Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inpakken individuele files in directory

Pagina: 1
Acties:

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:22
Ik heb directorys waarin veel files staan die ik ingepakt wil hebben. Liefst met 7z formaat. Wat belangrijk is, is dat de bestanden hun eigen naam behouden. File voor file is geen optie. Sommige mappen bevatten vele honderden files.

Ik heb gezocht met Winrar en 7z, maar kan geen optie vinden. De hits op Google geven niet de gewenste oplossingen. Iemand een suggestie?

3x Marstek Venus E V155 ; Marstek CT003 v118; Kaifa MA304-SMR5.5

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:25
Elke file los in een archief stoppen moet zeker mogelijk zijn via de command line tools van 7zip.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:53
Mocht het met cli options niet helemaal lukken, dan kun je het altijd nog met 'n powershell scriptje doen... get-childitem | foreach { ... } moet je een eind mee kunnen komen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Het gaat inderdaad niet met de default GUI.

Je zal een script moeten schrijven wat in essentie de hele lijst bestanden ophaalt, en dan elk individueel bestand in een archief stopt.

In pseudocode:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
array $filelist = getDirectorycontents('C:\mapmetbestanden\');
var $file, $targetdirectory;

$targetdirectory = "C:\backup\";

foreach $file in $filelist (
     execute('c:\7zip\7zipcli.exe $file $targetdirectory');
)
Echo 'All done! :) ';

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 19-08-2015 13:33 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:29
Zoiets? Gewoon even uit het hoofd, dus paden kunnen mogelijk verkeerd zijn.

for /r e:\directory %G in (*) do "c:\Program Files\7-Zip\7z.exe" a %G.7z %G

Je zou nu ieder file apart in een 7z file moeten krijgen die de naam <oorspronkelijke naam>.<oorspronklijke extensie>.7z krijgt.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ruerd Jan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:33:
Zoiets? Gewoon even uit het hoofd, dus paden kunnen mogelijk verkeerd zijn.

for /r e:\directory %G in (*) do "c:\Program Files\7-Zip\7z.exe" a %G.7z %G

Je zou nu ieder file apart in een 7z file moeten krijgen die de naam <oorspronkelijke naam>.<oorspronklijke extensie>.7z krijgt.
In welke taal is dat? Powershell?

Nadeel is denk ik wel dat je vooraf niet defineert welke bestanden het om gaat. Stel dat de archieven bij de originele map in gezet moeten worden, dan heb je met jouw oplossing een infinite loop te pakken.

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:29
McKaamos schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:35:
[...]

In welke taal is dat? Powershell?

Nadeel is denk ik wel dat je vooraf niet defineert welke bestanden het om gaat. Stel dat de archieven bij de originele map in gezet moeten worden, dan heb je met jouw oplossing een infinite loop te pakken.
Good old DOS! Gewoon commandbox onder Windows.
En inderdaad, je hebt kans op een infinite loop. Maar, zoals gezegd uit het hoofd.
Is ook meer bedoeld om een richting te geven aan de TS. Mogelijk is ieder bestand identificeerbaar op extensie. Maakt het al weer iets bedrijfszekerder.

PS ben ik niet mee bekend, maar het script dat jij aangeeft klink ook zeker niet onlogisch.

[ Voor 28% gewijzigd door [Mad Max] op 19-08-2015 13:38 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Ruerd Jan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:36:
[...]

Good old DOS! Gewoon commandbox onder Windows.
En inderdaad, je hebt kans op een infinite loop. Maar, zoals gezegd uit het hoofd.
Is ook meer bedoeld om een richting te geven aan de TS. Mogelijk is ieder bestand identificeerbaar op extensie. Maakt het al weer iets bedrijfszekerder.

PS ben ik niet mee bekend, maar het script dat jij aangeeft klink ook zeker niet onlogisch.
Nja ik doe gewoon wat pseudo code. Dat is dus geen echte taal maar net als jij gewoon richting geven :)

Wist niet dat je for loops kon doen op de commandprompt trouwens. Wel handig :)

• Hans C
Iedereen bedankt. Jammer dat het niet via de GUI kan, maar uit de command line kom ik ook wel.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:25
Let er wel op de compressie beter werkt op grotere mappen. Duizenden kleine bestanden inpakken heeft niet zoveel effect als je het allemaal los doet, maar wel als je het consolideert.
Mits het natuurlijk comprimeerbare content is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hans C schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:44:
Iedereen bedankt. Jammer dat het niet via de GUI kan, maar uit de command line kom ik ook wel.
Welke GUI? Want ik lees nergens een OS gedefinieerd en moet ervanuit gaan dat het Windows is omdat anderen een script schrijven wat voor Windows geschikt is. Aangezien je ook een post-history hebt in /Android en /iPad, moeten wij raden waar je werkt?

En waarom kan het niet via de GUI? Het bouwen van een GUI met Powershell met 2 variabelen "which directory" en "recursive", is 5 minuten werk en kan tijdens het comprimeren ook een status-bar laten zien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hans C
MAX3400 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:58:
[...]

Welke GUI? Want ik lees nergens een OS gedefinieerd en moet ervanuit gaan dat het Windows is omdat anderen een script schrijven wat voor Windows geschikt is. Aangezien je ook een post-history hebt in /Android en /iPad, moeten wij raden waar je werkt?
Het staat er niet, maar wel dat ik Winrar geprobeerd heb. Volgens mij kan je daaruit wel afleiden welk os ik gebruik

• MAX3400

MAX3400

Hans C schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 13:22:
[...]

Het staat er niet, maar wel dat ik Winrar geprobeerd heb. Volgens mij kan je daaruit wel afleiden welk os ik gebruik
Nee, want Wine kan ook op FreeBSD draaien en dan WinRAR opstarten. Daarnaast is 7Zip gebaseerd op LZMA en dat is een relatief oud compressie-mechanisme voor onder andere Linux.

Afgezien daarvan: vergeet je niet dat 7Zip geen permissions zal meenemen op het moment dat een file/directory wordt compressed? Je zal dus bij het uncompressen rekening ermee moeten houden dat gevoelige bestanden niet even in /temp worden geplaatst want dan kan iedereen erbij.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58
en http://www.rarlab.com/download.htm geeft ook aan dat het niet perse windows hoeft te zijn ;)

• Hans C
Paultje3181 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:03:
en http://www.rarlab.com/download.htm geeft ook aan dat het niet perse windows hoeft te zijn ;)
Er is een verschil tussen RAR en WINRAR.....

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Als het Windows is, waarom dan niet gewoon NTFS compressie? Eén vinkje zetten op de map en ze worden gecomprimeerd.

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Winrar heeft een optie "Elk bestand in een apart archief plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jHzd0yM.jpg

• MAX3400

MAX3400

Nuccie schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:23:
Winrar heeft een optie "Elk bestand in een apart archief plaatsen.
jeroen3 in "Inpakken individuele files in directory" ?

Pagina: 1