Hoi Tweakers,
Voor de zwaardere computertaken maak ik regelmatig met mijn laptop op school verbinding met een computer thuis.
Op deze computer draai ik vooral virtuele machines in VMware.
De connectie verloopt via een extern bureaublad sessie.
Internetverbinding thuis is 120Mbps/12Mbps down/up, al haal ik dat echt niet.
De performance van RDP valt mij tegen. Het vernieuwen van het scherm duurt erg lang, vaak kan ik de "horizontale strepen" zien opbouwen. Deze situatie doet zich vooral voor in de virtuele machines.
Ik heb in de RDP sessie alle visuele opties al uitgevinkt, zoals animaties.
De WiFi is niet altijd even betrouwbaar, dus hangt er nu een Devolo powerline adapter in het stopcontact.
Dit model is al (erg) verouderd, en biedt dus een langzame (maar stabiele!) verbinding.
In de speedtest haal ik rond de 4Mbps vanaf de computer.
Na research op internet kom ik tot de conclusie dat een snellere internetverbinding weinig tot geen invloed zal hebben op de performance, want RDP verbruikt niet zo veel bandbreedte. (nog geen 20Kbps voor internet...?)
Toch vraag ik mij af of een snellere internetverbinding hier een performance verbetering mogelijk kan maken?
Of heeft iemand andere tips voor betere performance?
Ik hoor het graag!
Voor de zwaardere computertaken maak ik regelmatig met mijn laptop op school verbinding met een computer thuis.
Op deze computer draai ik vooral virtuele machines in VMware.
De connectie verloopt via een extern bureaublad sessie.
Internetverbinding thuis is 120Mbps/12Mbps down/up, al haal ik dat echt niet.
De performance van RDP valt mij tegen. Het vernieuwen van het scherm duurt erg lang, vaak kan ik de "horizontale strepen" zien opbouwen. Deze situatie doet zich vooral voor in de virtuele machines.
Ik heb in de RDP sessie alle visuele opties al uitgevinkt, zoals animaties.
De WiFi is niet altijd even betrouwbaar, dus hangt er nu een Devolo powerline adapter in het stopcontact.
Dit model is al (erg) verouderd, en biedt dus een langzame (maar stabiele!) verbinding.
In de speedtest haal ik rond de 4Mbps vanaf de computer.
Na research op internet kom ik tot de conclusie dat een snellere internetverbinding weinig tot geen invloed zal hebben op de performance, want RDP verbruikt niet zo veel bandbreedte. (nog geen 20Kbps voor internet...?)
Toch vraag ik mij af of een snellere internetverbinding hier een performance verbetering mogelijk kan maken?
Of heeft iemand andere tips voor betere performance?
Ik hoor het graag!