Nieuwe pc & monitor: No signal

Pagina: 1
Acties:

• Aramius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mede Tweakers,

Ik heb deze week een nieuwe pc in elkaar gezet en ook een nieuwe monitor gekocht.

De hele week elke dag even bezig geweest de kast in elkaar aan het zetten, zondag was hij klaar.
Ik start hem op nadat ik hem had aangesloten op mijn monitor via DisplayPort & later ook HDMI maar ik blijf op de monitor maar de melding krijgen No Signal.

Alles heeft voeding want de kaart geeft licht & de fans draaien. Het moederbord geeft ook licht & alle fans in de kast draaien ook. Mijn Blu Ray speler gaat ook open en dicht, ik heb daar een Windows dvd in gedaan om het te installeren. Maar wat ik ook probeer ik blijf de melding op mijn monitor zien No Signal, het maakt niet uit welke input ik kies.

Het moederbord geeft wel stroom naar mijn toetsenbord en muis.
Het moederbord piept ook niet.

Ik heb de volgende zaken geprobeerd:
- Eerst had ik 4 geheugen modules erin. (quad channel), toen heb ik er 3 uitgehaald maar geen effect.
- De videokaart verplaats van het 1e naar het 2e slot, geen effect.
- De processorkoeler wat losser gedraaid, geen effect.
- Videokaart weer naar slot 1.
- Alleen een geheugen stick in slot 7.
- Bios Batterij eruit en na een minuut er weer in.

Werkt nog steeds niet maar ik krijg nu wel maar 1 melding te zien: 67 Late CPU Initialization.

Heeft iemand een idee wat ik zou moeten doen?
Dank alvast _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

De pc bestaat uit de volgende onderdelen:
Monitor: LG31MU97
Moederbord: MSI X99A Gaming 7
Processor: Intel Core i7 5930K
Koeler: Scythe Mugen 4
Videokaart: MSI GTX 980Ti gaming
Geheugen: G.Skill Ripjaws 4 (16GB) 3000
Voeding: Corsair RM1000i
Kast: Corsair 750D
SSD + HDD: Samsung Evo 250GB + 2TB Seagate schijf.
Blu ray: LG Blu Ray brander

[ Voor 18% gewijzigd door Aramius op 19-08-2015 17:13 ]

PSN: Aramius1810

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-01 12:49

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Misschien een stomme vraag maar wat geeft het MB aan wanneer de PC aan staat? Wellicht is er toch iets niet helemaal in orde met de Videokaart, of een ander component, en blijft het MB daar toch hangen?

Verder snap ik niet helemaal waarom je de processorkoeling losser zou draaien?

[ Voor 4% gewijzigd door KingTenteehje op 18-08-2015 18:28 ]

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Je MB heeft een HDMI uitgang (volgens Google) dus heb je je monitor daar wel op geprobeerd?

Standaard staat deze vaak aan en gaat voor je GPU. Dit zal je in de BIOS uit moeten zetten.

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Barrycade schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:34:
Je MB heeft een HDMI uitgang (volgens Google) dus heb je je monitor daar wel op geprobeerd?

Standaard staat deze vaak aan en gaat voor je GPU. Dit zal je in de BIOS uit moeten zetten.
Daar dacht ik ook aan, maar volgens Tweakers heeft deze dus geen HDMI uit, dus is dat denk ik geen optie.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• Aramius
KingTenteehje schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:39:
[...]

Daar dacht ik ook aan, maar volgens Tweakers heeft deze dus geen HDMI uit, dus is dat denk ik geen optie.
Nee het mobo heeft geen HDMI.

• Aramius
KingTenteehje schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:27:
Misschien een stomme vraag maar wat geeft het MB aan wanneer de PC aan staat? Wellicht is er toch iets niet helemaal in orde met de Videokaart, of een ander component, en blijft het MB daar toch hangen?

Verder snap ik niet helemaal waarom je de processorkoeling losser zou draaien?
Het mobo geeft aan 64, D3, 30 & 32, Heel veel komt voorbij....

Ik las ergens dat de processor soms niet werkt als de koeler te strak zit, vandaar dat ik dat ook geprobeerd heb.

• Aramius
Nu heb ik alle 4 de geugenkits er weer in, en hij geeft nu aan: 04,55 & 66.

• Aramius
Ik heb natuurlijk opgezocht wat dat betekend in het boekje van MSI en daarin staat het volgende:

04: Power on South Bridge Initialization
55: Early Memory Initialization
66: Late CPU Initialization

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

het is even de vraag waar hij uiteindelijk op blijft staan, want waar hij op blijft staan is waarschijnlijk het probleem, als het een probleem is wat het moederbord herkend. Het kan natuurlijk ook zijn dat je grafische kaart kapot is, en dan ziet het moederbord het misschien niet meteen.

