3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5
Je zal een script moeten schrijven wat in essentie de hele lijst bestanden ophaalt, en dan elk individueel bestand in een archief stopt.
In pseudocode:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| array $filelist = getDirectorycontents('C:\mapmetbestanden\');
var $file, $targetdirectory;
$targetdirectory = "C:\backup\";
foreach $file in $filelist (
execute('c:\7zip\7zipcli.exe $file $targetdirectory');
)
Echo 'All done! :) '; |
[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 19-08-2015 13:33 ]
for /r e:\directory %G in (*) do "c:\Program Files\7-Zip\7z.exe" a %G.7z %G
Je zou nu ieder file apart in een 7z file moeten krijgen die de naam <oorspronkelijke naam>.<oorspronklijke extensie>.7z krijgt.
In welke taal is dat? Powershell?Ruerd Jan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:33:
Zoiets? Gewoon even uit het hoofd, dus paden kunnen mogelijk verkeerd zijn.
for /r e:\directory %G in (*) do "c:\Program Files\7-Zip\7z.exe" a %G.7z %G
Je zou nu ieder file apart in een 7z file moeten krijgen die de naam <oorspronkelijke naam>.<oorspronklijke extensie>.7z krijgt.
Nadeel is denk ik wel dat je vooraf niet defineert welke bestanden het om gaat. Stel dat de archieven bij de originele map in gezet moeten worden, dan heb je met jouw oplossing een infinite loop te pakken.
Good old DOS! Gewoon commandbox onder Windows.McKaamos schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:35:
[...]
In welke taal is dat? Powershell?
Nadeel is denk ik wel dat je vooraf niet defineert welke bestanden het om gaat. Stel dat de archieven bij de originele map in gezet moeten worden, dan heb je met jouw oplossing een infinite loop te pakken.
En inderdaad, je hebt kans op een infinite loop. Maar, zoals gezegd uit het hoofd.
Is ook meer bedoeld om een richting te geven aan de TS. Mogelijk is ieder bestand identificeerbaar op extensie. Maakt het al weer iets bedrijfszekerder.
PS ben ik niet mee bekend, maar het script dat jij aangeeft klink ook zeker niet onlogisch.
[ Voor 28% gewijzigd door [Mad Max] op 19-08-2015 13:38 ]
Nja ik doe gewoon wat pseudo code. Dat is dus geen echte taal maar net als jij gewoon richting gevenRuerd Jan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:36:
[...]
Good old DOS! Gewoon commandbox onder Windows.
En inderdaad, je hebt kans op een infinite loop. Maar, zoals gezegd uit het hoofd.
Is ook meer bedoeld om een richting te geven aan de TS. Mogelijk is ieder bestand identificeerbaar op extensie. Maakt het al weer iets bedrijfszekerder.
PS ben ik niet mee bekend, maar het script dat jij aangeeft klink ook zeker niet onlogisch.
Wist niet dat je for loops kon doen op de commandprompt trouwens. Wel handig
Mits het natuurlijk comprimeerbare content is.
Welke GUI? Want ik lees nergens een OS gedefinieerd en moet ervanuit gaan dat het Windows is omdat anderen een script schrijven wat voor Windows geschikt is. Aangezien je ook een post-history hebt in /Android en /iPad, moeten wij raden waar je werkt?Hans C schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:44:
Iedereen bedankt. Jammer dat het niet via de GUI kan, maar uit de command line kom ik ook wel.
En waarom kan het niet via de GUI? Het bouwen van een GUI met Powershell met 2 variabelen "which directory" en "recursive", is 5 minuten werk en kan tijdens het comprimeren ook een status-bar laten zien.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Het staat er niet, maar wel dat ik Winrar geprobeerd heb. Volgens mij kan je daaruit wel afleiden welk os ik gebruikMAX3400 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:58:
[...]
Welke GUI? Want ik lees nergens een OS gedefinieerd en moet ervanuit gaan dat het Windows is omdat anderen een script schrijven wat voor Windows geschikt is. Aangezien je ook een post-history hebt in /Android en /iPad, moeten wij raden waar je werkt?
Nee, want Wine kan ook op FreeBSD draaien en dan WinRAR opstarten. Daarnaast is 7Zip gebaseerd op LZMA en dat is een relatief oud compressie-mechanisme voor onder andere Linux.Hans C schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:22:
[...]
Het staat er niet, maar wel dat ik Winrar geprobeerd heb. Volgens mij kan je daaruit wel afleiden welk os ik gebruik
Afgezien daarvan: vergeet je niet dat 7Zip geen permissions zal meenemen op het moment dat een file/directory wordt compressed? Je zal dus bij het uncompressen rekening ermee moeten houden dat gevoelige bestanden niet even in /temp worden geplaatst want dan kan iedereen erbij.
Er is een verschil tussen RAR en WINRAR.....Paultje3181 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:03:
en http://www.rarlab.com/download.htm geeft ook aan dat het niet perse windows hoeft te zijn
jeroen3 in "Inpakken individuele files in directory" ?Nuccie schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:23:
Winrar heeft een optie "Elk bestand in een apart archief plaatsen.