Op 12 augustus heb ik na het nodige onderzoek een Lenovo laptop gekocht. Hierbij nam ik de optie met 3 jaar garantie (keep your drive). Gewoon de bestelling samen geklikt en op bestellen geklikt.
Hierna netje met creditcard betaald.
Komt op 17 augustus plots de mail dat het garantie product van 3 jaar extra garantie "niet meer leverbaar" is en dat dit gedeelte van de bestelling geannuleerd is en ofdat ik (tegen ongeveer 10x de prijs) 3 jaar "next day on-site" wilde.
Ik heb dit geweigerd en aangedrongen op levering een stukje van de mail
Dus ik maar mijn rechtsbijstand inschakelen, omdat ik nog steeds van mening ben dat je niet kunt stellen dat een dienst als "garantie" op is. Zeker niet 4 dagen na bestelling.
Echter ik krijg de indruk dat deze niet veel verder wil gaan als een brief schrijven en stelt dat ik mijn geld terug krijg ik daarmee schadeloos gesteld bent. Er werd vooral stil gestaan dat mijn creditcard nog niet belast was met het aankoop bedrag, zou inhouden dat de koop niet rond was? Was een beetje teleurgesteld in hun reactie als ik eerlijk ben.
Iemand die me iets van onderbouwing kan geven of ik wel of niet in mijn gelijk sta? Wat ik eventueel door kan zetten naar mijn rechtsbijstand om ze wat te voeren?
Hierna netje met creditcard betaald.
Komt op 17 augustus plots de mail dat het garantie product van 3 jaar extra garantie "niet meer leverbaar" is en dat dit gedeelte van de bestelling geannuleerd is en ofdat ik (tegen ongeveer 10x de prijs) 3 jaar "next day on-site" wilde.
Ik heb dit geweigerd en aangedrongen op levering een stukje van de mail
Zoals te verwachten wilde Lenovo geen krimp geven en blijft bij de stelling "niet leverbaar".Nogmaals we hebben het in dit geval van garantie over een dienst, een service die aangeboden worden en geen product dat "op kan zijn". Ik ga er dus vanuit dat mijn bestelling gewoon doorgaat of dat er een reëel tegenbod komt voor de garantie uitbreiding die niet 10x de prijs is van het oorspronkelijk aanbod. Van mij is daarbij de 3 jaar garantie van belang, waarbij ik geen kosten maak in deze periode en hij in een redelijke termijn gemaakt wordt (3 weken). Mijn eigen drive behouden vind ik daarin minder relevant en het hoeft ook niet de volgende dag op locatie.
Dus ik maar mijn rechtsbijstand inschakelen, omdat ik nog steeds van mening ben dat je niet kunt stellen dat een dienst als "garantie" op is. Zeker niet 4 dagen na bestelling.
Echter ik krijg de indruk dat deze niet veel verder wil gaan als een brief schrijven en stelt dat ik mijn geld terug krijg ik daarmee schadeloos gesteld bent. Er werd vooral stil gestaan dat mijn creditcard nog niet belast was met het aankoop bedrag, zou inhouden dat de koop niet rond was? Was een beetje teleurgesteld in hun reactie als ik eerlijk ben.
Iemand die me iets van onderbouwing kan geven of ik wel of niet in mijn gelijk sta? Wat ik eventueel door kan zetten naar mijn rechtsbijstand om ze wat te voeren?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......