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-01 18:46
Probeer eens je moederbord te resetten door de CMOS batterij voor een minuutje te verwijderen, vergeet hierbij even niet de monitor en het stroom te unpluggen

• Aramius
KingTenteehje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 00:07:
het is even de vraag waar hij uiteindelijk op blijft staan, want waar hij op blijft staan is waarschijnlijk het probleem, als het een probleem is wat het moederbord herkend. Het kan natuurlijk ook zijn dat je grafische kaart kapot is, en dan ziet het moederbord het misschien niet meteen.
Hij switcht tussen die 3 cijfers de hele tijd.

• Aramius
ExilaaHH schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 00:19:
Probeer eens je moederbord te resetten door de CMOS batterij voor een minuutje te verwijderen, vergeet hierbij even niet de monitor en het stroom te unpluggen
Ga ik doen als ik thuis ben, jullie horen of dit de oplossing is.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:25
Aramius schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:18:
Ook heb ik de kast via HDMI aangesloten op mijn laptop, ook niks.
Dit kan volgens mij niet eens werken. HDMI aansluiting van de laptop is vrijwel altijd output en geen input.

• Aramius
Arn0uDz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:28:
[...]

Dit kan volgens mij niet eens werken. HDMI aansluiting van de laptop is vrijwel altijd output en geen input.
Je hebt gelijk. Ook heb ik de laptop aangesloten op mijn nieuwe monitor om te kijken of deze het wel doet, die doet het.

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Aramius schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 12:21:
[...]

Hij switcht tussen die 3 cijfers de hele tijd.
Ok ik heb zojuist even op het internet rond gekeken en het lijkt op een soort van loop waar je MB in blijft hangen. Schijnt dat meer mensen hier problemen mee hebben en dat het MB niet correct boot. Ik lees een optie om 1 RAM module in memory slot 7 te stoppen en dan schijnt hij te booten. Wellicht kun je dit proberen? ik heb dit gevonden op de onderstaande link:
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=251376.0

Edit:
Het is natuurlijk ook wel even zo makkelijk voor mij om aan te geven dat het wellicht met de Bios te maken heeft, en een update hiervan noodzakelijk is. Het probleem is in jou geval dat je wel in de bios moet kunnen komen en vandaar de RAM in een ander slot proberen wellicht helpt.

[ Voor 19% gewijzigd door KingTenteehje op 19-08-2015 15:09 ]

• Aramius
KingTenteehje schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:05:
[...]

Ok ik heb zojuist even op het internet rond gekeken en het lijkt op een soort van loop waar je MB in blijft hangen. Schijnt dat meer mensen hier problemen mee hebben en dat het MB niet correct boot. Ik lees een optie om 1 RAM module in memory slot 7 te stoppen en dan schijnt hij te booten. Wellicht kun je dit proberen? ik heb dit gevonden op de onderstaande link:
https://forum-en.msi.com/index.php?topic=251376.0

Edit:
Het is natuurlijk ook wel even zo makkelijk voor mij om aan te geven dat het wellicht met de Bios te maken heeft, en een update hiervan noodzakelijk is. Het probleem is in jou geval dat je wel in de bios moet kunnen komen en vandaar de RAM in een ander slot proberen wellicht helpt.
Thnx voor de uitleg, had mezelf net ingeschreven en mijn producten geregistreerd op de MSI site.
Ik ga het vanavond proberen, en laat je weten of dit de oplossing is.

Nogmaals bedankt.

• Aramius
Ik heb de computer proberen te booten met alleen 1 ram in slot 7 geen effect.
Ook heb ik de bios batterij eruit gehaald voor een minuut en teruggeplaatst ook geen effect.

Alles lijkt te werken behalve de connectie tussen monitor (waarvan ik weet dat deze werkt) en de pc.
Probleem ligt of bij de videokaart (lijkt me sterk, fans draaien licht brand), bij de CPU (zou niet weten wat) of bij het moederbord zelf (zou ook niet weten wat).

Iemand een idee?

• Aramius
Ik heb nu de videokaart weer in het eerste slot geplaatst en alleen het geheugen in slot 7 laten zitten.
Nu geeft het moederbord alleen weer 67 Late CPU Initialization....

Toch een probleem met de CPU?

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Aramius schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:05:
Ik heb nu de videokaart weer in het eerste slot geplaatst en alleen het geheugen in slot 7 laten zitten.
Nu geeft het moederbord alleen weer 67 Late CPU Initialization....

Toch een probleem met de CPU?
Sorry voor de late reactie, maar heb nog even rond lopen neuzen en vond dit:

http://www.wikiguga.com/t...29c2ce4bd52228d52b6aa8fef

Schijnt een probleem te zijn met MSI en meer mensen hebben hier last van. Mijn advies zou zijn om misschien het MB als RMA aan te bieden. Wat je ook zou kunnen proberen is om andere componenten te wisselen en te kijken of die werken. Mocht je in de buurt van Einhoven wonen dan kan ik je eventueel wel helpen om te kijken of je componenten goed zijn en je eventueel verder te helpen.

• Aramius
KingTenteehje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:00:
[...]

