Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop zakelijk + prive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
Zakelijk: ik switch veel van locatie/bureau dus ben op zoek naar een laptop die niet teveel weegt en snel uit standby stand komt. Ik werk vaak in een citrix omgeving en gebruik daarnaast voornamelijk standaard programma's (excel, outlook, word).
Prive: Ik ben niet van plan zware games te spelen maar poker wel regelmatig waarbij ik en redelijk aantal programma's open heb staan waaronder een database programma. Daarnaast misschien af en toe een filmpje kijken maar kwaliteit hoeft niet super te zijn.

Wat is je budget?
max 1500-2000 euro. Maar als er goedkoper iets te vinden is dan is dat mooi meegenomen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, gewicht is dus belangrijk en hij moet er een beetje mooi uitzien (niet te dik). Accuduur moet minimaal iets van 3-4 uur zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het moet een 15 inch worden en geen apple (ivm windows gebruik). Daarnaast geen specifieke eisen.

Ik heb al wat rondgekeken en op basis daarvan een paar specifieke vragen.

- Als ik de laptop veel uur per dag gebruik, is dan een glanzend scherm of anti-glare beter? i.v.m. zere ogen en dergelijke. Ik begrijp dat voor buitengebruik anti-glare beter is.

- Ik zal de laptop vaak van standby stand halen, is dan SDD een groot voordeel t.o.v. HDD schijf?

Ik heb zelf onderstaande gevonden, als jullie daar een menig over hebben dan hoor ik het graag, andere suggesties zijn ook zeer welkom.

pricewatch: Asus Zenbook Pro UX501JW-FJ208H

pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15F

http://www.laptopshop.nl/...3/asus-r516lx-dm129h.html (zag deze niet op tweakes)

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-10 11:54
- Als ik de laptop veel uur per dag gebruik, is dan een glanzend scherm of anti-glare beter? i.v.m. zere ogen en dergelijke. Ik begrijp dat voor buitengebruik anti-glare beter is.

Anti glare (mat) is fijner omdat je vuil minder snel ziet en ook minder last hebt van externe lichtbronnen (Houd hier ook rekening met lampen!)

- Ik zal de laptop vaak van standby stand halen, is dan SDD een groot voordeel t.o.v. HDD schijf?

Ja, een HDD moet eerst weer opspinnen voordat je deze kan uitlezen, daarnaast bestaat het gevaar dat de HDD nog draait terwijl jij je laptop al aan het inpakken bent (Grote kans dat hierdoor de HDD beschadigd raakt), bij een SSD zijn geen bewegende onderdelen en kan je de laptop dichtklappen en meenemen (Los van het hitte verhaal, als je hem net intensief hebt gebruikt altijd eerst even een minuutje laten afkoelen, dit is ook bij een laptop met HDD van toepassing)

De zenbook pro is overigens een quadcore de andere twee zijn dual cores

[ Voor 4% gewijzigd door Azerion op 18-08-2015 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie, ik denk dat dual core wel genoeg is voor mij. Ik neig nu naar de Asus R516LX-DM129H omdat ik denk dat een anti-glare scherm fijner werkt op kantoor. Het enige wat me zorgen baart is dat ik deze maar op 1 website zie staan, en ook in het engels er geen informatie over kan vinden.

Heeft iemand daar een verklaring voor en zitten daar nadelen aan?

Alternatieve opties zijn ook nog steeds welkom :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2015 12:46 ]