Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.oris
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:21
Op 29 juli heb ik net als vele anderen Windows 10 mogen installeren op mijn laptop. Installatie ging goed, maar telkens als mijn laptop nu in slaapstand terecht komt, kan ik hem er niet meer uit krijgen. Het lampje dat geïntegreerd is in de aan/uit knop blijft branden en het lampje dat in de WiFi knop zit is dan rood. Om hem weer te laten functioneren moet ik de aan/uit knop een paar seconden inhouden waardoor de laptop volledig uit gaat en ik hem weer kan opstarten. Heeft iemand misschien een oplossing zodat de laptop weer normaal uit de slaapstand kan komen?
Het gaat hier om een HP Pavilion TouchSmart 15-n00ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Gokje, AMD videokaart? Driver update zou het moeten verhelpen.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.oris
Nee, hij beschikt over de onboard videokaart van Intel, intel HD graphics 4400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 21:07

DarkSide

theres no place like ::1

Biedt HP nog drivers aan voor windows 10?
Anders kijken wat je allemaal los kunt updaten van fabrikanten zelf.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.oris
Net even op de site gekeken, ze hebben inderdaad nieuwe drivers voor windows 10 toegevoegd! Dank! Hopelijk gaat het werken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde laptop en hetzelfde probleem. Ik kan alleen nergens de nieuwe drivers vinden. Heeft iemand misschien een link naar de desbetreffende website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, Ik heb het probleem ook en weet niet hoe dit op te lossen. Kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCMG
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-08-2024
Het probleem zit 'm net in de nieuwe driver, betreft de "Intel Management Engine Interface" versie 11 van windows 10 moet je gaan downgraden met de oudere versie beschikbaar voor jou type HP.
Heb zelf een pavilion uit 2013 en mijn type is een n069eb. en de laatste versie van de Intel MEI die hierop stond in w8.1 was de 9.5.2.1489. moet zeker eentje zijn van de 9. of 10. reeks!!!
Je kan op de site van HP jouw driver vinden en downloaden.

http://support.hp.com/nl-nl/products/laptops

Voor je gaat installeren van de driver stop je eerst in services "windows update" (als ie nog niet gestopt moest zijn) en zet deze even op handmatig. Haal ook eerst de "wushowhide" af voor je gaat installeren.

http://download.microsoft...F70B21/wushowhide.diagcab

Als je overgaat tot installeren gaat ie zeggen dat er een nieuwer versie driver opstaat maar dat negeer je en ga je gewoon verder.
Daarna ga je met de "wushowhide" tool de nieuwe driver niet meer laten aanbieden in updates. Anders is het weer opnieuw beginnen als w10 automatisch de nieuwste driver weer installeert.

na al deze handelingen mag je in services "windows update" op automatisch (vertraagd starten) zetten en pc terug opstarten.

Mijn toestel gaat nu perfect in slaapstand en komt er frisjes terug uit en dat was voor deze kuur helaas niet waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem en heb alle nieuwe drivers gedownload maar heb nog steeds probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ook gehad, verse installeren van Windows 10 was bij mij de oplossing (lees: upgrade vanaf gekochte verse installatie van Windows 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolution.
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2021
Besten,

Ik heb zelf ook een (lange) tijd mee lopen stoeien, maar heb het na 2 maanden van zo nu en dan wat knutselen en uitproberen; het "gefixt".
Heb per oktober dit jaar een nieuwe laptop, HP Envy 17 i7-4510U CPU (k141nd-nl), en alles werkte prima, tot het moment dat ik alles heb bijgewerkt qua updates/drivers.

Laptop ging wel in slaapstand, maar kwam er vervolgens niet meer uit. zowel na dichtklappen vh scherm, als gewoon rechtopstaand, terwijl laptop wel actief bleef.
Altijd maar resetten/opnieuw opstarten.. werk technisch erg storend, ondanks de reboot van ff ruim 1 sec.

Het belangrijkste...Wat heb ik uiteindelijk gedaan om het weer WERKEND te krijgen:
- Gaan naar Apparaatbeheer > Beeldschermadapters
- NVIDIA ongemoeid laten (dat is puik spul en werkt altijd :)
- Dubbelklik op Intel HD adapter.
- Stuurprogrammas > Stuurprogrammas bijwerken
- Op EIGEN COMPUTER zoeken naar drivers/updates

- Vervolgens een oude driver installeren voor je Intel, de laatste of misschien wel die ervoor, waarbij laptop nog wel werkte.

Het scherm reset zich even, heb laptop opnieuw opgestart, en nergens meer problemen meer mee gehad.

PS : Ik wacht in ieder geval totdat (in mijn geval HP) alsmede (icm) Intel HD, de windows 10 onder de knie heeft qua drivers, tot ik deze weer update naar de meest recente versie.

Mocht dit ook niet werken, zijn deze stappen wellicht de moeite waard:
http://support.hp.com/nl-nl/document/c03544877#AbT0

Mvg.
jorisveenink schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 13:43:
Op 29 juli heb ik net als vele anderen Windows 10 mogen installeren op mijn laptop. Installatie ging goed, maar telkens als mijn laptop nu in slaapstand terecht komt, kan ik hem er niet meer uit krijgen. Het lampje dat geïntegreerd is in de aan/uit knop blijft branden en het lampje dat in de WiFi knop zit is dan rood. Om hem weer te laten functioneren moet ik de aan/uit knop een paar seconden inhouden waardoor de laptop volledig uit gaat en ik hem weer kan opstarten. Heeft iemand misschien een oplossing zodat de laptop weer normaal uit de slaapstand kan komen?
Het gaat hier om een HP Pavilion TouchSmart 15-n00ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolution.
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2021
Overigens:
De snelste manier om je slaapstand weer op orde te krijgen;
Waarschijnlijk de beste manier is je OEM versie even nakijken.
U zult zien dat dit dit versie 11 betreft.
Als u hier 9 of 10 van installeert over de 11 versie heen, bent u weer helemaal happy met de laptop :)

Tip: Google even uw laptopmerk, icm oem update, en google geeft vast een capatible versie weer die u vanaf uw eigen brand-website kunt binnen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-09 21:26
Evolution. schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 19:28:
Overigens:
De snelste manier om je slaapstand weer op orde te krijgen;
Waarschijnlijk de beste manier is je OEM versie even nakijken.
U zult zien dat dit dit versie 11 betreft.
Als u hier 9 of 10 van installeert over de 11 versie heen, bent u weer helemaal happy met de laptop :)

Tip: Google even uw laptopmerk, icm oem update, en google geeft vast een capatible versie weer die u vanaf uw eigen brand-website kunt binnen halen.
Als ik het dus goed heb moet je Intel HD adapter van versie 11 downgreaden naar vesie 9 of 10 correct?
Dan ga ik dat ook een keertje proberen, zie er alleen tegenop dat telkens hij windows update hij dit telkens opnieuw zal installeren. Maar goed, moest het werken de workarround zoals hierboven genoemd ook een keertje proberen. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Heb je niks te doen vandaag 8)7 De laatste post was 2016 !

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09

Cis

Pierre schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:22:
Heb je niks te doen vandaag 8)7 De laatste post was 2016 !
Ik denk dat @pvpke -eindelijk- uit zijn slaapstand is gekomen. ;)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvpke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-09 21:26
Ik kom dit probleem nu tegen en ga dit een keertje proberen of dit nog altijd een oplossing is ;-)
Pagina: 1