tevreden van Gigabyte en Corsair, en ik zou zoveel mogelijk in dezelfde merken willen blijven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau zo laag mogelijk. Ik wil geel gigantische sofzuiger onder mijn bureau hebben ^^
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan tbh, maar ik sta altijd open voor iets nieuws.