Windows 8.1 schone installatie, serial werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 18:54
Goedenavond,

Mijn vader heeft een Lenovo laptop met daarop windows 8.1
Door al de overbodige software die er standaard op staat wil ik graag een schone installatie erop zetten.

Met het programma 'Belarc' heb ik de serial code kunnen achterhalen aangezien deze niet meer op de laptop zelf staat.

Er staat: Microsoft Windows 8.1 (x64), en dan 3x5 getallen gevolgd door AAOEM. Daarachter volgt de key, 5 x een combinatie van letters en cijfers.

De installatie heb ik gestart vanaf een usb stick, dat leverde geen problemen op. De key, heb ik vervolgens ingevuld tijdens de installatie. Helaas volgt dan een foutmelding dat de serial niet goed is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb de juiste installatie software op de usb stick gezet, namelijk Windows 8.1, 64 bit.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-10 22:12
Weet je zeker dat de installatie op de laptop Windows 8.1 is en geen Windows 8? De keys van 8.1 werken niet op een 8 installatie....

Je moet hem eerst installeren met een generic key en later de key invullen.. en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Er staat wel een sticker met alleen Windows 8 onderop de laptop, maar het programma geeft aan dat het 8.1 is.

Zou het kunnen dat ik toch 8.0 moet installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
GerbrandR schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:37:
Er staat wel een sticker met alleen Windows 8 onderop de laptop, maar het programma geeft aan dat het 8.1 is.

Zou het kunnen dat ik toch 8.0 moet installeren?
Dat zou kunnen..., hoe oud is de laptop?

PS; gebruik dit programma eens; (zoek even op google; pkeyui.exe)
en kijk eens welke versie van Windows 8(.1) het is..., het kan ook een Single License zijn, welke weer een andere ISO heft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Minder dan een half jaar oud. Morgen zal ik dat programma eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Het zou dan Windows 8.1 moeten zijn, maar kijk nog even welke versie het precies is..., als het een Single License is, dan moet je een SL ISO hebben en geen OEM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Is het niet zo dat de key voor windows al in de bios van de laptop staat? Dat is meestal met win8 wel zo.
Dat kan je gewoon windows er opnieuw opknallen, evt vragen over de key overslaan en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Met de meest recente MS iso die je via de mediacreationtool kunt downloaden kun je gewoon OEM 8 en 8.1 installs doen. Bij nieuwe laptops staat de key in de uefi en hoef je als het goed is niets in te vullen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Nog even een update. Ik heb 'pkeyui.exe' gedownload en daarmee dezelfde serial gevonden als 'Belarc'. Deze gaf ook Windows 8.1 aan.

Het overslaan van de serial invullen tijdens de installatie is geen optie. Ik heb het nog geprobeerd met de volgende installatiemedia:

- Windows 8.1, Nederlands
- Windows 8.1, Engels (Amerikaans)
- Windows 8.1 N

Helaas allemaal zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel de juiste ISO te pakken? Probeer je toevallig met een 8.1 core/pro een OEM licentie te installeren?
Kijk even op de installatie usb in de map "Sources" naar het bestand "ei.cfg", dan zie je welke versie het is, en dat bestand kan je ook aanpassen zodat de setup denkt dat het OEM ISO is.

http://www.nextofwindows....hen-installing-windows-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Ik heb gewoon de ISO van de windows site gehaald van deze pagina: http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Dat ene ziet er goed uit, wanneer ik tijd heb zal ik dat proberen.
Pagina: 1