Plafondspeakers, goede plaatsing ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 18:16
Ik ben aan het verbouwen, en moet nu alle kabels gaan steken voor video en audio.
De bedoeling was dat ik mijn huidige S 426 HCS 3 Home Cinema zuilen en center speaker van Jamo ga behouden :

Afbeeldingslocatie: http://www.mydealz.de/images/galleries/4548_6894.jpg

De overige 4 speakers ga ik in het plafond verwerken, ik ben tevreden van Jamo en daarom viel mijn oog op de Jamo IC-410 :
Afbeeldingslocatie: http://hificorner.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/j/a/jamo_ic_410.png

Dit is een sketch van hoe het gaat uit zien gemaakt met sketchup.
De plafonds zijn 2m70 hoog, muurbreedte 5m60.
Er komt een projector te hangen.
De kijkafstand is ongeveer 2m50, maar ik kan de bank eventueel nog wat naar achter schuiven.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/913vzwkSOKamCaDC9qZpwbFX/thumb.jpg

Ik heb veel gelezen over plaatsing van surround boxen, ik weet dat het verre van ideaal is (muren staan te dicht bij, rear speakers kunnen niet voldoende naar achter geplaatst worden), maar is dit het beste wat ik eruit kan halen ? (zie 4 bollen naast zetel).

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
C00P schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 01:33:
De overige 4 speakers ga ik in het plafond verwerken, ik ben tevreden van Jamo en daarom viel mijn oog op de Jamo IC-410 :
[afbeelding]
Die speakers zien eruit als troep ;) maar dat kan komen door de ingebouwde equalizer/impedantie schakelaar :+

Als ik iets in mijn plafond zou bouwen zou ik zelf voor een niveautje hoger gaan, bijvoorbeeld KEF heeft een hele mooi lijn
Het voordeel van 'keuze' is dat je ook kunt kiezen wat het beste past in jouw situatie.. Maar zelf heb ik weinig ervaring met plafondspeakers, dus ik heb geen idee wat je nodig zou hebben.

Ik ben bang dat je in plaats van die Jamo's net zo goed een paar autospeakers in je plafond kan schroeven en dan fors minder kwijt bent. Zeker omdat er allemaal extra's op die Jamo's zitten die je normaal gesproken niet wilt hebben en autospeakers is een erg competitieve markt, daar is voor weinig prima spul te krijgen.

Extra inspiratie link

[ Voor 2% gewijzigd door TheGhostInc op 19-08-2015 02:06 . Reden: Extra inspiratie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:14
Zowel KEF als B&W hebben goede inbouwspeakes. Bij de B&W's kan je de tweeters richten naar je zitpositie.
Ik zou zowieso de surround en surround back in een rechthoek plaatsen, anders lijkt dat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:10

DjVe

Hatsaflats!

Ik zou ze zo ver mogelijk naar achteren duwen en juist niet op je oren richten. Het klinkt waarschijnlijk een stuk beter door ze diffuus mee laten spelen. Ik doe het zelf al jaren, maar dan met twee kleine speakers achter de bank (op een stand) met de units omhoog gericht. Klinkt voor effecten echt meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
TheGhostInc schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 02:02:
[...]

Ik ben bang dat je in plaats van die Jamo's net zo goed een paar autospeakers in je plafond kan schroeven en dan fors minder kwijt bent. Zeker omdat er allemaal extra's op die Jamo's zitten die je normaal gesproken niet wilt hebben en autospeakers is een erg competitieve markt, daar is voor weinig prima spul te krijgen.

Extra inspiratie link
Nog geen slecht ide om car speakers te gebruiken, kan ik daar dan een wit afdekplaatje voor zetten ?
Kan niet direct iets vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Monitor Audio of Sonance heeft ook goede plafondspeakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
C00P schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:06:
[...]
Nog geen slecht ide om car speakers te gebruiken, kan ik daar dan een wit afdekplaatje voor zetten ?
Kan niet direct iets vinden op google.
Uiteraard, ik denk dat je moet gaan zoeken op 'white speaker grill'

Maar je kunt ook kijken of je ze zelf een kleurtje kunt geven, hangt een beetje af van hoeveel werk je erin wilt steken. Een zwarte grill kost namelijk echt helemaal niks, dus je kunt het sowieso een keertje proberen voordat je 5x zoveel uitgeeft voor een setje witte.

• Jaco69
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-03 20:34
Kan je i.p.v. inbouw speakers geen eitjes of andere kleine boxjes aan je plafond hangen?
Die zijn onafhankelijk van de ruimte achter het plafond en kan je altijd nog anders richten.

Inbouw speakers zijn zover ik weet niet voor hifi maar voor achtegrond muziek op de werkplek of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Jaco69 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:01:
Kan je i.p.v. inbouw speakers geen eitjes of andere kleine boxjes aan je plafond hangen?
Die zijn onafhankelijk van de ruimte achter het plafond en kan je altijd nog anders richten.

Inbouw speakers zijn zover ik weet niet voor hifi maar voor achtegrond muziek op de werkplek of iets dergelijks.
Ik heb nog 2 surround speakers welke bij mijn jamo set zaten.
Maar deze tegen het plafond plaatsen is niet zo mooi als ingebouwd vind ik.

Pagina: 1