Besten,
Ik heb zelf ook een (lange) tijd mee lopen stoeien, maar heb het na 2 maanden van zo nu en dan wat knutselen en uitproberen; het "gefixt".
Heb per oktober dit jaar een nieuwe laptop, HP Envy 17 i7-4510U CPU (k141nd-nl), en alles werkte prima, tot het moment dat ik alles heb bijgewerkt qua updates/drivers.
Laptop ging wel in slaapstand, maar kwam er vervolgens niet meer uit. zowel na dichtklappen vh scherm, als gewoon rechtopstaand, terwijl laptop wel actief bleef.
Altijd maar resetten/opnieuw opstarten.. werk technisch erg storend, ondanks de reboot van ff ruim 1 sec.
Het belangrijkste...Wat heb ik uiteindelijk gedaan om het weer WERKEND te krijgen:
- Gaan naar Apparaatbeheer > Beeldschermadapters
- NVIDIA ongemoeid laten (dat is puik spul en werkt altijd

- Dubbelklik op Intel HD adapter.
- Stuurprogrammas > Stuurprogrammas bijwerken
- Op EIGEN COMPUTER zoeken naar drivers/updates
- Vervolgens een oude driver installeren voor je Intel, de laatste of misschien wel die ervoor, waarbij laptop nog wel werkte.
Het scherm reset zich even, heb laptop opnieuw opgestart, en nergens meer problemen meer mee gehad.
PS : Ik wacht in ieder geval totdat (in mijn geval HP) alsmede (icm) Intel HD, de windows 10 onder de knie heeft qua drivers, tot ik deze weer update naar de meest recente versie.
Mocht dit ook niet werken, zijn deze stappen wellicht de moeite waard:
http://support.hp.com/nl-nl/document/c03544877#AbT0
Mvg.
jorisveenink schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:43:
Op 29 juli heb ik net als vele anderen Windows 10 mogen installeren op mijn laptop. Installatie ging goed, maar telkens als mijn laptop nu in slaapstand terecht komt, kan ik hem er niet meer uit krijgen. Het lampje dat geïntegreerd is in de aan/uit knop blijft branden en het lampje dat in de WiFi knop zit is dan rood. Om hem weer te laten functioneren moet ik de aan/uit knop een paar seconden inhouden waardoor de laptop volledig uit gaat en ik hem weer kan opstarten. Heeft iemand misschien een oplossing zodat de laptop weer normaal uit de slaapstand kan komen?
Het gaat hier om een HP Pavilion TouchSmart 15-n00ed.