Hey iedereen,
Voor in onze nieuwe woning moet ik op zoek naar een (draadloze) router. Daar ik niet veel zo verstand heb van zulke zaken, heb ik heel wat opzoekwerk moeten doen. Ondertussen heb ik toch een notie van wat er op de markt is. Als ISP gaan we Telenet nemen (internet, digitale televisie en vaste telefonie) wat betekent dat je sowieso al zo'n modem-en-router-in-een moet plaatsen, correct? Mijn eerste vraag aan jullie is dan ook: in welke mate vormt een andere router dan nog een meerwaarde? Mij lijkt vooral de wifi range-uitbreiding, de instelmogelijkheden en de mogelijkheid tot USB een plus. Maar spreek me tegen indien ik lulkoek verkoop.
Wat is mijn budget?
Voor om en bij de 150 euro zou ik toch graag gesteld zijn.
Welke eisen stel je aan een router?
Voor in onze nieuwe woning moet ik op zoek naar een (draadloze) router. Daar ik niet veel zo verstand heb van zulke zaken, heb ik heel wat opzoekwerk moeten doen. Ondertussen heb ik toch een notie van wat er op de markt is. Als ISP gaan we Telenet nemen (internet, digitale televisie en vaste telefonie) wat betekent dat je sowieso al zo'n modem-en-router-in-een moet plaatsen, correct? Mijn eerste vraag aan jullie is dan ook: in welke mate vormt een andere router dan nog een meerwaarde? Mij lijkt vooral de wifi range-uitbreiding, de instelmogelijkheden en de mogelijkheid tot USB een plus. Maar spreek me tegen indien ik lulkoek verkoop.
Wat is mijn budget?
Voor om en bij de 150 euro zou ik toch graag gesteld zijn.
Welke eisen stel je aan een router?
- Wij hebben een eerder klein rijhuis gekocht. Het zou leuk zijn moesten we overal (dus ook op de eerste verdieping, het terras etc.) een goed wifi-signaal hebben.
- Tegelijkertijd op zowel 2.4GHz als 5GHz kunnen uitzenden
- USB-poort
- Een goede, overzichtelijke en gebruiksvriendelijke web-interface om alle instellingen etc. te verrichten
- Mooie looks zijn een plus
- Stabiel, goede prestaties,... The usual
- ...
- ASUS RT-AC68U: Krijgt heel goede reviews, ziet er goed uit en vooral de web-interface lijkt me heel erg gebruiksvriendelijk
- D-Link DIR-868L: Krijgt heel goede reviews, en ziet er erg goed uit! Alleen vraag ik me af hoe goed de range is daar deze router niet over antennes beschikt.
- Apple Airport Extreme: Veruit de mooiste vind ik maar zou qua opties eerder beperkt zijn.
- Netgear R7000 Nighthawk: Krijgt gewoon erg goede reviews, lijkt me wat op gelijke hoogte te staan met die ASUS
- Alle vragen, opmerkingen en bedenkingen zijn meer dan welkom!
- Als ik in die router een USB steek met daarop een grote .MKV file (20GB of meer), ga ik die dan draadloos naar mijn televisie kunnen streamen? Of gaan die dat niet trekken?