Schijnt een probleem te zijn met MSI en meer mensen hebben hier last van. Mijn advies zou zijn om misschien het MB als RMA aan te bieden. Wat je ook zou kunnen proberen is om andere componenten te wisselen en te kijken of die werken. Mocht je in de buurt van Einhoven wonen dan kan ik je eventueel wel helpen om te kijken of je componenten goed zijn en je eventueel verder te helpen.
Dank voor je reactie!
Ik ga vandaag nog even proberen de cpu er opnieuw inzetten met nieuwe koelpasta.
(videokaart in ander slot al getest werkt niet, probleem met monitor uitgesloten (die werkt prima met mijn laptop) Ram heb ik geprobeerd in slot 1 & 7 (dat is wat ik op internet las) geen effect.
Als het opnieuw erin zetten van de CPU het probleem niet oplost gaat het moederbord inderdaad RMA.

• Aramius
Vandaag de CPU en koeler met nieuwe koelpasta (ertje) opnieuw erop gezet, geen effect.

Op het MSI forum zei iemand & ook MSI zelf toen ik ze een vraag had gestuurd dat ik alles uit de kast moest halen en dan het moederbord los op een houten tafel met 1 ram stick, de CPU + koeler, videokaart & voeding moest proberen, ook dit heeft geen effect gehad.

Ik zou het echt niet meer weten

• Aramius
KingTenteehje schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:00:
[...]

Helaas woon ik in Arnhem anders was ik graag langsgekomen.

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-12-2025

SpX

Ik heb een soort gelijk probleem gehad. Ik kon enkel booten na het doen van een cmos reset. Bij een normale boot krijg ik nooit een monitor signaal. Zit er toevallig een clear csmos knopje op je moederbord/IO shield?

Als hij er is kun je die eens indrukken, en daarna gewoon booten. Mocht dat lukken, dan is een bios update waarschijnlijk de oplossing. Bij mij wel tenminste.

edit: volgens de de MSI website zit er inderdaad een wit clear cmos op het IO shield gedeelte van je moederbord. ( waar dus ook je usb-ingangen etc zitten)

[ Voor 25% gewijzigd door SpX op 20-08-2015 19:30 ]

• darkangel456
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-12-2023
Persoon geeft aan dat als die monitor aansluit op de "videokaart" Deze dan geen beeld geeft.
logische wijs zou je dan zeggen probeer een andere videokaart... Werkt een andere wel dan weet je genoeg, is de videokaart kapot.
Ik heb tot nu toe nergens gelezen in het topic dat de topic starter dit nog heeft gedaan.
Misschien een optie om eens te proberen?

En controleer of de kabels van de voeding naar de videokaart het wel allemaal doen.
Want enkel voor de fan en licht is niet veel nodig. Maar om de videokaart volledig te laten werken moeten alle kabels wel juist werken.

[ Voor 25% gewijzigd door darkangel456 op 20-08-2015 19:41 ]

• Renenicolaas
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb niet alles gelezen wat hier onder staat maar heb je de bios al geupdate?(om je bios te kunnen updaten, als dit nodig mocht zijn, heb je wel "even"een processor nodig die wel door de huidige biosversie ondersteund wordt) En kom je wel in de bios om in eerste instantie je ram geheugen even op bijv . 1600Mhz te zetten?Ik heb zelf 2400 Mhz geheugen, maar dit vind mijn cpu niet echt tof, dus nu draai ik ze dan "maar"op 2133Mhz. Zet ik ze in de bios op 2400 dan start er ook niets op, de loop dus.Ik zie ook bij de ondersteuning van RAM geheugen dat deze niet verder gaat dan 2400 Mhz.Wel in OC mode, maar eerst de boel maar eens aan de praat krijgen.Wat ook nog zou kunnen is met een 12 megapixel camera of meer, een foto maken van je cpu socket om eens goed te kijken of er geen pinnen verbogen zijn, want in dat geval, tja, RMA.Wat ik verder nog gevonden heb is dat mensen die met hetzelfde probleem worstelde wel in de boot kwamen door één dimm in slot 5 te plaatsen.

[ Voor 120% gewijzigd door Renenicolaas op 20-08-2015 21:17 ]

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Aramius schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 18:37:
[...]

Helaas woon ik in Arnhem anders was ik graag langsgekomen.
Dat is inderdaad een stukje uit de richting. Mocht je onverhompt in het weekend toch nog zekerheid willen dan staat de uitnodiging nog. Verder ben ik bang dat ik helaas in deze ook niet meer weet wat je kan doen om het geheel aan het draaien te krijgen, wellicht 1 van de opties hierboven aangegeven en dat die helpen. Verder heel veel succes en ik hoop dat je snel een goed en werkend systeem hebt!

• Aramius
Dank voor je uitnodiging & het meedenken.
Vandaag gaat het bord RMA en dan koop ik een Asus i.p.v MSI, lees over dat MSI bord echt veel te veel klachten op internet.

Mocht ik nog een keer hulp nodig hebben dan stuur ik je een berichtje!

Pagina: 1